ایده-پردازی-معماری

ایده پردازی در معماری داخلی : معماری داخلی از رشته ها هنری محسوب می شود که از بیش از هر رشته دیگر در بحث ریدیزاین از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع رمز موفقیت در معماری داخلی و بازسازی فضاهای مختلف ذهن خلاقی است که معماران این حوزه باید داشته باشند تا بتوانند ایده های نو و جذاب ارائه دهند.

برخورداری از یک ذهن خلاق و پویا در معماری و طراحی داخلی یک ارزش به حساب می آید  و آن را زمانی می توان فهمید  که پس از روزها و حتی ماه ها تفکر برروی پروژه نتوانسته اید تا به ایده مورد علاقتون دست یابید. معمولا افرادی که به تازگی در رشته معماری داخلی هلگر شروع به کار کردند، اغلب به دلیل اینکه ایده ی جالب و جذابی به ذهنشان خطور پیدا نمی کند تصورات اشتباهی از این  که طراح خوبی نیستند وارد ذهنشان شده و همین انگیزه را از آن ها می گیرد.

با یک برنامه منظم می توان آمادگی ذهنی را بالا برد تا  قدرت ایده پردازی هم بالا برود.  شرکت دکوراسیون داخلی هلگر با سالها تجربه سعی کرده است تا ز نهایت خلاقیت خود در معماری خود استفاده کرده و از ایده های جدید در کار خودش استفاده کند. در ادامه محتوای این صفحه قصد داشته ایم تا در خصوص روش هایی برای ایجاد خلاقیت صحبت نماییم:

روش هایی برای ایجاد خلاقیت و ایده پردازی

 

شاید برای شما جالب بوده است که همین دوش آب گرم می تواند موجب افزایش  ایده پردازی در ذهن گردد که نتیجه آن یک طرح خلاقانه است. بنابراین پیشنهاد می کنند که اگر یک طراح و معمار داخلی هستید روز خود را با یک دوش آب گرم شروع کنید. زیرا آب گرم باعث ارامش ذهن میشود.  این روحیه بالا و آرامش در فرد  موجب معماری داخلی ترشح دوپامین در مغز شما می گردد. کار دوپامین هم انتقال سینگال ها به سلول های عصبی است.

از گذشته تا به امروز موسیقی از مواردی محسوب شده است که افراد از آن برای آرامش و تمرکز استفاده می کردند. بنابراین  موسیقی برای شما که به عنوان طراح و معمار داخلی فعالیت دارید و می کنید بسیار قابل تعمیم است.  تاثیرات مثبتی برروی ذهن شما خواهد داشته که در ایجاد خلاقیت بالا کمک شایانی می کند. در صورت انتخاب موسیقی مناسب می توانید تا حد بسیار زیادی حواس و توجه و تمرکز خود را برروی کار بزارید.

ورزش و فعالیت بدنی

 

موسیقی یکی دیگر از مواردی است که بر روی افزایش  ایده پردازی تاثیر داشته است. علاوه بر موسیقی ورزش نیز از موارد دیگر محسوب می شود. در طول هفته انواع فعالیت های بدنی همچون دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا ، ایروبیک یا هر ورزش دیگری که مورد علاقه شما است، انجام دهید. ورزش در هوای آزاد و منظره های زیبای اطرافتان تاثیرات مثبت بیشتری برروی شماخواهد گذاشت.

خیلی از افراد که به طور مداوم ورزش کرده و صبح خود را با ذهنی سبک شروع می کنند. اظهار دارند که هنگام ورزش به تفکر می پردازند . ادعا دارند که خلاقیت و ایده هایی که در زمان ورزش کردن در ذهن خود پرورش می دهند، به طراحی کمک زیادی کرده است. بنابراین به شرکت های دکوراسیون داخلی  عنوان یک طراح و معمار داخلی حتما ورزش را در برنامه ی زنگی تان قرار دهید.

 

معاشرت با دوستان

 

شاید در نگاه اول معاشرت با دوست و گرفتن ایده از آن ها برایتان امری بیهوه محسوب گردد و آن را فقط وقت تلف کردن بدانید اما طبق تحقیقات پژوهشگران ثابت کرده است که صحبت و معاشرت کردن با دوستان باعث حواس پرتی از مشکلات و دغدغه هایتان خواهد شد شرکت معماری داخلی  وبرایتان آرامش به ارمغان می آورد و این آرامشی که به دست آورده اید این فرصت را برای شما به وجود می آورد تا با دید بازتری به دنبال ایجاد ایده پردای در معماری داخلی  باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *