رنگ سفید در بازسازی:تمایل به استفاده از رنگ سفید یا «بی رنگ» قابل درک است. مجموعه رنگهای سفید، خنثی، خالص، ساده و آرام، امن ترین و ظریفترین ترکیبر طیف رنگها هستند.

ایجاد تعادل در ترکیب سفید:

سفید در بازسازی یک فضا با سایر مواد و بافتها، اساس طراحی دکوراسیون و بازسازی یک فضا را مشخص میکند.

با عناصر خنثی و سرد, رسیدن به هماهنگی و پرهیز از یکنواختی بی روح، باید بافت و رنگهای مناسب را در یک ترکیب رنگ بر اساس رنگهای طبیعی تعیین کنیم.

سفید در اتاقها:

ازسفید در بازسازی به عنوان وسیله ای برای آوردن رنگ و بافت به اتاق استفاده کنید.سپس آن را با لوازم و اسباب دیگر تزیین کنید.

به کارگیری صرف از سفیددر نقاشی، بسیار نادر است، همیشه تمایل به استفاده از رنگ ملایم دیگری متناسب با نور و فضا وجود دارد. زیرا سفید در بازسازی ‌و دکوراسیون داخلی در واقع، ترکیبی ازتمام رنگهای طیف است. بدون آن که نوری در آن جذب شده باشد.

سفید می تواند متناسب با محیط اطراف و مشخصات نقاشی، مایه هایی ازآبی، صورتی، قرمز، سبز، زرد، قهوه ای یا خاکستری بگیردسفید برای اتاق هایی که سقف و دیوار آنها اشکال نامنظم دارند مناسب است.

البته سفید آن قدرها خالص و غیر تقلبی نیست.اما به هر حال همیشه وجود دارد وتمام رنگهای دیگر را به خود جذب می کند تا به خلوصی که مخصوص خودش است برسد.

یافتن رنگ سفید مناسب:

یافتن رنگ سفید مناسب در بازسازی فضاها، معمولا جستجویی طولانی میخواهد. در میان رنگهای ملایم، هزاران نوع سفید یافت می شود. زمانی بود که تنها یک نوع سفید کدر با استفاده از رنگ مایه های طبیعی بهدست می آمد.

معمارانی مانند لوکوربوزیه و شارل رنه مکینتاش و طراحان دکوراسیونی مانند سیری موام، هر یک سفید را به عنوان ویژگی کارهای معماری داخلی خود برگزیدند.

سفید درخشان:

سفید درخشان در بازسازی می تواند قوس و قزحی یا کاملا سرد باشد. .در هنگام بازسازی در فضایی که نور طبیعی از تمام جهات وارد نمی شود.

اما سفید، محیط های گرم را سرد و محیطهای سرد رادرخشان می کند، با این وجود باید در فضاهای شمالی با احتیاط از آن استفاده کرد زیرا در چنین محیط هایی، گریز از سفید، جذابیت بیشتری ایجاد می کند

استفاده از سفید درخشان،مناسب نیست زیرا فضا را سرد می کند.

اجازه می دهد پیش زمینه مشخصی برای افزودن لایه های رنگ و بافت ایجاد شود. وقتی اثاث، نقاشی، رنگ دیوار و پارچه ها نیز به فضای اتاق اضافه شوند، سفید در بازسازی نقش مؤثر اما گول زننده ای نیز خواهد داشت.

ویژگی های سفید در بازسازی یک فضا:

رنگ سفید در بازسازی و دکوراسیون یک فضا :

همه آنها مایه های مشخصی از سفید هستند که آرامش بخش و تسکین دهنده اند. این اثر آرام کنندهای است که رنگ های خنثی و سرد دارند و معمولا طراحان دکور برای ایجاد فضای مناسب و راحت و استفاده از تنوع رنگها، اشکال و بافت هاآنها را به کار می برند.

این رنگ ها برای تخلیه فکری و آرامش روح، ایده آل هستند.

چه زمانی باید از سفید استفاده کنید؟

یکی از عام ترین دلایل برای استفاده از سفید در بازسازی، ایجاد فضا و گسترش آن و روشن کردن اتاق های کوچک است. سفید در دکوراسیون همچنین، همراه مناسبی برای سطوحی مثل طلاکاری سنتی و کروم درخشان است.

البته سفید در بازسازی و دکورسازی فورا هر نوع آلودگی را نمایان می کند و از این جهت، ضعف دارد.

با توجه به اینکه شرکت معماری هلگر در سایت  houzz عضو میباشد نمونه های بیشتر طراحی را در این سایت نیز مطالعه بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *