رنگ-دکوراسیون

مزایای استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی:رنگ اکریلیک از جمله رنگ‌های جدیدی است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این نوع رنگ‌ها بر پایه آب هستند.

یعنی با آب رقیق می‌شوند و همین مسئله باعث برتری آن نسبت به انواع رنگ‌های سنتی موجود در بازار شده است . دارای انواع مات، براق و نیمه براق می‌باشند. در ادامه مطلب به بررسی مزایای استفاده از رنگ‌های اکریلیک در معماری داخلی خواهیم پرداخت:

این رنگ‌ها بوی بسیار کمی دارند و چون بر پایه آب هستند .هنگام رقیق کردن نیازی به استفاده از حلال‌های رقیق‌کننده و تینر ندارند .

بنابراین آسیبی به ریه و اندام‌های داخلی بدن وارد نمی‌کنند. از طرفی به سرعت خشک می‌شوند و به همین دلیل در مدت زمان کم‌تری می‌توان سطح بیش‌تری را رنگ‌آمیزی کرد.

رنگ اکریلیک

همچنین رنگ‌های اکریلیک قابلیت پوشش‌دهی بالایی دارند و با استفاده از حجم کمی از این نوع رنگ می‌توان سطح زیادی از کار را رنگ‌آمیزی نمود و به این ترتیب هزینه‌های رنگ‌آمیزی را کاهش داد. به علاوه رنگ‌های اکریلیک را می‌شود روی هر سطحی مثل فلز، مبلمان، درب،گچ، آلومینیوم، چوب و… اجرا کرد.

یکی دیگر ازمزایای رنگ‌های اکریلیک این است که قابلیت شست‌وشو دارند. البته این مسئله در صورتی صادق است که زیرسازی با پرایمر مخصوص و یا رنگ روغن صورت گرفته باشد. ترمیم رنگ‌های اکریلیک بسیار آسان است . اگر بخشی از دیوار آسیب ببیند لازم نیست همه دیوار را رنگ‌آمیزی کرد.

از طرفی این رنگ‌ها چون برای رقیق کردن به تینر نیاز ندارند سازگاری بیش‌تری با محیط‌زیست دارند.

ویژگی های رنگ

مزایای استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی: انعطاف پذیری بالایی داشته و در مقابل نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و به همین دلیل در رنگ‌آمیزی فضاهای بیرونی نیز استفاده می‌شوند.

رنگ‌های اکریلیک تنوع بسیار بالایی دارند، در برابر سایش مقاوم هستند و گردوغبار را جذب نمی‌کنند و همه این ویژگی‌های بالا سبب استفاده وسیع و کاربردی از آن در معماری داخلی و ترجیح رنگ‌های اکریلیک نسبت به رنگ‌های روغنی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *