فرم و عملکرد در معماری داخلی : ارتباطی که بین فرم و عملکرد در پروژه های مختلف وجود دارد، آشکار و واضح نیست و همواره مسائلی را به دنبال دارد. حل این چالش ها در روند بهتر اجرای معماری و دکوراسیون داخلی موثر است.

داشتن ایده های جدید برای فرم دهی های مختلف در بحث معماری ممکن است برای هر نوع دکوراسیون متفاوت باشد. این فرم هایی که ایجاد می شوند، ممکن است هیچ ربطی به نوع عملکرد شما در دکوراسیون داخلی نداشته باشند. در برخی از پروژه ها نیز ممکن است فرم و عملکرد به زیادی به هم ربط داشته باشند و این از نظر علمی و تجربی توسعه نیافته باشد. پردازش عناصر در این مورد بسیار سخت انجام می شود و یکی از ایرادهای بزرگ این گونه پروژه ها محسوب می شوند.

عملکرد در معماری داخلی

عملکرد در معماری داخلی از واژه های بسیار مهمی است که بر اصول دکوراسیون داخلی اشاره دارد و با کلماتی چون صورت و ساختار بسیار متربط است. ز عملکرد نباید برای همه محیط ها تصور مشترکی داشت. بسیاری از مکان هایی که  شرکتهای دکوراسیون داخلی در آن ها اجرا می شود، ممکن است دارای کاربری های مختلف باشند. عملکردها باید به گونه ای باشند تا همه نیازهای کاربران را پوشش دهد  و با محورهای مختلف پروژه در تناسب باشد. این فرایند در نهایت باعث رضایت کاربران و استفاده بهینه از فضا خواهد شد.

یکی از کتاب های تخصصی در حوزه معماری ، کتاب ویتروویوس است که ار ده کتاب معروف در حوزه دکوراسیون محسوب می شود، او در این کتاب بیان کرده است که یک دکوراسیون داخلی خوب باید سه ویژگی مقاومت، جذابیت و فایده کافی را برای کاربران ایجاد کند. منظور از فایده، نوع چیدمانی است که برای دکوراسیون هر قسمت از محیط در نظر گرفته می شود، این چیدمان از عملکرد درست سرچشمه می گیرد و باید به گونه ای باشد تا کاربری فضار را از بین نبرد.

فرم ها، نماینده تفکر طراح

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از فرم ها داشته باشیم، باید گفت که ثمره تفکر و ایده های خلاقانه طراح در هنگام پیاده سازی بهترین طرح های معماری داخلی است. از موضوعات مهم معماری داخلی همین بحث پیاده سازی فرم ها است. در سبک های مدرن تک بعدی بودن در بحث فرم دهی معنای درستی نداردو ممکن است تناسب ها را بین عناصر مختلف از بین ببرد. اگر  از دو فاکتور فرم و عملکرد به طور بهینه در روند انجام طراحی داخلی استفاده شود، تعادل و هماهنگی بین عناصر موج می زند.

این دو مفهوم تا حد زیبایی می توانند زیبایی بصری محیط را به خوبی به نمایش گذارند. در ادامه این مقاله به تاثیراتی که این دو بر یکدیگر و دیگر عناصر خواهند گذاشت، می پردازیم:

ایجاد فرم و عملکرد در معماری داخلی

ایجاد فرم مناسب در کنار عملکرد صحیح طراح باعث می شود تا به خوبی به همه شرایط و ساختارهای موجود پاسخی درست داده شود. خلق فضایی مدرن متناسب با نیازهای کاربران با توجه کافی به فرم دهی و عملکرد در اتباط است. باید در اینجا نکته ای اساسی را بیان کرد. بنابراین با این مطلب در می یابیم که رویکردهای مدرنیته با رویکردهای فولدینگ کاملا متفاوت است. هر کدام به قسمت های مجزایی مربوط می شوند. این دو عامل فرم و عملکرد در بهینه سازی و طراحی محصول نهایی تاثیرگذار است. طراحی شرکت دکوراسیون داخلی ، استفاده از این فاکتورها در اجرای پروژه باعث می شود تا معماری غنی ایرانی به  نمایش گذاشته شود و هم محصول تجربه و هم دانش فنی افراد متخصص در این حوزه نمایان شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *