رنگ

انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری:همه کسانی که قصد بازسازی منزل دارند ممکن است از خود بپرسند برای دیوارها استفاده از رنگ بهتر است و یا استفاده از کاغذ دیواری؟ دوام کدامیک بهتر است؟ رنگ ظاهری زیباتر به منزل می‌دهد یا کاغذ دیواری؟ کدام یک از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند؟ در ادامه مطلب به مقایسه این دو مورد می‌پردازیم:

از جمله مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ تنوع بسیار زیادی است که دارد. با استفاده از کاغذ دیواری می‌توان دیوارها را به هر طرح و رنگی که تمایل دارید دربیاورید در حالی که این تنوع در مورد رنگ وجود ندارد و بیش‌تر از رنگ سفید استفاده می‌شود که ممکن است تناسب لازم را با محیط خانه شما نداشته باشد.

رنگ ها

اغلب رنگ‌ها نسبت به رطوبت حساس هستند و خیلی زود حالت پوسته پوسته به خود می‌گیرند. اما کاغذ دیواری چنین حساسیتی ندارد و برای جلوگیری از خراشیدگی نیز می‌توان از انواع مقاوم آن استفاده کرد.

هرچند در نگاه اول هزینه رنگ نسبت به کاغذ دیواری کم‌تر است اما با توجه به این‌که رنگ هر سه تا پنج سال باید عوض شود در نهایت تفاوت چندانی از نظر هزینه با کاغذ دیواری ندارد مگر در صورتی که بخواهید هرچند وقت یکبار تغییر دکوراسیون بدهید.

از طرفی کاغذهای دیواری معمولاً بدون بو هستند و حتی انواعی از آن‌ها که از جنس الیاف است ضدآلرژی و حساسیت و قابل شست‌وشو می‌باشند و به همین دلیل نسبت به رنگ برتری دارند.

در نهایت می‌توان گفت که برای فضاهای کم‌تر از هشتاد مترمربع بهتر است از رنگ استفاده شود و در فضاهای بزرگ‌تر می‌توان از کاغذ دیواری و یا ترکیب کاغذ دیواری و رنگ استفاده کرد. برای مثال در فضای نهارخوری، دیوارهای پشت تخت و تلویزیون از ترکیب این دو استفاده می‌شود.

نکات مهم انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری

در انتخاب کاغذ دیواری نیز می‌بایست یک سری نکات را درنظر گرفت:

بهتر است هنگام انتخاب یک متخصص طراحی داخلی به همراه داشته باشید.

مقاومت کاغذ دیواری را با نوک انگشت مورد سنجش قرار بدهید.

در مواردی که قصد تغییر دکوراسیون ندارید و دوام کاغذ دیواری برایتان اهمیت دارد نوع فومی آن را خریداری نکنید.

اگر هزینه برایتان مهم نیست بهتر است از انواع کاغذ دیواری ایتالیایی استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *