دکوراسیون داخلی منزل

در حال حاضر، طراحی دکوراسیون داخلی منزل در دنیا به عنوان یک صنعت، حرفه یا هنر منحصربه‌فرد شناخته می‌شود که به کار بردن آن بهبود فضای ساختمان را برای انجام فعالیت‌های روزانه مثل زندگی و کار به همراه خواهد داشت و به همین دلیل لازم است طراحی بر اساس محیط پیرامون آن صورت گیرد و بدون شک طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای بزرگ نسبت به منازل کوچک و نقلی متفاوت است.

بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی محیط برای داشتن زندگی راحت‌تر در آن یکی از اهداف اصلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌باشد و بدون آن فضای داخلی ساختمان یا قابل استفاده نخواهد بود، یا اینکه کارایی لازم را نخواهد داشت. علاوه بر این، چون افراد بیشتر زمان خود را در محیط خانه می‌گذرانند، برای اینکه این فضا برای آنها تکراری و خسته کننده نباشد، لازم است به دیزاین داخلی آن توجه ویژه شود و هر چند وقت یکبار تغییراتی در آن به وجود آید.

فهرست مطالب

هزینه اجرای دکوراسیون داخلی منزل

بازسازی منزل مسکونیحدقل قیمت (متر مربع) تومانحدکثر قیمت (متر مربع) تومان
بازسازی لوکس (کلی)5.000.00015.000.000
بازسازی درجه عالی (کلی)3.000.0005.000.000
بازسازی درجه 1 (کلی)2.500.0004.000.000
بازسازی آشپزخانه5.000.00015.000.000
بازسازی سرویس - حمام15.000.00030.000.000
بازسازی اتاق5.000.00015.000.000
بازسازی پذیرایی نشیمن5.000.00015.000.000
بازسازی تراس بالکن1.000.0003.000.000
هزینه طراحی داخلی منزل مسکونی100.000500.000

 

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

با توجه به اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای مختلف، در صورتی که احساس می‌کنید محیط منزل شما کسل کننده شده و چیدمان وسایل در آن نظم و قاعده خاصی ندارد، یا اینکه به منزل جدیدی نقل مکان کرده‌اید و دوست دارید از همان ابتدا دیزاین داخلی آن بر اساس سبک‌های رایج طراحی در دنیا انجام شود، لازم است از همین الان به فکر طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان باشید تا از این طریق بتوانید محیطی گرم، دلنشین و آرام بخش را برای خود و اعضای خانواده به وجود آورید.

به همین خاطر ما، در این مطلب از هلگر تصمیم داریم به بررسی سبک‌های پرطرف‌دار و متداول طراحی دکوراسیون داخلی منزل و چیدمان قسمت‌های مختلف آن بپردازیم، پس اگر می‌خواهید بدانید مراحل طراحی داخلی یک خانه شامل چه مواردی می‌شود یا اینکه برای دکور کردن منزل نیاز به دانستن مطالب جامع و کاربردی دارید، تا پایان همراه ما باشید.

مفهوم اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

معنای دکوراسیون مرتب کردن، آراستن و چیدمان می‌باشد و زمانی که از دکوراسیون داخلی صحبت می‌شود، منظور نحوه چیدمان و انتخاب وسایل برای قسمت‌های مختلف منزل از قبیل پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و حمام می‌باشد. البته به دلیل جذاب بودن و همه گیر شدن مسئله طراحی دکوراسیون داخلی، این مفهوم تنها به منازل مسکونی محدود نمی‌شود و می‌توان از قوانین و اصول طراحی داخلی برای دیزاین کردن مکان‌های دیگر همچون دفاتر کاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و… استفاده نمود.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کاری راحت و آسان است و می‌توان با کمی سلیقه از پس آن برآمد، اما در حقیقت این طور نیست و در این زمینه نکات بسیار مهمی وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید، می‌توانید از فضای داخلی منزل بهترین استفاده را داشته باشید و همچنین به زیباسازی هرچه بیشتر آن کمک کنید. علاوه بر این، پیروی از این اصول و قوانین باعث می‌شود تا فرایند طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل شما هم با هزینه کمتر و سریع‌تر انجام شود و هم اینکه جلوه خاصی به منزلتان می‌بخشد و خانه شما را به محیط دلپذیر، گرم و صمیمی تبدیل می‌کند.

لازم به ذکر است که برای آپارتمان‌های نقلی، منازل کوچک و خانه‌های شلوغ و پر از اثاثیه، طراحی دکوراسیون داخلی امری مهم و ضروری محسوب می‌شود؛ چرا که می‌توان با انجام طراحی و دیزاین داخلی خانه، هم محیط آن را زیباتر و دل ‌انگیزتر نمود و هم استفاده بهینه از فضاهای آن داشت و مسلماً هماهنگی بین وسایل و رنگ‌ها باعث جلوه گیری بهتر منزل شما می‌شود.

اگرچه نقل مکان کردن به منزل جدید، همیشه برای افراد کاری جذاب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما در بعضی مواقع ممکن است این مسئله به بدترین لحظات عمر یک فرد تبدیل شود، چرا که احتمال دارد چیدمان و دکور کردن وسایل منزل برای او سخت و دشوار باشد. در این شرایط است که در منزل جدید او باید تصمیم بگیرید چگونه و به چه نحوی وسایل خانه را بچیند که جلوه خوبی داشته باشد.

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱   |   ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱

 ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶


با توجه به این موضوع، اگر شما هم تازه به مکان جدیدی نقل مکان کرده‌اید و دلتان می‌خواهد منزلی زیبا با چیدمانی خاص و منحصربه‌فرد داشته باشید، بهتر است برای طراحی داخلی آن از یک شرکت طراح دکوراسیون حرفه‌ای و متخصص همچون شرکت هلگر کمک بگیرید.

اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟

بعد از اینکه یک ساختمان ساخته می‌شود، برای اینکه بتوانید از فضای آن برای سکونت یا کار استفاده نمایید، لازم است به دنبال چیدمان داخلی آن باشید. طراحی و چیدمان داخلی ساختمان چه مسکونی باشد، چه اداری، کار چندان آسانی نیست؛ چراکه چیدمان حرفه‌ای و درست نه تنها از نظر زیبا شناسی، بلکه از لحاظ اصول علمی طراحی دارای قواعد خاصی می‌باشد. امروزه در امر بازسازی خانه‌های قدیمی، طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی

البته ممکن است این سؤال ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد که چرا باید چیدمان یک فضا را بر اساس اصول و قوانین خاصی انجام داد و در کل هدف از طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل یا مکان‌های دیگر چیست؟ در پاسخ به این سؤال، بهتر است به بررسی اهداف مهم دکوراسیون داخلی بپردازیم که شامل موارد زیر می‌شود:

دکوراسیون داخلی شادی و انرژی را برای ساکنین ساختمان فراهم می‌کند

اگر طراحی دکوراسیون داخلی به خصوص برای منازل به صورت اصولی انجام شود، بیش از هر چیزی به ساکنین آن شادی و انرژی می‌بخشد، به این دلیل که خانه محلی است که افراد برای آرامش، استراحت، رفاه و دوری از تنش‌های روزانه به آن پناه می‌آورند و این محیط در صورتی آرامش بخش خواهد بود که در آن همه چیز به درستی طراحی شده باشد؛ بنابراین یک خانه زیبا که بتواند به خوبی نیازهای روحی و روانی همه افراد را تأمین کند، در کنار ایجاد آرامش، می‌تواند انگیزه زندگی کردن را هم در ساکنین آن بیشتر نماید.

دکوراسیون داخلی فضاهای کاربردی و مطلوب را برای ساختمان به وجود می‌آورد

یکی دیگر از اهداف دکوراسیون داخلی ایجاد فضاهای کاربردی و مطلوب برای ساختمان می‌باشد. فرقی نمی‌کند که کاربری سازه مورد نظر چیست: یک ساختمان اداری و تجاری است یا اینکه یک ساختمان مسکونی، هر دو با توجه به شرایط خود به فضاهای مشخص و مجزا نیاز دارند. به عنوان مثال، در یک ساختمان اداری نیاز است در کنار اتاق کارمندان شرکت، بخشی به عنوان آبدارخانه و بخشی برای فضای استراحت کارکنان اختصاص داده شود یا لازم است در یک ساختمان مسکونی بخشی را برای اتاق خواب‌ها، بخشی را برای اتاق پذیرایی، بخشی را برای آشپزخانه و بخشی را برای سرویس بهداشتی و حمام در نظر گرفت.

دکوراسیون داخلی جلب اعتماد مشتریان در فضاهای اداری را تضمین خواهد نمود

از جمله اهداف مهم طراحی دکوراسیون داخلی برای ساختمان‌های اداری و تجاری این است که باعث می‌شود تا آنها بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. در صورتی که دکوراسیون داخلی در این محیط‌ها به صورت صمیمی و مطلوب طراحی شده باشد، جلب اعتماد مشتریان در فضاهای اداری را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای ایجاد حس صمیمیت در مراجعان یک مطب دندانپزشکی مخصوص کودکان، از المان‌های کودکانه مثل نقاشی‌ها، رنگ‌های شاد، اسباب بازی‌ها و مواد مشابه استفاده کنید یا اینکه برای ایجاد حس اعتماد و جذب مشتریان در یک مرکز فروش محصولات مراقبتی پوست و مو، تصاویر قبل و بعد از محصولات را در طراحی داخلی آن به کار ببرید.

دکوراسیون داخلی در فضاهای اداری و تجاری بازدهی محیط را افزایش می‌دهد

هدف دیگر طراحی دکوراسیون داخلی به خصوص در فضاهای اداری و تجاری، افزایش بازدهی محیط می‌باشد؛ چرا که طراحی اصولی دکوراسیون در روحیه ساکنین آن تأثیر داشته و زمانی که یک فضای اداری با روحیات کارکنان آن متناسب و سازگار باشد و با فضاسازی‌های مناسب به منظور رفاه و استراحت کارکنان طراحی شده باشد، اثر مثبت آن در روحیه کارکنان چند برابر خواهد بود.

ما در هلگر اینگونه فضای منزل شمارا طراحی و اجرا میکنیم

  1. ثبت اطلاعات پروژه شما شامل:متراژ، قدمت بنا، سبک مورد نظر، میزان بازسازی مورد نظر و….
  2. در مرحله بعد برای طراحی داخلی مسکونی، مترمربعی ۱۰۰ هزارتومان هزینه طراحی سه بعدی به شما اعلام میگردد و پس از موافقت شما، کارشناس معماری هلگر برای مشاوره و بازدید اولیه و عقد قرارداد طراحی به منزل شما می آیند.
  3. پس از متره دقیق فضا و ثبت نیازهای کارفرما مراحل طراحی ما در اتاق فکر هلگر آغاز میشود و در نهایت در غالب تصاویر سه بعدی طراحی شده کارفرما آن را مشاهده میکند. هر طراحی تا سه مرحله بدون نیاز به پرداخت هزینه ای اضافه ادیت و قابل تغییر خواهد بود، اما با به شما ضمانت میدهیم طرح اولیه ی هلگر تا ۸۰٪ مشابه خانه رویایی شماست.
  4. پس از نهایی کردن طرح ها و گذراندن جلسات با کارفرما جزییات طرح و رنگ بندی و سبک به تایید کارفرما میرسد و کارشناسان مالی هلگر در این مرحله به شما اعلام هزینه دقیق برای اجرا را ارائه میدهند.
    *برای اطلاع از لیست هزینه های کلی بازسازی کلیک کنید(کلیک به صفحه ی جدول هزینه های بازسازی)
  5. پس از عقد قرارداد اجرایی ، طی مدت زمان ۱ الی ۳ ماه بسته به حجم پروژه، هلگر با بالاترین استاندارهای معماری داخلی، فضای منزل شما را بازسازی و چیدمان شده به شما تحویل مینماید.

قبل از تماس با ما فقط کافیست: لیست نیازهای خود را نوشته باشید و چندتا عکس از منزل رویایی خود را که قبل جایی سیو کرده اید داشته باشید، هلگر حل کردن چالش‌های چیدمان، محدودیت‌های فضا، مدیریت مالی و بودجه شما را به بهترین نحو و با بهترین پیشنهادها انجام میدهد.

هزینه های بازسازی یک منزل مسکونی به چه عواملی بستگی دارد؟

متراژ منزل و قدمت بنا ،بابت بازسازی

مثال:
هر فضای ۱۰۰ مترمربعی که ده سال از ساخت آن بگذرد، از مترمربعی ۴ تا ۱۰ میلیون تومان قابل بازسازی ست و هزینه طراحی هر فضای ۱۰۰ مترمربعی، توسط طراحان هلگر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

تهیه وسایل دکوراسیون داخلی

در صورتیکه پروژه نیاز به تهیه وسایل دکوراسیون داخلی مانند: مبلمان، فرش، لوستر، کنسول، تخت و … داشته باشد هلگر با طراحی اختصاصی خود وسایل را برای شما طراحی و تهیه میکند و در صورتیکه قصد تغییر وسایل را نداشته باشید، طبق وسایل موجود برای شما طراحی انجام میشود.

کیفیت و نوع متریال های معماری

بازسازی یک منزل مسکونی با متریال‌های ایرانی درجه یک و عالی با بازسازی همان منزل با متریال‌های مطرح خارجی حدودا ۳۰-۴۰ درصد متفاوت است، اما ما به شما در بالانس کردن هزینه‌ها و انتخاب متریال‌های با کیفیت و در عین حال به صرفه کمک خواهیم کرد.

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱   |   ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱

 ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف منزل

هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی شما می‌توانید از تعدادی وسایل هنری برای دیزاین منزلتان استفاده کنید تا به وسیله این المان‌ها، جذابیت و زیبایی دکور و دیزاین منزل شما بیشتر به چشم بیاید. برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایده‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را برایتان بازگو می‌کنیم:

  • در هر خانه‌ای وجود گل و گیاه امری ضروری است، البته اگر گیاهان طبیعی باشند، هم منزل شما جلوه بهتر پیدا می‌کند و هم حس و حال بی نظیری بر فضای داخلی آن حاکم می‌شود، بنابراین سعی کنید هنگام طراحی دیزاین منزلتان تعدادی گل و گیاه آپارتمانی تهیه کنید و آنها را در قسمت‌های مختلف قرار دهید.
  • برای دکور کردن منزلتان از آینه استفاده کنید؛ چرا که وجود آینه و آینه کاری منزل باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا و افزایش روشنایی آن می‌شود و جلوه بسیار زیبایی دارد؛ بنابراین می‌توانید به سراغ بهترین نمونه‌های آینه بروید و آنها را تهیه کنید.
  • در اتاق پذیرایی منزلتان اگر میزی برای پذیرایی دارید، می‌توانید بر روی آن یک سینی تزیینی قرار دهید و داخل آن را با وسایل دکوری پر کنید تا به وسیله آن جلوه بهتری را در محیط مورد نظر ایجاد کنید. ماگ، شمع، گل و عود از جمله لوازمی هستند که می‌توانید آنها را داخل سینی تزیینی روی میز پذیرایی‌تان بگذارید.
  • بر روی میز پذیرایی موجود در منزلتان یک سینی تزیینی با وسایل دکوری قرار دهید تا به وسیله این سینی، میز وسط اتاق پذیرایی جلوه بهتری به خود بگیرید. داخل سینی را هم می‌توانید شمع، ماگ، عود، گل و… بگذارید.
  • اگر به دنبال یک دکوراسیون داخلی منحصر به‌ فرد و خاص برای منزلتان هستید، لازم است از انتخاب‌های غیرتکراری پرهیز کنید. پس به دنبال خرید میز و صندلی‌های معمولی نباشید و به سراغ طرح‌ها و مدل‌های خاص بروید و سعی کنید مبلمان منزلتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید.
  • استفاده از آثار هنری اصیل چه هدیه دیگران باشد، چه کار دست خودتان، می‌تواند دیزاین منزل شما را خلاقانه‌تر کند، بنابراین به هر اندازه این وسایل خاص‌تر باشند، بهتر است.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی در منزل

مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقطه در هر خانه‌ای قسمت پذیرایی آن است که برای طراحی دیزاین آن لازم است به مواردی توجه کنید تا بتوانید در منزلتان حس خوبی را ایجاد کنید. قسمت پذیرایی به این دلیل مهم‌ترین نقطه منزل به شمار می‌رود که محل گفتگو با اعضای خانواده و همچنین پذیرایی از مهمان‌ها است، بنابراین بهتر است برای اینکه این محیط تکراری به نظر نرسد، هر چند وقت یکبار با جابه‌جایی وسایل یا خرید لوازم دکوری جدید تغییراتی را در آن اعمال نمایید.

دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی

اگر در قسمت پذیرایی منزل شما پنجره وجود دارد، سعی کنید که از خرید پرده‌های ضخیم که جلوی نور را می‌گیرد، خودداری نمایید تا نور به صورت مستقیم به داخل اتاق بتابد، اگر در این قسمت از منزل پنجره وجود ندارد، می‌توانید کمبود نور را از طریق آباژور یا لامپ جبران کنید. در صورتی که اتاق پذیرایی منزل شما کوچک است و به دلیل کمبود فضا امکان خرید یک میز ناهارخوری وجود ندارد، بهتر است برای این محیط صندلی‌های کانتر خریداری کنید تا به وسیله آنها نبود یک میز ناهارخوری در قسمت پذیرایی منزلتان را جبران کنید. برای دکور کردن و دیزاین قسمت پذیرایی شما با المان‌های مختلفی روبرو هستید، اما نباید فراموش کنید که ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف در این قسمت رکن اساسی در طراحی داخلی پذیرایی محسوب می‌شود.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه در منزل

با توجه به اینکه بانوان بیشترین زمان خود را در قسمت آشپزخانه می‌گذرانند، برای اینکه این فضا برایشان خسته کننده نباشد و بتوانند به راحتی در آن رفت و آمد کنند، باید به دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود بسیار توجه کنید. طراحی کابینت مناسب برای آشپزخانه نیز بسیار مهم بوده و بهتر است در هنگام انتخاب و خرید آن طرح و رنگی را در نظر بگیرید که بانوان آن را می‌پسندند.

دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه

وجود جزیره در آشپزخانه می‌تواند به زیبایی و کارایی آن بیفزاید، به این دلیل که هم دارای کشو است و همی می‌توانید بر روی آن سینک قرار دهید. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب رنگ‌ها باید بر اساس سبک مورد نظر و سلیقه افراد صورت گیرد و به همین دلیل شما با محدودیتی برای انتخاب رنگ روبرو نیستید. در آشپزخانه لازم است نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، با وجود اینکه آشپزخانه‌های دارای پنجره طرفداران بیشتری دارند، اگر آشپزخانه منزل شما فاقد پنجره است، بهتر است به فکر نورپردازی مناسب برای آن باشید.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فضای اتاق خواب در منزل

یکی دیگر از قسمت‌های منزل که دیزاین آن از اهمیت بالایی برخوردار است، اتاق خواب می‌باشد و لازم است طراحی آن بر اساس اصول و قوانین طراحی دکوراسیون داخلی منزل صورت گیرد، چرا که اتاق خواب محل آرامش و مطالعه برای اعضای خانواده است. از جمله فاکتورهای اصلی برای اتاق خواب نحوه چیدمان درست وسایل و خرید مناسب سرویس خواب است و باید به این موارد توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید رنگ تخت خواب خود را با دیگر اجزای موجود در اتاق هماهنگ کنید.

دکوراسیون داخلی فضای اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما بزرگ است و فضای زیادی در اختیار دارید، می‌توانید در گوشه‌ای از آن یک میز و صندلی قرار دهید تا هر زمان که نیاز به مطالعه و یادداشت برداری داشتید، بتوانید با آرامش در این قسمت از اتاق به کار خود رسیدگی کنید. برای دکوراسیون اتاق خواب وجود آینه امری ضروری است، اما این مسئله به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید برای آن یک آینه گرد یا یک آینه قدی تهیه کنید. با این وجود، المان‌های بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید آنها را تهیه کنید و در اتاق خوابتان قرار دهید، البته به شرط ایجاد یک هارمونی خوب و ایده آل.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فضای بالکن در منزل

امروزه برای بسیاری از افراد طراحی دکوراسیون داخلی بالکن از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که با وجود آپارتمان‌های مختلف، دیگر افراد نمی‌توانند از فضای آزاد حیاط بهره‌مند شوند و بهترین ایده برای داشتن فضای آزاد، بالکن خانه است که با یک طراحی جذاب و زیبا برای آن می‌توانید شاهد فضایی دلنشین و محیطی آزاد باشید. لازم به ذکر است که با قرار دادن گیاهان زینتی هنگام دیزاین بالکن، هم این محیط جذاب‌تر و دل انگیزتر به نظر می‌رسد و هم باعث افزایش زیبایی بنای ساختمان می‌شود، به همین دلیل به هر اندازه از گیاهان بیشتری در این فضا استفاده کنید، طراحی آن زیباتر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

دکوراسیون داخلی فضای بالکن

اگر دوست ندارید فضای بالکن منزلتان شلوغ باشد، می‌توانید فقط یک بخش از بالکن را به گیاهان اختصاص دهید یا اینکه از دیوار سبز استفاده کنید. برای طراحی دیوار سبز بالکن نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست و شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک هزینه ناچیز شاهد یک دکور و دیزاین زیبا و جذاب در بالکن منزلتان باشید. شما می‌توانید برای این دیوار سبز انواع متنوعی از گیاهان مورد نظر خود را تهیه کنید و با سیستم آبیاری و تغذیه که دیوار سبز دارد، دیگر نیازی به آبیاری دستی نیست.

علاوه بر این، برای طراحی دکوراسیون بالکن و افزایش کارایی آن می‌توانید یک میز و صندلی هم در این قسمت قرار دهید تا زمان‌های استراحت خود را در آنجا بگذرانید یا اینکه یک باربیکیو برای آن بسازید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. وجود المان‌های مختلف در بالکن، به متراژ و اندازه آن بستگی داشته و هر اندازه شما بالکن بزرگ‌تری در اختیار داشته باشید، می‌توانید از المان‌های بیشتری برای دیزاین آن استفاده کنید.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فضای سرویس بهداشتی در منزل

از دیگر قسمت‌های منزل که طراحی دکوراسیون داخلی آن امروزه نسبت به گذشته اهمیت بسیاری پیدا کرده است، سرویس بهداشتی می‌باشد و شما می‌توانید با یک طراحی ساده و در نظر گرفتن کمترین هزینه، شاهد بهترین دیزاین باشید، چرا که به دلیل کوچک بودن فضای سرویس بهداشتی، دکور کردن آن نیاز به انجام کارهای زیادی ندارد.

دکوراسیون داخلی فضای سرویس بهداشتی

برای دکور کردن این قسمت از منزل پیشنهاد می‌شود که از المان‌های سفید یا رنگ روشن استفاده کنید و در خرید متریال و المان‌های مربوط به آن، به سمت رنگ‌های روشن بروید، چرا که وسایل رنگ روشن باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای سرویس بهداشتی می‌شود، به ویژه اگر در منزل شما فضای کمی برای سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده باشد.

برای خلوت کردن سرویس بهداشتی بهتر است یک کمد در آن قرار دهید تا وسایل شخصی و لوازم مورد نیازتان را در آن بگذارید. کمدهای سرویس بهداشتی در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری نمایید. آینه قدی برای سرویس بهداشتی مناسب نبوده و لازم است یک آینه مستطیل یا گرد برای بالای روشویی تهیه کنید که این امر کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد.

نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی فضای حمام در منزل

دکور کردن و دیزاین حمام در منزل هم نیاز به دقت بیشتری دارد، چرا که این محیط با رطوبت زیادی سر و کار داشته و باید برای آن یک طراحی شیک و اصولی در نظر بگیرید تا به مرور زمان فرسوده و کهنه نشود و بتوانید سال‌های سال از آن استفاده کنید. برای اینکه وسایل موجود در حمام نظم و سازماندهی مرتبی داشته باشند، می‌توانید همانند سرویس بهداشتی، یک کمد یا قفسه برای فضای حمام در نظر بگیرید و لوازم مورد نیاز خود را در آن قرار دهید.

دکوراسیون داخلی فضای حمام

اما باید دقت کنید که این کمد یا قفسه در جایی ساخته شود که آب و رطوبت آن زیاد نباشد تا با گذشت زمان فرسوده نشود و نیاز به تعمیر نداشته باشد. آینه قدی می‌تواند برای دیزاین و دکور کردن فضای حمام گزینه مناسبی باشد و در صورتی که حمام شما فضای بزرگی داشته باشد، حتی می‌توانید برای راحتی بیشتر دو آینه برای این فضا در نظر بگیرید. همچنین، شما می‌توانید با ایجاد یک نور پردازی خوب برای حمام منزلتان، روشنایی این فضا را بیشتر کنید.

انتخاب سبک دکوراسیون داخلی در کاربری مسکونی

ما به شما بر اساس متراژ فضا و محدودیت‌های فضایی سبک مورد نظر برای طراحی و اجرای منزلتان را پیشنهاد میکنیم ، پس به دنبال سرچ عکس زیبا در پینترست برای فضای خود نباشید.
هر فضای داخلی نیازمند یک طراحی منحصر به فرد است، یک اتاق خواب ۶ متری با ارتفاع ۳ متر کاملا متفاوت از یک اتاق خواب ۶ متری با ارتفاع ۲.۶۰ است و هر کدام از این فضاها نیازمند یک سبک خاص است.
ما در روند طراحی منزلتان به شما چند طیف رنگی و سبک مناسب را پیشنهاد میدهیم و برای شما طراحی میکنیم، در کنار هلگر فقط به فضای رویایی خود فکر کنید و نیاز خود را به ما بگویید، ما برای شما خلق و اجرا خواهیم کرد.

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱   |   ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱

 ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل رایج‌ترین سبک‌ها شامل کدام مورد می‌شود؟

امروزه برای هر سلیقه‌ای سبکی منحصر به‌ فرد در طراحی داخلی وجود دارد، بعضی از آنها طول عمر چندانی نداشته و ممکن است پس از مدتی منسوخ شوند، اما برخی از سبک‌های دکوراسیون داخلی به مدت چند دهه و حتی قرن‌ها به حیات خود ادامه داده و با اعمال تغییراتی می‌توان آنها را با نیازها و سلایق به روز دنیا مطابقت داد. اگر به طراحی محیط داخلی منزل خود علاقه‌مند هستید، یا اینکه قصد دارید طراحی و چیدمان منزل خود را به روز و خاص کنید، لازم است درباره انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل شناخت کافی داشته باشید.

به دلیل اینکه طراحی داخلی در جهان مدام در حال تغییر و تکامل است، مشاهده می‌شود که بسیاری از جریان‌ها و سبک‌های هنری جدید از تلفیق سبک‌های موجود به دست آمده‌اند، اما به دلیل فراوانی و کثرت نمی‌توان تمام آنها را در یک فهرست قرار داد؛ لذا در ادامه این مطلب، ما تصمیم گرفتیم نگاهی اجمالی و کوتاه به سبک‌های رایج و کاربردی طراحی داخلی داشته باشیم تا شما با آنها آشنا شوید.

سبک طراحی سنتی

با وجود اینکه استفاده از سبک دکوراسیون داخلی سنتی به اروپای قدیم برمی‌گردد، اما امروزه در هر کشوری می‌توان نمونه‌های خاص آن را در دکور و دیزاین منازل مشاهده نمود. در کشور ما نیز این سبک تعریف خاصی دارد و برای طراحی آن از المان‌های مشخصی استفاده می‌شود، به صورتی که هر کاربری در نگاه اول و با مشاهده این المان‌ها، ناخودآگاه سبک دکوراسیون سنتی در ذهنش یادآور خواهد شد.

دکوراسیون داخلی سنتی

طراحان دکوراسیون داخلی سبک سنتی با الهام گرفتن از سبک‌های طراحی قرن هجدهم و نوزدهم میلادی تلاش می‌کنند از متریال بسیار شیک و ظریف و نزدیک به آن دوران برای دکور کردن منازل به این سبک استفاده کند که معمولاً قیمت قابل توجهی خواهد داشت. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به آثار کلاسیک و هنری هستید، می‌توانید طراحی داخلی و دیزاین منزل خود را به روش سنتی انجام دهید.

سبک طراحی سنتی ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • معمولاً پوشش‌های چوبی در این سبک کاربرد فراوانی دارند و از نشانه‌های اصلی آن محسوب می‌شود
  • در دیزاین منزل به سبک سنتی اغلب از کابینت‌های توکار برای فضای آشپزخانه استفاده می‌شود
  • در سبک سنتی استفاده از رنگ‌های شاد و زنده با قطعات برجسته برای دکور کردن فضای داخلی منزل رایج است
  • رنگ‌های زنده و شاد با قطعات برجسته در این سبک به کار می‌رود
  • از مبلمان شیک همراه با قطعات عتیقه استفاده می‌شود
  • از دیگر ویژگی‌های اصلی سبک سنتی می‌توان به ست شدن مبلمان و لوازم جانبی اطراف آنها اشاره نمود
  • از منسوجات گران قیمت مثل مخمل، ترمه، ابریشم یا پارچه‌های سبک‌تر مثل کتان و پنبه استفاده می‌شود
  • در طراحی به روش سنتی برای کف‌های چوبی و کاشی کاری از الگوهای بسیار پیچیده استفاده می‌شود
  • از دیگر ویژگی‌های سبک سنتی استفاده از اشیای متقارن و عناصر عتیقه است

سبک طراحی مدرن

سبک دکوراسیون داخلی مدرن این روزها طرفداران بسیاری داشته و جذابیت‌های ظاهری زیاد در این سبک باعث شده تا هم روز به روز به محبوبیت آن اضافه شود و هم افراد زیادی به دنبال استفاده از این سبک برای طراحی محیط زندگی یا محل کار خود باشند. از جمله مزیت‌های بارز سبک مدرن این است که شما می‌توانید آن را هم برای آپارتمان‌های نقلی و کوچک و هم برای طراحی دکور خانه‌های خیلی بزرگ به کار ببرید.

در میان طراحانی که برای دیزاین منزل از روش مدرن استفاده می‌کنند، معمولاً رنگ‌ها و پالت‌های ساده بیشتر به کار برده می‌شود، چرا که آنها به دنبال این هستند که محیط مورد نظرشان خلوت باشد و به هیچ عنوان علاقه‌ای به استفاده از لوازم و اشیای اضافی در فضای منزل ندارند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که این روش طراحی به سبک مدرن است که باعث جلوه زیبایی فضای داخلی منزل می‌شود، نه استفاده از وسایل جانبی و لوازم تزیینی. از دیگر مشخصه‌های این سبک طراحی، ایجاد حس سادگی و ظرافت در دکوراسیون است و برای تشخیص آن می‌توان به تک رنگ بودن محیط یا استفاده از رنگ‌های کم برای مثال سفید و سیاه توجه کرد.

سبک طراحی مدرن ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در این سبک از محصولات زینتی خیلی استفاده نمی‌شود.
  • در دیزاین منزل به روش مدرن خبری از هرج و مرج و درهم ریختگی در فضای داخلی نخواهد بود و همه المان‌ها در جای مخصوص خود قرار دارند.
  • در سبک مدرن برخلاف طراحی به روش سنتی، به هیچ عنوان تقارن آن هم به صورت عمد کاربردی ندارد.
  • در طراحی به روش مدرن معمولاً از تضادهای رنگی و به ویژه رنگ‌های خنثی همچون طوسی و سفید به وفور استفاده می‌شود.
  • از دیگر ویژگی‌های سبک مدرن می‌توان به استفاده از فرش‌های ساده یا دارای طرح هندسی اشاره کرد.
  • اگر می‌خواهید طراحی مدرن را برای دیزاین منزل خود انتخاب کنید، باید هنگام خرید مبلمان به دنبال مدل‌هایی باشید که با خطوط تمیز و اشکال مشخص ساخته شده باشند و در آنها از فلز و کروم یا سطوح صیقلی و براق استفاده شده باشد.
  • در سبک مدرن لوازم جانبی کمترین کاربرد را دارند.
  • از ویژگی‌های دیگر سبک مدرن وجود پلان‌های باز، آن هم با کمترین محدود سازی فضاها می‌باشد.
  • در طراحی به روش مدرن بهتر است از رنگ‌ها یا اجسام ساده و کشیده کمترین استفاده را داشته باشید.
  • صیقلی، صاف، براق و شفاف بودن سطوح یکی از مشخصه‌های سبک مدرن می‌باشد.

سبک طراحی کلاسیک

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک همراه با المان‌های سنتی و با اصالت آن، یادآور صمیمیت و مهربانی خانه‌های اشرافی و اصیل قدیمی و کاخ‌های باشکوه تاریخی است و می‌تواند در طراحی منازل ایرانی جلوه‌ای بسیار گرم و باشکوه را پدید آورد. در واقع استفاده از روش کلاسیک برای طراحی، نوعی دیزاین و دکور کردن منزل به سبک سنتی غربی می‌باشد که در آن تغییرات با توجه به زمان انجام می‌شود و تک تک اجزا بر اساس نوع چیدمان انتخاب شده و اصول دکوراسیون داخلی در یک هماهنگی دقیق و نظم مشخص قرار دارند.

استفاده از متریال ارزشمند برگرفته از طبیعت مثل سنگ مرمر، چوب، عاج، صدف و المان‌های لوکس، رنگ و نقوش خاص، نظم و فاصله اصولی و تقارن و هندسه مشخص دیگر جزو جدایی ناپذیر سبک طراحی کلاسیک محسوب می‌شود.

سبک طراحی کلاسیک ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در تک تک اجزا و وسایل به کار برده شده در این سبک، نظم و هماهنگی خاصی به چشم می‌خورد.
  • در چیدمان اثاثیه و وسایل منزل به روش کلاسیک همیشه تقارن وجود دارد.
  • بر روی مبلمان حکاکی و منبت کاری‌های پیچیده دیده می‌شود.
  • از گچ بری‌های برجسته و دیوارکوب‌های شاخص در این سبک استفاده می‌شود.
  • مصالح باکیفیت و ارزشمند برای طراحی به کار برده می‌شود.
  • اکسسوری‌های لوکس و آنتیک در این سبک بسیار کاربرد دارند.
  • وجود تونالیته‌های رنگی اصیل و غیرخالص از دیگر مشخصه‌های سبک کلاسیک است.

سبک طراحی امروزی یا معاصر

سبک دکوراسیون معاصر نوع دیگری از روش‌های طراحی داخلی است که در آن بیشتر سلیقه کاربران امروزی در نظر گرفته می‌شود. چیدمان وسایل به صورت غیر عادی و برخلاف تفکرات گذشته، وجود شیشه‌های فراوان، وجود فضاهای باز و با نور زیاد، استفاده از چوب و به کار بردن خطوط مستقیم از جمله مشخصاتی است که به دلیل سلیقه کاربران امروزی در استفاده از انواع سبک‌های طراحی داخلی می‌باشد، باعث به وجود آمدن سبک معاصر یا امروزی شده است.

برای طراحی خانه‌ها و اتاق‌های زیر شیروانی، مغازه‌ها و ادارات این سبک از طراحی داخلی بسیار مناسب است، چراکه سادگی، اصالت، پیچیدگی نامحسوس و استفاده از بافت و خطوط منظم در آن به چشم می‌خورد و باعث بیشتر دیده شدن فضا نسبت به اشیا می‌شود. با تمرکز بر روی فضا، شکل و رنگ و استفاده از طراحی به سبک معاصر و امروزی می‌توانید در محیط داخلی منزل خود شاهد نمایی تازه و براق داشته باشید.

دکوراسیون داخلی معاصر

از ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیون معاصر یا امروزی روان بودن است که کاربران در آن کاملاً احساس راحتی دارند. علاوه بر این، طرح‌های سبک امروزی مدام در حال تغییر و تحول هستند و به همین دلیل ایجاد تغییرات مکرر از جمله ویژگی‌های بارز این سبک به شمار می‌آید.

سبک طراحی معاصر و امروزی ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در دیزاین منزل به روش معاصر برای نورپردازی فضا معمولاً از نور طبیعی استفاده می‌شود.
  • پلان‌های بسیار باز و با کمترین دیوارها و جداسازی در سبک امروزی بیشتر دیده می‌شود.
  • در دیزاین منزل به سبک معاصر معمولاً استفاده از رنگ‌های خنثی کاربرد زیادی دارند.
  • در سبک طراحی امروزی استفاده از قطعات برجسته فلزی به فور دیده می‌شود.
  • از دیگر ویژگی سبک معاصر استفاده از چوب‌هایی با رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن است.
  • در صورتی که بخواهید منزلتان را به روش امروزی دیزاین کنید، لازم است که از پارچه‌های طبیعی و بافت دار استفاده نمایید.

سبک طراحی ترنزیشنال یا انتقالی

سبک دکوراسیون داخلی ترنزیشنال یا انتقالی با سبک طراحی معاصر یا امروزی در برخی موارد شباهت‌های زیادی دارد که این موضوع باعث شده تا هنگام طراحی داخلی این دو سبک با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. البته بهتر است بدانید که راه تشخیص سبک انتقالی این است که این متد از ترکیب روش‌ها و سبک‌های مختلف به وجود آمده است. این سبک به ترکیبی از بافت، مبلمان یا ویژگی‌های تزیینی سنتی و مدرن گفته می‌شود که دست شما را در دکور کردن یک فضا بازتر می‌کند تا با راحتی و آزادی بیشتری وسایل و اشیا را انتخاب کنید.

با وجود اینکه طراحی داخلی به روش انتقالی یا ترنزیشنال گلچینی از چند سبک مختلف است، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که یکپارچگی و هماهنگی مواردی که از سبک‌های مختلف انتخاب شده و همچنین انسجام کلی آنها به خوبی حفظ شود؛ چراکه کلید تسلط بر سبک ترنزیشنال این است که همه چیز در کنار هم و در عین تفاوت، با هم وحدت و هماهنگی لازم را داشته باشند و مهم‌تر از همه سلیقه و شیوه زندگی فرد استفاده کننده از فضا را به خوبی نشان دهد.

سبک طراحی ترنزیشنال یا انتقالی ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • استفاده از لوازم جانبی زینتی برای دیزاین منزل به روش انتقالی باید به صورت محدود باشد.
  • معمولاً از پالت‌های رنگی خنثی در طراحی به روش ترنزیشنال استفاده می‌شود.
  • مبلمان با فرم و شکل منحنی کاربرد زیادی در سبک انتقالی دارد.
  • از دیگر ویژگی‌های سبک انتقالی می‌توان به استفاده از عناصر دارای بافت مثل شیشه، چوب، فلز، پارچه، خیزران و فولاد اشاره کرد.
  • در سبک ترنزیشنال برای انتخاب آثار هنری بهتر است به جای چند قطعه، یک اثر بزرگ را در دکوراسیون داخلی منزلتان قرار دهید.
  • برای افرادی که نمی‌خواهند زیبایی فضا را محدود به یک سبک کنند، سبک انتقالی انتخاب مناسبی است.

سبک طراحی شابی شیک

یکی دیگر از روش‌های طراحی که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده، سبک دکوراسیون داخلی شابی شیک می‌باشد که برای اولین بار در دهه 1980 میلادی در دنیا کاربران از آن بسیار استقبال کردند. چنانچه به دنبال سبکی خاص، جذاب و آرامش بخش برای فضای داخلی منزل خود هستید که جلوه‌ای زنده و آنتیک را در فضای شما ایجاد کند، شابی شیک سبک مناسبی برای شما خواهد بود. در طراحی به روش شابی شیک معمولاً برای دکور کردن و چیدمان فضای داخلی منزل از استایل‌های پرطرف‌دار استفاده می‌شود که از سبک‌های روستیک و قدیمی الهام گرفته شده است.

برای نزدیک شدن به المان‌های سبک طراحی شابی شیک باید تلاش کنید که حتی‌المقدور فضای داخلی به دور از رزق و برق و تجمل گرایی باشد. انتخاب و استفاده از رنگ‌های روشن و پاستیلی و دوری از رنگ‌های متضاد و تند از جمله مهم‌ترین کارها برای رسیدن به طراحی به این سبک است. علاوه بر این، به کار بردن وسایل تزیینی آنتیک به سبک اشرافی و ویکتوریایی در غالب نوعی سادگی نوستالژیک که یادآور زندگی مجلل گذشته باشد، در سبک شابی شیک به چشم می‌خورد.

سبک طراحی شابی شیک ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • استفاده از عناصری مثل طرح‌های گل‌دار، صنایع دستی یا مواردی که استرس و اضطراب را از افراد دور می‌کند، در این سبک به وفور دیده می‌شود.
  • در سبک شابی شیک غالب بودن رنگ سفید را می‌توانید به وضوح مشاهده کنید.
  • اگر قصد دیزاین منزل به روش شابی شیک را دارید، بهتر است از پارچه‌ها و اقلام قدیمی برای دکور کردن فضا استفاده کنید.
  • پالت‌های کم رنگ بیشترین کاربرد را در سبک شابی شیک دارند.
  • برای زیباتر جلوه دادن فضاهای مختلف از گل و گیاه استفاده می‌شود.
  • عرضه احساسات ملایم و زنانه از ویژگی‌های این سبک می‌باشد.
  • در این سبک مبلمان با رنگ‌های پریده و کهنه کاری شده بیشتر انتخاب می‌شود و مبلمان‌های استیل لوکس جایگاهی ندارد.
  • تابلوهای مجلل و وسایل تزیینی لوکس از روی دیوارها حذف شده و به جای آنها از کاغذ دیواری‌های گل‌دار استفاده می‌شود.
  • معمولاً از کف‌پوش‌های چوبی در روش طراحی به سبک شابی شیک برای بخش‌های مختلف منزل استفاده می‌شود.

از آنجایی که در سبک شابی شیک وسایل مدرن و لوکس حذف می‌شوند، این سبک از جمله ارزان‌ترین استایل‌ها برای منازل به شمار می‌آید. پس اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای شما هزینه کمتری در بر داشته باشد، می‌توانید برای دکور کردن آن این سبک از طراحی را انتخاب کنید.

سبک طراحی صنعتی

در دهه 1990 میلادی بود که در برخی از شهرهای آمریکا، مراکزی که انبارها و سوله‌های بزرگ و پر از تجهیزات و تأسیسات صنعتی داشتند، تبدیل به آپارتمان‌های مسکونی شدند و همین امر باعث شد تا در طراحی دکوراسیون داخلی، سبکی به نام صنعتی به وجود بیاید. در اینجا بود که معماران و طراحان به فکر یک روش خاص و یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای دکور کردن و دیزاین سقف‌های خیلی بلند افتادند. علاوه بر این، وجود واحدهای بزرگ، لوله کشی‌های مشخص، سقف‌های بلند، شرایط جدیدی از سیم کشی برق و موادی از این قبیل باعث شد تا سبک صنعتی متولد شود و مورد استفاده قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک طراحی صنعتی ویژگی‌های فراوانی دارند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در این سبک از وسایل آنتیک ساخته شده از فلز استفاده می‌شود.
  • استفاده از سطوح چوبی در طراحی به روش صنعتی کاربرد فراوانی دارد.
  • ترکیبی از رنگ‌های خنثی در محیط به سبک صنعتی بسیار دیده می‌شود.
  • از قطعات قدیمی کارخانه‌ای و آزمایشگاه‌های قدیمی در این سبک استفاده می‌شود.
  • کف‌پوش‌ها بیشتر از جنس بتن هستند.
  • از دیگر مشخصه‌های بارز دیزاین منزل به روش صنعتی وجود مقاطع بسیار بزرگ می‌باشد.

سبک طراحی دریایی یا ساحلی

یکی دیگر از سبک‌های طراحی داخلی که بیشتر برای دکور کردن خانه‌های ساحلی که نزدیک دریا قرار دارند، به کار برده می‌شود، سبک دکوراسیون دریایی یا ساحلی می‌باشد. در دیزاین منزل به روش ساحلی استفاده از وسایل و لوازم مربوط به دریا و اقیانوس جایگاه ویژه‌ای دارد. در میان انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی، سبک دریایی یا ساحلی یک طراحی کاملاً گرم و دلنشین محسوب می‌شود و شما با مشاهده آن احساس می‌کنید که در کنار اقیانوس هستید. استفاده از گیاهان مناطق دریایی و عناصر موجود در فضای ساحل و اقیانوس، در طراحی منزل به روش ساحلی کاربرد فراوانی دارد.

علاوه بر این، در دکوراسیون داخلی به سبک دریایی استفاده از نقش‌های درشت طبیعی که دارای ویژگی‌های زیبا شناختی هستند، قابل توجه و ایده آل به نظر می‌رسد. برای اینکه در روش طراحی ساحلی فضای داخلی منزل شلوغ دیده نشود و در محیط توازن چشم نوازی ایجاد شود، معمولاً بین وسایل و لوازم مربوط به دکوراسیون و استفاده از انواع نقوش هماهنگی خاصی وجود دارد. در لوازم تزیینی مثل ظروف و گلدان‌ها، نقوش پارچه‌ها، رومیزی‌ها و گل دوزی‌ها و… به کار بردن نقش‌های درشت طبیعی بسیار به چشم می‌خورد و بر روی کاغذ دیواری‌ها وجود این نقوش زیبا و جذاب، در محیط منزل فضای لطیف و دلنشینی را ایجاد خواهد نمود.

سبک طراحی ساحلی یا دریایی ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در این سبک پس زمینه تمام سفید است.
  • برای چیدمان از مبلمان حصیری استفاده می‌شود.
  • نور و نسیم مشخصه بارز سبک دریایی محسوب می‌شود.
  • از وسایل دریایی مثل قایق‌ها، طناب، تور ماهیگیری، صدف، مرجان‌های خشک شده و… به عنوان تزیین و دکوراتیو فضای مختلف خانه استفاده می‌شود.
  • برای دیزاین منزل به روش ساحلی استفاده از چوب‌های تیره بسیار رایج و متداول است.
  • این سبک یادآور ماسه‌ها و موج‌های دریا و اقیانوس می‌باشد.
  • از ابزارهای حصیری در سبک دریایی به وفور استفاده می‌شود.
  • همه المان‌های مورد استفاده در طراحی به روش دریایی از اقیانوس و ساحل آن الهام گرفته شده است.
  • از گیاهان زینتی مثل نخل و فنکس در سبک ساحلی استفاده می‌شود.

سبک طراحی اسکاندیناوی

یکی دیگر از روش‌های دکور کردن و دیزاین منازل که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا رواج پیدا کرده، سبک طراحی اسکاندیناوی است که متعلق به مکتب مدرنیسم بوده و از کشور اسکاندیناوی نشئت گرفته است. این سبک یک سبک مینیمالیست محسوب می‌شود که با استفاده از ترکیب بافت‌ها و رنگ‌های ملایم، دکوراسیون مدرن و زیبا را گرم و جذاب می‌کند و بیشتر بر روی خطوط تمیز، براق، کاربردی، زیبا، دنج و مبلمان ساده تأکید دارد.

به دلیل وجود مبلمان خیره کننده، پالت‌های رنگی مینیمالیستی و همچنین ایجاد فضاهای آرام و دنج، سبک طراحی به روش اسکاندیناوی، سبکی شناخته شده می‌باشد. از دیگر مشخصه‌های این سبک می‌توان به سادگی، عملکرد مناسب و حداقل گرایی اشاره نمود. این سبک دارای ظاهری ملایم و ظریف اما در عین حال پیچیده و خیره کننده است که افراد را به وجد می‌آورد. سبک اسکاندیناوی با وجود مدرن بودن، ظاهر مینیمال خود را حفظ می‌کند و تلاش دارد از هرگونه تجمل و ریزه کاری که در سبک‌های سنتی رایج وجود دارد، دوری کند و بیشتر بر روی المان‌های معاصر تمرکز نماید.

برای طراحی به این سبک لازم است بیشترین توجه خود را بر روی جنبه کاربردی و عملی فضا، استفاده حداقل از مبلمان و سادگی هرچه بیشتر محیط قرار دهید تا بتوانید فضایی باز، روشن و تمیز را ایجاد کنید.

سبک طراحی اسکاندیناوی ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در روش دکوراسیون داخلی منزل به روش اسکاندیناوی معمولاً رنگ غالب طراحی، رنگ سفید می‌باشد.
  • برای دیزاین فضا در سبک اسکاندیناوی لازم است از آینه‌های بزرگ استفاده شود.
  • رعایت اصل تقارن اشیا در آن دیده می‌شود.
  • رنگ‌های روشن در این سبک کاربرد فراوانی دارند.
  • در سبک اسکاندیناوی از چوب‌های رنگ روشن به وفور استفاده می‌شود.
  • استفاده از مبلمان کاربردی و سبک، البته نه خیلی مدرن یکی دیگر از مشخصه‌های بارز این سبک محسوب می‌شود.

سبک طراحی مینیمال

مینیمالیسم به معنای ساده گرایی یا کمینه گرایی بوده و این مکتب هنری از اواسط قرن بیستم میلادی تا به امروز در تمام جنبه‌های زندگی افراد ریشه دوانده و توانسته در معماری و دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. در معماری و طراحی یا دیزاین داخلی متد مینیمالیسم اشاره به سبک و روشی دارد که در آن سادگی و آرامش فضا و نشان دادن ویژگی‌های جذاب معماری محیط مورد توجه قرار دارد.

دکوراسیون داخلی مینیمال

در این سبک رنگ به عنوان عنصر اساسی و تعیین کننده شناخته شده و پالت رنگ معمولاً تک رنگ است. در صورتی که بخواهید طراحی داخلی منزل خود را به روش مینیمال انجام دهید، لازم است از مبلمان ساده، پلان آزاد و نور زیاد استفاده کنید تا این موارد در کنار هم فضایی آرامش بخش و جذاب را برای شما به وجود آورد. به کار بردن خطوط صاف و استفاده از رنگ‌های درخشان، بی آلایش و ساده باعث به وجود آمدن این روش طراحی داخلی شده که البته در میان افراد محبوبیت قابل توجهی دارد.

سبک طراحی مینیمال ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • در این سبک تمرکز بیشتر بر روی سادگی، کارایی و عملکرد بالا است.
  • مجسمه‌ها در سبک مینیمال کاربرد زیادی دارند.
  • بیشتر از خطوط ساده و واضح برای دیزاین منزل به این سبک استفاده می‌شود.
  • عدم استفاده از وسایل و تزیینات اضافی مشخصه بارز سبک مینیمال است.
  • از مصالح محدود و مناسب نظیر چوب، شیشه، بتن و فولاد در این سبک استفاده می‌شود.
  • صنایع دستی و نور طبیعی بیشترین کاربرد را دارند.
  • طراحانی که سبک مینیمال را به کار می‌برند، از فضا نهایت استفاده را می‌کنند و هیچ فضایی را هدر نمی‌دهند.

سبک طراحی روستایی یا روستیک

سبک دکوراسیون داخلی روستیک یا روستایی نوع دیگری از انواع سبک‌های طراحی داخلی می‌باشد که بیشتر برای دیزاین خانه‌های ویلایی از آن استفاده می‌شود. استفاده از المان‌های طبیعی که به صورت کامل برجسته هستند و نزدیک بودن آنها به طبیعت از مشخصه‌های اصلی دیزاین به روش روستیک است. در این سبک روح طبیعت کاملاً جریان داشته و با دیدن آن احساس می‌کنید که در یک فضای طبیعی بکر قرار دارید. ریشه طراحی داخلی منزل به سبک روستیک یا روستایی به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد و در ابتدا کشورهای غربی از جمله آمریکا طرف‌داران این روش بودند.

سبک روستیک به نوعی زندگی روستایی اشاره دارد و شامل طیف گسترده از سبک‌ها و عناصر می‌شود و در آن با ایجاد بافت روستایی و حس سادگی، فرسودگی و کهنگی، طبیعی و دست ساز بودن عناصر و دکوراسیون داخلی تأکید دارد و بیشتر برای معماری دیوار، سقف و کف از المان‌های طبیعت نظیر سنگ و چوب، قطعات و اجزای ساده و بی آلایش و به دور از هرگونه تزیینات اضافه بهره گرفته می‌شود. اگر به دنبال ظاهری متفاوت و خاص در فضای داخلی منزل خود هستید، بهتر است سبک روستیک را انتخاب کنید.

سبک طراحی روستیک یا روستایی ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • سادگی و طبیعی بودن از جمله مشخصه‌های بارز دیزاین منزل به روش روستیک می‌باشد.
  • در صورتی که سبک روستایی را برای دیزاین داخلی منزل خود انتخاب کرده‌اید، لازم است از مبلمان بزرگ و ساده استفاده نمایید.
  • رنگ‌های طبیعی مثل طیف‌های متنوعی از رنگ قهوه‌ای، خاکستری، سبز و طلایی در سبک روستیک به چشم می‌خورد.
  • در روش طراحی روستایی، استفاده از عناصر تزیینی دست ساز به وفور دیده می‌شود.

شما می‌توانید برای دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستایی از موادی که مدرن نیستند مثل پارچه‌های مصنوعی، پلاستیک و فلز استفاده کنید.

سبک طراحی باروک

سبک دکوراسیون داخلی باروک منعکس کننده طراحی‌های دراماتیک بوده و سبکی زیبا و منحصربه‌فرد می‌باشد. این سبک از طراحی که نوعی سبک کلاسیک محسوب شده و از جمله سبک‌های هنری در معماری است، بیشتر در قرن‌های هفدهم و هجدهم میلادی رواج داشته است. دو دلیل اصلی در شکل گیری سبک طراحی باروک نقش داشتند، اولاً به دلیل اینکه تجارت در اروپا افزایش پیدا کرد، ورود متریال‌های جدید موجود در بازار باعث خرید کالاهای خارجی توسط افراد شد که این امر افزایش تقاضا را به همراه داشت و افراد از این محصولات برای طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس و مجلل خود استفاده کردند.

دکوراسیون داخلی باروک

در ثانی زمانی که در روم، دیدگاه مذهبی تحت اصلاحات جدید قرار گرفت، کلیسای کاتولیک تصمیم گرفت وجهه عام خود را توسعه دهد و دستور ساخت کلیساهای جدید را برای شهروندان صادر نمود. این امر باعث شد تا نسبت به دوره رنسانس، روش طراحی باروک غنی‌تر شود و حسی از زیبایی و هیجان را برای محیط مورد نظر به وجود آورد. این سبک که امروزه در طراحی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بازمانده طراحی‌های اصیل است که تا حد زیادی با سبک‌های معاصر و مدرن تلفیق پیدا کرده و باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین در دکوراسیون داخلی منزل شده است. برای اینکه شما هنگام دیزاین داخلی منزل خود به روش باروک به نتیجه مطلوب و ایده آل خود برسید، نیاز به یک پالت رنگی پرمایه دارید.

سبک طراحی باروک ویژگی‌های فراوانی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • استفاده از رنگ‌های درخشان قرمز تیره، طلایی و سبز برای دیزاین منزل به روش باروک کاربرد فراوانی دارد.
  • در صورتی که از مجسمه‌ها، آینه‌ها، سفالینه‌ها و قاب‌های مختلف در متد طراحی باروک استفاده می‌کنید، این وسایل تزیینی باید دارای طرح‌های طلاکوب باشند.
  • مبلمان برای سبک باروک باید از پارچه‌های نفیس انتخاب شود و بر روی پایه‌های آنها طرح‌های پیچیده کار شده نقش بسته باشد.
  • برای طراحی کف ساختمان به روش باروک از مصالحی مانند چوب و سرامیک‌های باکیفیت استفاده می‌شود.
  • برای اتاق‌ها لازم است قالیچه‌ها و فرش‌های دستبافت و نفیس انتخاب شود.
  • برای دیزاین منزل به روش باروک بهتر است از پرده‌هایی با پارچه‌های گل‌دار و گل‌دوزی شده استفاده ‌شود.
  • از دیگر مشخصه‌های سبک باروک نصب لوسترهای کریستال، دستگیره‌های چوبی و آینه‌های بزرگ در منزل است.

سبک طراحی سنتی ایرانی

سبک دکوراسیون سنتی ایرانی از جمله سبک‌های جذاب و محبوب می‌باشد که در خانه‌های قدیمی و تاریخی می‌توانید نمونه‌هایی از آن را مشاهده نمایید. در این سبک از طراحی که در گذشته معماری بیشتر خانه‌های ایرانی را به خود اختصاص می‌داده، معمولاً از عناصر سنتی مربوط به ایران باستان مثل ظروف مسی، قلم کاری‌ها، ترمه، منبت کاری‌ها و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود. سبک سنتی ایرانی بر این باور است که اگر خانه در مناطق گرمسیری قرار دارد، برای طراحی آن از رنگ‌های سرد و اگر خانه در مناطق سردسیری قرار دارد، برای طراحی آن از رنگ‌های گرم استفاده شود.

رنگ قرمز، رنگی است که در سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی به وفور از آن استفاده می‌شود و با خود پویایی و جنب و جوش را به همراه دارد. این سبک معتقد است که نباید خانه به وسیله رنگ به فضایی بی روح تبدیل شود و چنانچه توجه کرده باشید در مساجد و خانه‌های سنتی قدیمی مثل مسجد صورتی در شیراز، بیشتر شیشه‌ها رنگی هستند که با عبور نور خورشید از آنها ترکیبی از رنگ‌های سبز، آبی و قرمز در فضای داخلی ایجاد شده است. اگر بخواهید این سبک را برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید، می‌توانید از رنگ‌های قرمز، آبی، سبز یشمی، کرمی، فیروزه‌ای، قهوه‌ای و سفید استفاده کنید.

سبک طراحی آرت دکو

یکی دیگر از سبک‌هایی که در معماری و طراحی داخلی ساختمان کاربرد زیادی دارد، سبک طراحی آرت دکو ART deco می‌باشد، آن هم به دلیل استفاده از سطوح براق، اشکال هندسی و طراحی‌های منحصربه‌فرد. ریشه این سبک به کشور فرانسه برمی‌گردد و طرح آن در دهه اول 1920 میلادی و قبل از جنگ جهانی اول توسط هنرمندان فرانسوی ارائه شده که برای چیدمان منازل و دفتر کار از جمله گران قیمتی‌ترین و لوکس‌ترین استایل‌ها محسوب می‌شود. در سبک آرت دکو تأکید زیادی بر روی استفاده از وسایل گران قیمت و اشکال هندسی دایره‌ای، زیگزاگی و مربعی در کنار سطوح فلزی وجود دارد.

به همین دلیل سبک طراحی آرت دکو در گروه سبک‌های دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری قرار می‌گیرد که برای اجرای آن به خرید وسایل مختلف نظیر مبلمان بزرگ، لوستر و آینه‌های دارای اشکال هندسی، مجسمه و تابلوهای هنری نفیس کف‌پوش‌های طرح دار نیاز است. از آنجایی که سبک آرت دکو زرق و برق و لوکس بودن چشمگیری در طراحی دارد، در اوایل معرفی آن، بیشتر برای هتل‌ها، ساختمان‌های بزرگ و سلطنتی و رستوران‌های شیک و مجلل استفاده می‌شد تا اینکه به مرور زمان جایگاه خود در دیزاین داخلی منازل پیدا کرد.

این سبک از جمله سبک‌های بسیار انعطاف پذیر و الهام بخش در عرصه‌های مختلف مانند معماری، طراحی، ادبیات، مد و… محسوب می‌شود و در واقع یک هنر تزیینی است که در لوازم تزیینی، مبلمان منزل و طراحی لوازم منزل نفوذ کرده و باعث ایجاد یک سبک لوکس و تجملاتی شده و استفاده از گل و گیاه و المان‌های طبیعی به شدت در آن متداول است. اصلی‌ترین ویژگی سبک آرت دکو به کار بردن رنگ‌های خنثی و اشکال هندسی متنوع است.

سبک طراحی نئوکلاسیک

تمرکز اصلی سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک بیشتر بر پیچیدگی و ظرافت است و برجسته کردن به یک اندازه ثروت و سادگی هدف اصلی از چیدمان و دیزاین منزل به روش نئوکلاسیک می‌باشد. به بیان دیگر، با کمی دقت در واژه مدرن کلاسیک، متوجه خواهید شد که در دیزاین به روش نئوکلاسیک تلاش شده تا طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک را به روشی مدرن و امروزی زیباتر و کاربردی‌تر انجام دهند؛ بنابراین سبک طراحی نئوکلاسیک، شکوه و تجمل سبک کلاسیک را به روشی مدرن ارائه می‌دهد تا دکوراسیون منزل شما در کنار سادگی و ظرافت، درخشش بی نظیری داشته باشد. این سبک از سبک مدرن مجلل‌تر و از سبک کلاسیک متواضعانه‌تر است و به دلیل تلفیق دو سبک مدرن و کلاسیک، همیشه به روز بوده و هیچ وقت از مد نمی‌افتد.

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

در چیدمان به سبک نئوکلاسیک نباید وسایلی را در محیط قرار دهید که صرفاً جنبه تجملاتی دارند، اگرچه نئوکلاسیک یک سبک مینیمالیستی نیست، اما هرگز نباید از لحاظ بصری بیش از حد مجلل و شلوغ به نظر برسد. این سبک برای تمام منازل مناسب بوده و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، با این وجود، برای منازلی که متراژ بزرگی دارند و همچنین ویلاهای دلباز و فضاهای لوکسی که صاحبان آنها دوست ندارند محیط اطرافشان بیش از حد شلوغ باشد، انتخاب بسیار کارآمد و مطلوبی به شمار می‌آید.

با توجه به اینکه ترکیب سبک طراحی کلاسیک و مدرن در آپارتمان‌های امروزی باعث به وجود آمدن سبک جدیدی از طراحی دکوراسیون داخلی با عنوان سبک نئوکلاسیک شده، در این طراحی تزیینات اصلی و وسایل مورد استفاده، همان وسایلی هستند که در طراحی کلاسیک به کار برده می‌شده، اما ایده‌های طراحی مدرن و به اصطلاح سلیقه کاربران امروزی نیز در آن تأثیر داده شده است. از مشخصه‌های اصلی این سبک می‌توان به استفاده از پالت‌های به مراتب نرم‌تر نسبت به طرح کلاسیک و ترکیب وسایل کلاسیک با محصولات تزیینی امروزی ساخته شده از چوب، فلز و سنگ اشاره نمود.

سبک طراحی بوهمیان

چنانچه شما هم دوست دارید منزلتان سرشار از روح رنگی، وسایل دکوری جالب، فرهنگ کشورهای مختلف و گلچینی از المان‌های طراحی تمام مناطق دنیا باشد، انتخاب سبک بوهیمان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. سبک بوهیمان یا بوهو یا بوهمین به قوانین سخت‌گیرانه و محدودیت‌های سبک‌های دیگر توجهی ندارد و در تلاش است دکوراسیونی غیر متعارف، خلاقانه و فارغ از قید و بندهای طراحی را خلق کند. بوهیمان در اصل به افراد کوچ نشین منطقه بوهیما در اروپای مرکزی اشاره دارد که دارای سبک زندگی غیر متعارف و مخصوص به خود بودند. در واقع، شیوه زندگی عشایری مردم بوهیما دارای المان‌های هنری خاص و منحصربه‌فردی بود.

سبک کوچ نشینی و زندگی کولی وار مردم بوهیما فرهنگ‌های مختلف و سبک‌های متنوع طراحی را با یکدیگر ترکیب کرده بود و در طول دهه‌های 60 و 70 میلادی این سبک طرف‌داران زیادی داشت. در حال حاضر، مشاهده می‌شود که سبک بوهو برای طراحی داخلی منزل هم از المان‌های دوره‌های زمانی و فرهنگ‌های مختلف بهره برده و هم اینکه مجموعه‌ای را رنگ‌ها، بافت‌ها و الگوها را برای رسیدن به این هدف با هم درآمیخته است. از آنجایی که دیزاین به روش بوهیمان از قانون و قاعده خاصی پیروی نمی‌کند، اگر بخواهید دکور منزلتان را به این سبک انجام دهید، فقط کافیست در طول زندگی هر آن چیزی را که برای خود جمع آوری کرده‌اید، در طراحی داخلی خانه به نمایش بگذارید، البته لزومی ندارد که تمام اجزا و المان‌های مورد نیاز برای طراحی باهم هماهنگی و مطابقت داشته باشند.

در این سبک استفاده از مبلمان چوبی اهمیت زیادی داشته و شما می‌توانید فضای منزلتان را با وسایل قدیمی یا اشیای خاطره انگیز، آینه، کتاب، پارچه، آثار هنری و طرح‌های هندسی چیدمان نمایید و باعث خلق محیطی شلوغ اما شیک و خاص شوید؛ بنابراین در این روش طراحی، افراد بدون دقت به هیچ سبکی، برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود، تنها به سلیقه شخصی‌شان توجه می‌کنند.

سبک طراحی مونوکروم

سبک دکوراسیون داخلی مونوکروم یا مونو کروماتیک یکی از جدیدترین انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است که زیبایی خاصی دارد و می‌تواند فضای کاملاً متفاوتی را در منزل یا محیط کار به وجود آورد. اصلی‌ترین ویژگی این سبک استفاده از تک رنگ به عنوان رنگ غالب است که در کنار آن می‌توان از تعداد کم رنگ‌های متضاد یا مکمل به روشی کاملاً جسورانه استفاده نمود؛ بنابراین اگر به دنبال این هستید که فضای متفاوتی را در خانه خود ایجاد کنید، سبک مونوکروم می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. در دیزاین منزل به روش مونو کروماتیک، انتخاب رنگ کاملاً سلیقه‌ای بوده و بر عهده خود شما است.

البته لازم به ذکر است که انتخاب نوع رنگ علاوه بر سلیقه مالک به فضا و همچنین بزرگ یا کوچک بودن منزل یا دفتر کار هم بستگی دارد، لذا در انتخاب رنگ دقت کنید و رنگ مناسب را با توجه به فضای منزل و روحیات خود انتخاب نمایید. طراحی به سبک مونوکروم یا به اصطلاح تک رنگ به این معنا نیست که شما در دیزاین و طراحی دکوراسیون منزلتان نمی‌توانید از دیگر رنگ‌ها استفاده کنید، بلکه هدف استفاده از یک رنگ به منظور نشان دادن جلوه بیشتر یک رنگ در سطح وسیع است.

با توجه به اینکه مونو کروماتیک در محیط احساس آرامش و تمرکز را به وجود می‌آورد، شما می‌توانید برای اتاق خواب که نیاز به آرامش دارید و محل کار یا اتاق مطالعه که نیاز به تمرکز دارید، از این طراحی استفاده کنید؛ چراکه سبک مونوکروم استرس را از فضا دور می‌کند. سبک مونوکروم به دلیل استفاده از تن و سایه‌های یک رنگ پایه باعث می‌شود فضاهای کوچک، بزرگ‌تر به نظر برسند، بنابراین اگر منزلتان فضای کوچکی دارد، می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن آن از این سبک برای طراحی داخلی آن استفاده کنید.

سبک طراحی هندی

سبک دکوراسیون هندی در میان انواع، یکی از سبک‌های متنوع و البته خاص می‌باشد که مانند سبک‌های دیگر کشورها برگرفته از هنر، فرهنگ و معماری کشور هندوستان است و به دلیل اختلافات دینی، فرهنگی، هنری و تاریخی در این کشور به سبکی متفاوت با ویژگی‌های منحصربه‌فرد تبدیل شده است. از آنجایی که رنگ به عنوان عنصر کلیدی و شاخص در فرهنگ و آیین هندو شناخته می‌شود، در زندگی روزانه از پوشش ظاهری گرفته تا دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای دارد. در این سبک از دکوراسیون داخلی علاوه بر رنگ‌ها عناصر سنتی از قبیل قالی‌های گل‌دوزی شده، مجسمه‌ها، بت‌ها، زنگ‌ها، آویزها و… حضور غالب دارند و باعث ایجاد فضایی دنج، گرم و صمیمی می‌شوند.

دکوراسیون داخلی هندی

اگر برای دکوراسیون داخلی منزل خود به دنبال سبکی جذاب و خاص هستید، می‌توانید برای دکور کردن فضای داخلی آن سبک هندی را انتخاب کنید؛ چراکه این روش طراحی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود جنبه معنوی زندگی را به خوبی منعکس می‌کند.

سبک هندی، دیزاین و طراحی داخلی منزل به روشی عجیب، پیچیده، وسوسه انگیز و پر از وسایل و لوازم سنتی است که با استفاده از رنگ‌های گرم و تند و به وسیله مبلمان و منسوجات دست و سایز و وسایل تزیینی دیگر متناسب با این سبک مثل تابلوهای منبت کاری، پاراوان‌های چوبی، آینه و قاب عکس‌های رنگی در فضا تعادل و تقارن را ایجاد می‌کند. از آنجایی که مردم هند به شلوغی و نقش‌های تو در تو بیشتر علاقه دارند، امروزه چیدمان شلوغ و پر از زرق و برق که همگی از المان‌های جداناپذیر سبک هندی هستند، بسیار رایج بوده و در این سبک از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل، این روش طراحی برای انتخاب وسایل دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشاهده می‌شود که در طراحی مبلمان، میز، لوازم دکوراتیو به سبک هندی خطوط کرو و منحنی به کار برده می‌شود.

سبک طراحی هالیوودی

یکی دیگر از سبک‌های قدیمی دیزاین داخلی منزل سبک دکوراسیون داخلی هالیوودی است که از دهه 30 تا 50 میلادی به صورت گسترده از آن استفاده می‌شده و بین بازیگران هالیوود از محبوبیت بسیار برخوردار بوده است و بیشتر بازیگران منازل خود را به این سبک دکور و دیزاین می‌کردند. حالت تجملاتی و پر از زرق و برق طراحی به روش هالیوودی، باعث جلوه گری بیشتر این سبک شده است، گویی فرد تمام پول خود را برای آراستن فضای داخلی منزل خود صرف نموده است.

دکوراسیون داخلی هالیوودی

برای نمایش لوکس و مجلل بودن فضا در طراحی به روش هالیوودی از عناصر مختلفی کمک گرفته می‌شود و رنگ‌ها، مبلمان، لوازم جانبی و هر عنصری به شکلی خاص به کار برده می‌شود. اگر دوست دارید برای منزل خود سبک هالیوودی را انتخاب کنید، بهتر است اجزای متناسب آن را به خوبی بشناسید، چراکه این سبک ترکیبی از رنگ‌ها با کنتراست بالا است، البته شامل رنگ سیاه و سفید هم می‌شود و رنگ‌ها کنار این دو رنگ بیشتر خودشان را نشان می‌دهند و جلوه پیدا می‌کنند. در سبک دکوراسیون هالیوودی لوسترهای باشکوه که با مبلمان براق یا آینه‌ای ست شده باشند، یک ترکیب معمول بوده و همیشه جایگاه مخصوص به خود را دارد، حال و هوای مجلل و پر زرق و برق خاصی به منزل شما می‌بخشند.

به طور کلی اگر بخواهید میان سبک طراحی هالیوودی و دیگر سبک‌های طراحی ارتباطی پیدا کنید، لازم است سبک‌هایی را که احساس تجمل دارند در نظر بگیرید. این سبک به شما پیشنهاد می‌کند تا تمامی بخش‌های موجود در فضا را با هم هماهنگ و سازگار کنید و به شما اجازه می‌دهد در هر اتاقی بر اساس موضوعات جداگانه به دکور و دیزاین آن بپردازید یا از ترکیبی از چند موضوع و تنوع بسیار در فضا استفاده کنید.

چه مراحلی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محیط‌های دیگر باید در نظر گرفته شود؟

شاید به نظرتان برسد که چیدمان خانه کاری ندارد و می‌توانید به راحتی منزلتان را دکور کنید. با این وجود، حتی اگر به این حیطه تسلط کافی هم داشته باشد و بتوانید هر فضایی را دکور کنید، همیشه مراجعه به یک طراح حرفه‌ای و متخصص، در حالی که خودتان آگاهی نسبی از دکوراسیون داخلی دارید، می‌تواند نتیجه بهتری را برایتان رقم بزند. البته، لازم است کارهای دیگری هم در کنار مراجعه به یک شرکت طراح حرفه‌ای و متخصص انجام شود.

چه منزل شما تازه ساز یا نوساز باشد و چه به بازسازی نیاز داشته باشد، شما می‌توانید با توجه به نیازتان، به دیزاین و دکور کردن فضای داخلی آن بپردازید. اما به صورت کلی، مراحل اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی شامل موارد زیر می‌شود:

نیاز سنجی

نیاز سنجی در طراحی دکوراسیون داخلی به این صورت است که هر خانواده‌ای سبک زندگی مخصوص به خود را دارد و باید بر اساس این سبک، خانه مناسبی داشته باشد تا در آن احساس راحتی و آرامش نماید. به عنوان مثال، چنانچه شما اهل مهمانی دادن و دورهمی هستید، آنچه برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، داشتن یک فضای پذیرایی بزرگ با مبلمان کافی خواهد بود. همچنین اگر برای شما تفریح کودکان در اولویت است، نیازتان داشتن فضایی با ابزارهای مناسب بازی خواهد بود؛ بنابراین در مرحله اول از اجرای دکوراسیون داخلی باید ببینید که هر کدام از اعضای خانواده شما چه نیازها، عادت‌ها و سلیقه‌هایی دارند.

انتخاب سبک طراحی

برای اینکه یک فضای یکپارچه داشته باشید که در آن تمامی جزئیات موجود در فضاهای مختلف با هم به خوبی هماهنگ و سازگار باشند، بهتر است برای طراحی دکوراسیون منزل خود یک سبک مشخص را انتخاب کنید. البته باید سلیقه تمامی افراد خانواده را بدانید و به خوبی با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام سبک و طرح نزدیک‌تر به سلیقه همه اعضا است. اکنون که همه خواسته‌های شما مشخص شده و شرکت طراح هم به خوبی منظور شما را فهمیده و همه اولویت‌هایتان را لیست کرده، می‌تواند برای دکوراسیون داخلی منزل خود چند طرح را آماده کند.

برای هر فضایی شاید بتوان ده‌ها طرح مختلف پیشنهاد داد، اما برای اینکه همه کار سخت و زمان‌بر نشود، عاقلانه است که شما سبک مورد نظر خود را برای دکور کردن و دیزاین منزلتان بیان کنید. به عنوان مثال، دوست دارید دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید یا اینکه به دکوراسیون کلاسیک و مجلل علاقه‌مند هستید. حتی ممکن است طراحی به سبک نئوکلاسیک بیشتر به ذائقه شما نزدیک باشد. به هر حال، در این مرحله بهتر است درباره سبک طراحی منزلتان با شرکت طراح صحبت کنید و سلیقه خود را بیان نمایید و همچنین لازم است در این مرحله میزان بودجه‌ای را که می‌توانید صرف کنید، بیان نمایید.

تعیین و تقسیم بودجه

برای انجام همه کارها بودجه حرف اول را می‌زند و اجرای طراحی داخلی ساختمان هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است ابتدا بودجه کلی را برای انجام این کار تعیین کنید، سپس بر اساس نوع پروژه اینکه ساختمان شما نوساز است یا بازسازی شده، کارهایی را که لازم است انجام شود، لیست کنید و با توجه به اولویت و اهمیت آنها به هر قسمت بودجه مشخصی را اختصاص دهید تا کار راحت‌تر پیش برود. شاید برآورد میزان هزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی جزو اولین سؤالات کارفرما باشد.

یک شرکت طراح متخصص و حرفه‌ای در ابتدا هزینه حدودی را به شما می‌گوید تا کلیت این موضوع در ذهنتان شکل گیرد. اما مطمئناً با عدم ثبات قیمت‌های بازار و مشخص شدن همه تغییرات لازم، ممکن است این هزینه‌ها تغییر کند. در نتیجه پیمانکار و کارفرما باید کمی انعطاف کار را برای طراحی دکوراسیون در نظر بگیرد.

تهیه مود بورد

مود بورد یا (Mood Board) مجموعه‌ای است از هر آن چیزی که دوست دارید با طراح و دکوراتور در میان بگذارید یا در مراحل انتخاب جزئیات و خرید، خودتان از آن استفاده می‌کنید؛ بنابراین شما می‌توانید در صفحات اینترنت جستجو کنید و هر چیزی را از رنگ، بافت، الگو، مبلمان، جزئیات طراحی که آن را می‌پسندید، ذخیره نمایید تا به موقع از آنها استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید تصاویر مورد علاقه خود را کنار هم قرار دهید و مشخص کنید در هر تصویر از کدام قسمت بیشتر خوشتان می‌آید، به این ترتیب دکوراسیون ایده آل شما مجموعه‌ای خواهد بود از جزئیات مورد علاقه‌تان از هر تصویر.

انتخاب یک شرکت طراح معتبر

مهم‌ترین مسئله برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل این است که ابتدا یک شرکت طراح معتبر و حرفه‌ای را انتخاب کنید؛ چراکه رعایت اصول کار و استانداردها، انجام به موقع کار و مهارت کافی پیمانکار باعث می‌شود صفر تا صد پروژه به خوبی پیش برود. برای پیدا کردن یک شرکت معتبر دکوراسیون داخلی می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر تبلیغات، بنرها، فضای مجازی، جستجو در سایت‌های متعدد یا پرس و جو از آشنا و فامیل اقدام کنید. مهم نیست از طریق کدام روش با یک شرکت معتبر آشنا می‌شوید، اما به خاطر داشته باشید که بررسی سوابق کاری و نمونه کارهای اجرا شده شرکت طراح و همچنین رضایت افرادی که قبلاً کارفرمای این شرکت بوده‌اند، می‌تواند در این موضوع کمک زیادی به شما بکند. با بستن قرارداد با یک شرکت معتبر همچون شرکت هلگر دیگر خیالتان از انجام مراحل اجرای دکوراسیون داخلی برای منزلتان راحت خواهد بود.

بازدید از فضای مورد نظر و بررسی اولویت‌های کارفرما

یک جلسه حضوری با شرکت طراح و پیمانکار پروژه دکوراسیون داخلی می‌تواند به روشن شدن خواسته‌ها و اولویت‌های شما کمک کند. اولین موضوع این است که برای کدام فضا قرار است طراحی دکوراسیون داخلی صورت گیرد؟ بعد از تعیین فضاهای مورد نظر، شما می‌توانید با شرکت طراح در مورد رنگ دیوارها، کف‌پوش و دیوارپوش، نور پردازی، چیدمان وسایل یا حتی تغییر در پلان ساختمان مسکونی خود صحبت کنید و خواسته‌ها و اولویت‌های خود را با آن شرکت در میان بگذارید.

بررسی و برداشت اندازه و ابعاد فضای مورد نظر

شرکت مجری طراح در این مرحله با بررسی فضای مورد نظر، اقدام به برداشت اندازه‌ها و ابعاد لازم می‌کند. علاوه بر این، در صورتی که هنگام اجرای دکوراسیون داخلی، نیاز به انجام بازسازی یا اعمال تغییرات وجود داشته باشد، لازم است با بررسی امکانات موجود و محدودیت‌های طراحی، بر اساس این اطلاعات و خواسته‌های کارفرما طرح مناسب را به او ارائه و پیشنهاد دهد.

ارائه طرح دو بعدی برای دکوراسیون داخلی

در صورتی که هنگام اجرای طراحی دکوراسیون داخلی برای منازل مسکونی، طرح با تغییرات پلان روبه‌رو شود، در این مرحله بهتر است نوع و میزان تغییرات لازم به صورت نرم افزاری و به شکل دو بعدی به کارفرما ارائه شود. در این صورت، با ارائه طرح دو بعدی، کارفرما می‌تواند تغییرات مورد نیاز برای طراحی را بهتر درک کند و در صورتی که نیاز به انجام تغییرات باشد، طراح راحت‌تر آنها را لحاظ خواهد نمود.

ارائه طرح سه بعدی برای دکوراسیون داخلی

بهترین ابزار برای ارائه طرح به کارفرما طراحی سه بعدی است؛ چراکه با استفاده از آنها طراح می‌تواند یک دید کلی و سه بعدی از طراحی داخلی فضای مورد نظر را به کارفرما ارائه دهد. علاوه بر این، نوع متریال استفاده شده و سبک مورد نظر برای اجرای دکوراسیون داخلی به خوبی در طراحی سه بعدی مشخص خواهد شد. با توجه به اینکه میزان بودجه بر روی مواد و مصالح مصرفی برای اجرای طراحی داخلی تأثیر زیادی دارد، کارفرما می‌تواند در این مرحله با طراح مشورت کند تا با ایجاد تغییراتی هزینه‌های مربوطه کاهش یابد. در این راستا، احتمال دارد بعضی از طراحان و دکوراتورها تغییراتی را که مورد نظر کارفرما است، یک یا دو بار اجرا و به او ارائه دهند تا کار به نتیجه مطلوب خود برسد.

پیاده سازی دکوراسیون داخلی در فضای مورد نظر و شروع کار

بعد از اینکه بین طراح و کارفرما انتخاب طرح و توافق بر سر هزینه‌های مربوط انجام شد، اکنون زمان اجرای دکوراسیون داخلی و شروع کار است. در این مرحله، شرکت پیمانکار و طراح با داشتن اطلاعات کافی و زمان بندی مناسب در خصوص انجام تغییرات لازم در داخل ساختمان و خرید مواد و مصالح مورد نیاز، کار خود را شروع می‌کند که با توجه به میزان تغییرات، اجرا و پیاده سازی طراحی داخلی می‌تواند به صورت روز به کارفرما اطلاع داده شود. با این وجود، احتمال دارد موانع و مشکلاتی هنگام اجرای دکوراسیون داخلی به وجود آید و انجام کار با تأخیر روبه‌رو شود که در این موارد لازم است کارفرما کمی صبوری به خرج دهد.

بنابراین، اجرا و پیاده سازی طراحی داخلی برای یک منزل مسکونی می‌تواند شامل تغییرات مختلفی باشد که برخی از آنها عبارت است از:

  1. جمع آوری نخاله‌های ساختمانی
  2. تخریب بخش‌هایی که باید حذف شود.
  3. تعویض و تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی
  4. تعویض و تعمیر لوله کشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی یا حمام
  5. تغییر کاشی یا سرامیک کف و دیوار
  6. نصب کابینت‌های آشپزخانه
  7. اجرای رنگ یا کاغذ دیواری
  8. اجرای پنجره دوجداره
  9. اجرای کف‌پوش در انواع پارکت، لمینت، موکت یا سرامیک
  10. نصب و تعویض شیرآلات

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱   |   ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

دریافت مشاوره رایگان

Request for advice

برای مشاوره آنلاین و غیر حضوری و مشاوره حضوری اطلاعات تماست رو در اختیار ما بزار تا تیم خوش ذوقمون بهترین نتیجه رو برات خلق کنن

۲۸۴۲۴۰۱۹ – ۰۲۱

 ۰۹۳۰۴۶۱۴۷۴۶

نحوه ی پرداخت هزینه های بازسازی منزل به چه نحو است؟

هر قراردادی که در هلگر عقد میشود با توجه به شرایط مالی کارفرما و مدت زمان پروژه طی ۳-۴ قسط یعنی ابتدا ‌و میانه و انتهای پروژه برای پرداخت ها توسط کارفرما اقدام میشود.
درصد اجرایی و حق مهندسی بنا بر حجم هر پروژه از ۱۰ الی ۲۰ درصد است.
هلگر جزو معدود دپارتمان های مهندسی ست که در خصوص مدت زمان اجرا و کیفیت اجرا به کارفرما تعهد کتبی میدهد.
امکان بازدید از پروژه های در حال اجرای هلگر، در زمان اجرایی هر پروژه، نیز برای کارفرمایان امکان پذیر است.
و برای دیدن ویدیوهای بیشتر اجرایی و بازدید روزانه از اجراهای هلگر پیج اینستاگرام هلگر را دنبال بفرمایید.

برای اجرای بهترین دکوراسیون داخلی منزل دانستن چه نکاتی لازم و ضروری است؟

برای اینکه بتوانید دکوراسیون داخلی فوق‌العاده‌ای را در منزلتان اجرا و پیاده سازی کنید، بهتر است برخی از نکاتی را که در ادامه برایتان بازگو می‌کنیم، در نظر بگیرید:

توازن و بالانس

زمانی که اجسام و وسایل به صورت برابر و از لحاظ بصری در فضای مورد نظر توزیع می‌شوند، به این حالت توازن یا بالانس می‌گویند. در زمینه طراحی داخلی با سه نوع توازن مواجه هستیم که عبارت‌اند از توازن متقارن، توازن نامتقارن و توازن شعاعی. معمولاً در طراحی به سبک سنتی بیشتر بالانس متقارن به چشم می‌خورد و قرار دادن اشیا به صورت آینه‌ای آن هم روبه‌روی هم و بر اساس روش‌های سنتی اصل مهم در این حالت می‌باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بالانس نامتقارن این روزها بیشتر متداول بوده و به تکرار در سبک‌های مدرن دیده می‌شود که در این حالت اشیای متفاوت را که از لحاظ بصری هم وزن هستند در فضای مورد نظر قرار می‌دهند، البته بین اجسام، حالات و مکان قرار گیری آنها تقارن خاصی وجود ندارد، اما به صورت کلی بین آنها هارمونی زیبایی به وجود می‌آید و باعث خودمانی‌تر شدن توازن نامتقارن می‌شود. برای ایجاد توازن شعاعی لازم است همه المان‌ها و وسایل مورد استفاده در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی، حول یک نقطه مرکزی چیده شوند. معمولاً برای دیزاین منازل کوچک و ایجاد فضای شیک اما صمیمی و گرم، طراحان و دکوراتیوها از بالانس شعاعی استفاده می‌کنند.

نقطه کانونی

در صورتی که اصول اولیه طراحی دکوراسیون داخلی در یک سالن و اتاق منزل به خوبی و درستی رعایت شود، همیشه می‌توان برای آن فضا یک یا چند نقطه کانونی در نظر گرفت. در طراحی داخلی نقطه کانونی نقطه‌ای است که هنگام ورود به فضای مورد نظر، توجه همه افراد را به خود جلب می‌کند. البته این نقطه در فضای مورد نظر باید به صورتی مشخص شود که کنجکاوی بیننده را برانگیزد و باعث شود او به اطراف خود هم نگاهی بیندازد. اگر بخواهیم به مثال‌هایی از نقطه کانونی در دیزاین داخلی منازل اشاره کنیم، وجود یک شومینه یا یک تلویزیون ال سی دی بزرگ، نقطه کانونی هستند. علاوه بر این، برای فضاهای کوچک نوع مبلمان یا ویترین وسایل تزیینی به عنوان نقاط کانونی در نظر گرفته می‌شود که در ابتدای ورود به منزل بسیار چشم نواز خواهند بود.

ریتم

ریتم در طراحی دکوراسیون داخلی منازل یا محیط‌های دیگر، تکرار الگوی بصری می‌باشد که برای دسترسی به آن لازم است به نوع کنتراست، گذار و تکرار در فضای مورد نظر توجه شود. استفاده از این مکانیزم در فضای مورد نظر شما، باعث انتقال حس سیال یا حالت حرکت در آن می‌شود و همچنین نگاه مخاطب را از یک المان به المان‌های دیگر موجود سوق می‌دهد. در نتیجه ریتم باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و دلنشین در کل فضا می‌شود. البته، لازم است به این نکته توجه کنید که استفاده از یک عنصر بیش از یکبار در یک فضا تکرار نامیده می‌شود و این تکرار می‌تواند به صورت یک الگوی خطی، رنگ، بافت یا هر المان دیگری در محیط باشد.

مقیاس و نسبت

در اصول اولیه دکوراسیون داخلی مقیاس و نسبت کاملاً به هم وابسته هستند و بر روی دکور فضای داخلی منزل چه اتاق‌ها و چه بخش نشیمن و پذیرایی تأثیر زیادی دارند، چراکه هر دوی آنها به فاکتورهای مختلفی همچون متراژ فضا و شکل یا اندازه اشیای به کار برده شده در محیط وابسته هستند. برای ارزیابی مقیاس و نسبت در محیط بهتر است بدانید که این دو حالت بر اساس مقایسه یک شی با شی دیگر در کل فضا سنجیده می‌شوند.

رنگ

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از اصول مهم و کاربردی است و بر اساس تأثیری که در نظر دارید در فضای مورد نظر به وجود آورید، می‌توانید تم‌های رنگی گوناگونی را به کار ببرید. از آنجایی که رنگ مهم‌ترین جنبه ظاهری در هر طراحی محسوب می‌شود، نه تنها می‌تواند بر روی خلق و خوی افراد در یک فضا اثر بگذارد، بلکه می‌تواند در ایجاد تداوم و ماندگاری در محیط هم کمک کننده باشد؛ بنابراین شاید برای طراحی دکوراسیون داخلی شناخت رنگ‌ها یک پیش نیاز اساسی باشد و در این صورت بهتر است قبل از هر اقدامی از ویژگی‌ها و نقش رنگ‌ها در طراحی اطلاعات کافی داشته باشید؛ چراکه دیزاین داخلی منزل یا هر محیط دیگری نیاز به دانش بالا در حوزه رنگ شناسی دارد.

روشنایی

توجه به روشنایی فضای داخلی منزل یکی دیگر از اصول مهم دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. شما در دکوراسیون منزل با سه نوع از روشنایی روبرو هستید؛ روشنایی عمومی، فعالیت خاص و تأکیدی. روشنایی عمومی همان روشنایی سقف است که اتاق شما را به طور برابر روشن می‌کند، حالت فعالیت برای یک کار خاص مثل چراغ‌های زیر کابینت‌های آشپزخانه طراحی شده است و روشنایی تأکیدی روی یک شی خاص مثل یک تابو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید با رعایت کردن اصول طراحی داخلی مربوط به روشنایی، یک فضای کوچک را با نورپردازی مناسب طوری طراحی نمایید که فضای مورد نظر بزرگ‌تر به نظر برسد. در واقع نور طبیعی در هر مکانی می‌تواند روشنایی منزل را تأمین کنید، اما شما می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی نظیر انواع چراغ‌های LED، چراغ‌های دیوار، لوستر و آباژور علاوه بر تأمین روشنایی بیشتر منزل، زیبایی آن را چند برابر کنید.

انتخاب مبلمان

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام اجرای دکوراسیون داخلی منزل باید به آن توجه داشته باشید انتخاب صحیح مبلمان است؛ چراکه هر مکانی با هدف خاصی طراحی می‌شود و شما باید بر اساس آن مکان، مبلمان مناسب را انتخاب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که مبلمان انتخابی شما با سبک دکوراسیون فضای مورد نظرتان هم مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، شما باید بر اساس متراژ فضای مورد نظرتان مبلمان را انتخاب کنید و از خرید مبلمان خیلی کوچک یا خیلی بزرگ خودداری نمایید.

توجه به منحنی‌ها، خطوط و نحوه کار با آنها

توجه به خطوط و منحنی‌های سقف، دیوار، کف‌پوش و… در فضای مورد نظر هم نکته مهمی است و شما باید بر اساس سبک دکوراسیون داخلی خود از آنها به درستی استفاده نمایید. به عنوان مثال:

  • برای اینکه فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و ارتفاع اتاق کوتاه‌تر شود، می‌توانید از خطوط افقی در طراحی استفاده کنید.
  • برای اینکه در اتاق انرژی بیشتری داشته باشید، بهتر است از خطوط مورب برای دکوراسیون استفاده کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید جذابیت بصری در محیط ایجاد کنید، می‌توانید از خطوط عمومی در طراحی استفاده کنید.
  • برای اینکه ارتفاع فضای مورد نظر بلندتر نشان داده شود، بهتر است از خطوط عمومی در دکوراسیون استفاده کنید.
  • در صورتی که سبک دکوراسیون سنتی انتخاب می‌شود، نباید از خطوط عمومی در فضا استفاده نمود.

برای اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کدام شرکت معتبر مراجعه کنیم؟

تقسیم بندی مناسب فضا، بالا بردن کیفیت محیط داخلی ساختمان، نحوه چیدمان وسایل و به صورت کلی هر چیزی که رنگ و متریال آن بر اساس اصول مهندسی و روان شناسی انجام شود، دکوراسیون داخلی نام دارد که اجرای درست آن می‌تواند احساس رضایت ساکنین آن محیط را به همراه بیاورد. در حال حاضر اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی برای منزل توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود، اما نکته مهم این است که دکوراتورها و طراحان خلاقیت لازم را داشته باشند و بتوانند با علم و دانش خود در این زمینه، نسبت به شرایط موجود در فضای مورد نظر، مناسب‌ترین و بهترین سبک طراحی را پیاده سازی کنند.

دکوراسیون داخلی منزل

با این وجود، اگر شما برای دیزاین منزل خود به دنبال یک شرکت طراح معتبر هستید که در زمینه دکوراسیون داخلی منزل حرفه‌ای و متخصص باشد، لازم است برخی خصوصیات را در نظر بگیرید، از جمله اینکه شرکت طراح مورد نظر در زمینه دکوراسیون داخلی:

  • تجربه و مهارت کافی داشته باشد تا بتواند نیازها و خواسته‌های مشتریان را به درستی درک کند و طرح‌های منحصربه‌فرد و شخصی را انجام دهد.
  • از طراحان و دکوراتورهای حرفه‌ای و با تخصص بهره برده باشد و آنها قادر به انجام طراحی و اجرای طرح‌های خلاقانه و متنوع باشند.
  • از مواد باکیفیت و متناسب با استانداردهای بین‌المللی استفاده کند تا کیفیت و دوام کارها تضمین شود.
  • از توانایی ارائه خدمات جانبی نظیر مشاوره طراحی، مدیریت پروژه، پیشینه هنری و تأمین مواد و متریال مورد نیاز برخوردار باشد.
  • قادر به ارائه طراحی‌های سفارشی با توجه به سلیقه و نیازهای مشتریان باشد و از توانایی سازگاری با انواع سبک‌های متنوع دکوراسیون داخلی برخوردار باشد.

در این راستا، در میان شرکت‌های متعدد طراحی دکوراسیون داخلی، ما به شما شرکت هلگر را پیشنهاد می‌کنیم که جزو بهترین و معتبرترین شرکت‌های طراحی داخلی می‌باشد و در این زمینه سابقه فعالیت چند ساله دارد و توانسته پروژه‌های متعددی را انجام دهد.

شرکت هلگر با داشتن یک تیم حرفه‌ای و مجرب از طراحان داخلی و با استفاده از متریال باکیفیت و تکنولوژی روز دنیا، ایده‌های خلاقانه و منحصربه‌فردی را برای دکور کردن و دیزاین داخلی منازل مسکونی و دیگر مکان‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این شرکت علاوه بر قابلیت طراحی پروژه‌های سفارشی، بر اساس سبک‌های مختلف طراحی داخلی از جمله کلاسیک، صنعتی، مینیمالیستی، صنعتی و… نیز سازگاری دارد. شرکت هلگر با تمرکز بر روی جزئیات و استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها و مواد باکیفیت، طراحی‌هایی هماهنگ با فضا، رنگ و مواد را به ارمغان می‌آورد و دارای نمونه‌هایی از پروژه‌های موفق برای منازل مسکونی، فضاهای تجاری و اداری و مکان‌های دیگر است.

و در پایان، اگر به دنبال شرکت طراح معتبری هستید که اجرا و طراحی دکوراسیون داخلی منزل را با رعایت اصول و قوانین طراحی داخلی و بر اساس جدیدترین روش‌ها و سبک‌های متنوع و به روز دنیا انجام دهد و فضای داخلی منزل شما را به محیطی گرم و صمیمی و لذت بخش تبدیل کند، شرکت هلگر بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود، فقط کافیست طراحی داخلی منزل خود را به این مجموعه بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و مناسب‌ترین هزینه، محیطی منحصربه‌فرد و خاص را برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا هلگر جزو برترین های معماری داخلی در کاربری مسکونی ست؟

  • تهیه و تامین تمامی متریال‌ها به عهده هلگر میباشد و این مرحله قبل اجرا با کارفرما کاملا هماهنگ میشود
  • در اجرای هر پروژه یک مهندس ناظر ثابت وجود خواهد داشت و روند اجرایی با دوربین ۲۴ ساعته کنترل میشود
  • ما به شما هزینه‌های فضایی پیشنهاد نمیدهیم بلکه در اجرا فقط بودجه شما را به بهترین شکل مدیریت میکنیم
  • خارج از قرارداد هیچ هزینه ای به کارفرما تحمیل نخواهد شد
  • ما در زمان بندی اجرایی دقیق عمل میکنیم و منزل شما را درست سر موقع تحویل میدهیم
    **برای اطلاع از زمان بندی بازسازی منزل تماس بگیرید**
  • هزینه طراحی ما به نسبت کیفیت ارائه شده به شما بسیار مناسب‌تر از رقباست تا شما برای اجرا بودجه خود را ذخیره کنید
  • اجرا توسط هلگر به معنای اجرا توسط یک گروه معماری حرفه‌ای با هشت سال تجربه کاریست
  • هلگر جزو معدود گروه‌های معماری داخلی در تهران میباشد که دارای مجوز رسمی از انجمن دکوراسیون داخلی است
  • هر پروژه در هلگر شامل جدول برنامه اجرایی دقیق است، که توسط مدیریت هلگر نوشته و برنامه ریزی میگردد
  • ما به شما برای هر پروژه از سه تا پنج سال بابت کیفیت اجرا و متریال‌ها ضمانت میدهیم و تا شش ماه اولیه، در چند نوبت به پروژه شما سرکشی خواهیم داشت

سوالات متداول در خصوص طراحی و اجرای منزل

هزینه طراحی منزل چقدر است؟

مترمربعی ۱۰۰ هزار تومان

هزینه بازسازی منزل چقدر است؟

برای اطلاع کلی از هزینه ها روی لینک زیر کلیک کنید (لینک جدول هزینه ها)و برای مشاوره ی دقیق در خصوص منزل خودتان با ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

اگر طراحی مورد پسند نشد قابل تغییره؟

با افتخار اعلام مینماییم همیشه طرح ا‌ولیه ی هلگر ۸۰٪ مشابه سلیقه و نیاز کارفرماست اما هرطرحی تا ۳ بار بدون هزینه قابل تغییر است.

اگر فقط طراحی منزل بخواهیم نه اجرا امکان پذیره؟

بله فقط طراحی هم قابل انجام است.

فقط در شهر تهران اجرا انجام میدهید یا اطراف تهران هم امکان پذیره؟

در حال حاضر اجرا فقط در شهر تهران توسط هلگر انجام میشود و طراحی در سراسر ایران

بازدید از فضای منزل رایگان است؟

بازدید زمانی با کارفرما فیکس میشود که قصد عقد قرارداد طراحی را داشته باشند ولی مشاوره تلفنی رایگان است.

طراحی ها واقعی ست ؟یعنی قابلیت اجرا دارد؟

ما به شما ۱۰۰٪ تضمین میدهیم که تمام طراحی ها کاملا قابلیت اجرا را دارند و مطابق با بازار معماری ایران برای شما طراحی میشود.(مگر پروژه های خارج از کشور)

یک بازسازی چقدر زمان میخواهد؟ میشود در عین حال در خانه ساکن بود؟

بازسازی واحد مسکونی حدودا بین ۱ تا ۳ ماه زمان میخواهد و واحد باید تخلیه تحویل داده شود.

26 دیدگاه

  • هزینه طراحی و اجرای دکوراسیون یه خونه 90 متری با 2 اتاق خواب چقدره ؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در مقاله فوق گفته شد عوامل زیادی روی قیمت دکوراسیون منزل تاثیر دارند شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما و شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شده منزل مسکونب باید تخلیه شود و بازسازی شروع شود .

  • میشه در دکوراسیون برای قسمت های مختلف خونه از سبک های مختلف استفاده کرد؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بستگی به فضای منزل دارد. اگر ابعاد کوچکی در اختیار دارید و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر است از یک سبک استفاده کنید تا آرامش در محیط برقرار باشد.

  • چجوری میتونم تشخیص بدم چه سبک دکوراسیونی مناسب تره ؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      قانون خاصی در انتخاب سبک دکوراسیون وجود ندارد و سلیقه شخصی افراد تعیین کننده است. اما بهتر است سبک انتخابی با متراژ منزل و ابعاد فضا و سایر مشخصات در تناسب باشد.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      پیشنهاد ما دکوراسیون مدرن است ولی در کل هر دو سبک به شما مرتبط به سلیقه شماست.

  • سبک طراحی در هزینه طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر داره؟

    • سلام وقت بخیر
      خیر هزینه طراحی به سبک انتخابی مرتبط نمیباشد .

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      طراحی دکوراسیون داخلی، ابتدا باید سلیقه شخصی خود، را در نظر بگیرید و بعد در مورد سبک های مختلف مانند مدرن، مینیمالیستی، سنتی یا صنعتی تحقیق کنید و یکی را انتخاب کنید.

  • هزینه طراحی دکوراسیون داخلی برای آپارتمان 60 متری چقدر است؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از هزینه طراحی دکوراسیون داخلی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

  • هزینه طراحی دکوراسیون داخلی یک باغ 2500 متری چقدره ؟

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      هزینه طراحی دکوراسیون داخلی به عوامل متعددی بستگی دارد لطفا برای مشاوره و تعیین هزینه با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      مشاوره اولیه رایگان میباشد.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله سبک سنتی برای این متراژ مناسب میباشد.

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر شما میتوانید عکس منزل خود را در واتس آپ برای ما ارسال بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *