اصول-معماری-داخلی

اصول معماری داخلی هلگر بر اساس بهترین متدهای روز دنیا انجام می شود و با بهترین قیمت خدمات دکوراسیون داخلی به شما ارائه می شود. معماری داخلی هلگر دارای خلاقیت بالایی می باشد.  اصول دکوراسیون داخلی هماهنگی یکپارچگی و تعادل اجزای دکوراسیون و بین فضاهای تفکیک شده انجام می شود. دیزاین هر فضای داخلی باید به گونه ای طراحی شود  که در درجه اول تعادل را در چشم مخاطبان ایجاد کند. در ادامه قصد داریم نکاتی را در خصوص معماری داخلی هلگر در خصوص هماهنگی بیان کنیم:

هماهنگی و تعادل

 

درحال حاضر با گسترش شهرسازی و تعدد آپارتمان ها در سطح شهر، آپارتمان های زیادی در سطح شهر به وحود آمده اند.  خانه هایی که در آپارتمان ها وجود دارند در مقایسه با منازل ویلایی از فضا و مساحت کمی بوده اند.  به طور کلی با توجه به کوچک بودن فضای خانه های امروزی دکوراسیون از اهمیت ویژه ای  و خاصی برخوردار می باشد. سبک مدرن، سبکی است که بسیار در بین افراد طرفدار پیدا کرده است.

از این جهت برای  معماری داخلی هلگر  بیشتر از سبک مدرن استفاده می شود. سبک مدرن سبکی است که در آن همه چیز ساده ولی در عین حال جذاب است. در سبک مدرن هرگونه شلوغ کاری و استفاده از تجملات اضافی جلوگیری می شود.

گوناگونی سبک های معماری و دکوراسیون داخلی

تنوع و گوناگونی سبک ها در معماری داخلی زیاد می باشد و  برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل بیشتر از سبک های مدرن و کلاسیک استفاده می شود.  هر کدام در زمان خاصی مد شده اند و با توجه به شرایط و نوع حوزه کاری مربطه از هریک از آن ها استفاده می گردد. ممکن بوده است برخی از سبک های دکوراسیون داخلی پس از گذشت مدتی از مد می افتند و محبوبیت خود را از دست داده اند.  اما مهم تر از همه  نکات و اصول اساسی در طراحی دیزاین داخلی ایجاد فضایی هماهنگ با دیگر فضاها که هم دارای تعادل لازم بوده و هم در عین سادگی دارای زیبایی خاصی هستند. این کار باعث یکپارچگی بین فضاهای تفکیک می شوند.

شاید هماهنگی و یکپارچگی بین این مکان ها موضوع به ظاهر بی اهمیت و پیش و پا افتاده ای به نظر رسیده باشد اما نقش تاثیرگذاری در زیبایی دکوراسیون منزل  را بازی می کنند. اگر تعادل سازی در معماری داخلی رعایت گردد یک اسکچ اولیه زیبا و بی عیب و نقص حاصل می گردد.

هلگر

شرکت مماری داخلی هلگر و ایجاد اسکچ اولیه معماری داخلی  بر روی هماهنگی و یکپارچگی بوده است.  بر اساس تصور اشتباه بسیاری از افراد که فکر می کنند دو واژه هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر مساوی هستند اما باید گفت که این دو باهم دارای تفاوت هایی هستند.

از نظر رنگ، طرح با هم تناسب ظاهری داشته و همچنین با مفهوم تفکیک فضاها سازگاری داشته باشند.  یکپارچگی معماری داخلی هلگر  یعنی تکرار ویژگی خاصی از اجزای دکوراسیون بوده که می توان به عنوان مثال  در منزل مانند تکرار رنگ، اشکال، و حتی جنس خاصی از لوازم و وسایل  را بیان کرد.  باید بدانید که با رعایت همه اصول معماری داخلی هلگر پیوستگی در منزل به بهترین شکل به وجود می آید.  پیوستگی از تغییر ماهیت در فضا جلوگیری کرده  و احساس خوشایندی در منزل می گردد.

 

اجرای اصول معماری داخلی  به بهترین شکل

 

یکپارچگی علاوه بر بر زیبایی محیط دارای حس آرامش برای افراد در فضای دکوراسیون داخلی می گردد.  برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی باید از طرح و رنگ های مشابه برای ایجاد تعادل استفاده گردد. به عنوان مثال می توان رنگ کوسن مبل و والان پرده را بر اساس رنگ فرش و قالیچه ها تعیین کرد. و یا همچنین  رنگ کاغذ دیواری را با رنگ کفپوش ست کنید. چنانچه به این نوع هماهنگی و تشابه در فضا علاقه ای ندارید، می توان از روش های  دیگری برای ایجاد هماهنگی استفاده کرد.

مثلا می توانید الگوی خاصی از طراحی را روی کوسن های رومبلی به کار برد. بر این اساس باقی آیتم های دکوراتیو را انتخاب کرد تا هماهنگی و یکپارچگی را به جزئیات کوچک  بدون آن که نقاط محیط همشکل شوند، وارد کنید.

توجه کنید که هماهنگی و یکپارچگی جزو اصول مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند اما چنانچه بیش از اندازه به آن ها گردد ممکن بوده حالت کسالت آور و تکراری در فضا ایجادکنند و انرژی لازم در محیط را از بین برند. بنابراین بهتر می باشد از این اصل به درستی بهره برداری شود. بنابراین باید سعی کنید تنها چند المان و عنصر خاص را در محیط انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *