نمای-اجری

نمای آجری در معماری داخلی موضوعی است که در حال حاضر بیش از پیش مورد توجه طراحان و معماران داخلی قرار گرفته است. در واقع استفاده از دیوارپوش و نمای آجری در دکوراسیون داخلی تفاوت بارزی در حال و هوای فضا ایجاد می‌ کند. استفاده از نمای آجری در معماری داخلی موجب ایجاد حس نوستالژیک در فضا می شود. نکته ی قابل توجه آنکه اجرا و پیاده‌ سازی دیوار آجری در فضاهای داخلی به شکل‌های مختلفی صورت می پذیرد که به خواست و سلیقه کارفرما بستگی دارد.

در حقیقت با توجه به سبک کلی دکوراسیون خانه، دیوارپوش انتخابی و بخشی که قرار است دیوارپوش آجری داشته باشد، می ‌توان طراحی‌های مختلفی را اجرا کرد. حتی ممکن است  تمام دیوارهای داخلی خانه ‌ای به این سبک دکور شود. استفاده از نمای آجری در دکوراسیون داخلی منزل مزایا و معایبی را به همراه دارد که در ادامه قصد داریم آن ها را بررسی نماییم:

مزایای استفاده از نمای آجری در معماری داخلی

 

یکی از مزایای دیوارهای آجری این است که با اکثر سبک‌های دکوراسیون هماهنگی و همنشینی دارد. شرکت دکوراسیون داخلی شما حتی قادر هستید که دیوارپوش آجری را رنگ کنید و از حالت خام دربیاورید.

تنوع طرح‌ ها و اندازه‌ های آجر تزئینی

 

همانطور که می دانید دیوار اکثر خانه های ایرانی اکثر با گچ به رنگ سفید پوشانده شده است که نمای یکنواخت و یکدست را در دکوراسیون داخلی منازل به وجود آورده اند به طوری که پس از مدتی کاملا تکراری، خسته و کسل کننده به نظر خواهند رسید معماری داخلی هلگر اما آجرهای تزئینی ای که از آن ها در دیوارپوش استفاده می شود در انداه و شکل های گوناگون بسیاری طراحی و تولید می شوند. از آجرهای ساده و کوچک با سطح صاف گرفته تا انواع آجر که سطحی بافت‌دار، متخلل یا دارای طرح دارند.

بوم نقاشی

 

دیوار آجری می تواند بوم نقاشی شما باشد. اگر طرح اتاق ‌خواب یا فضای نشیمن شما دیوارپوش آجری است، می ‌توانید بنا به سلیقه و خلاقیت خود روی آن نقاشی بکشید. بسیاری از نوجوانانی که به هنر و گرافیک علاقه دارند، روی دیوارهای آجری اتاق خود طرح‌ های ابداعی و دلخواه خود را اجرا می ‌کنند

معایب استفاده از نمای آجری در معماری داخلی

 

یکی از معایب بزرگ نمای آجری جذب رطوبت است. متاسفانه آجر به راحتی رطوبت را به خود جذب کرده و در خود نگه می‌ دارد. آجری که دارای رطوبت باشد، مستعد رشد قارچ و کپک است. با رشد قارچ و کپک نیز حشرات و جانوران موذی همچون سوسک افزایش پیدا می کنند به همین دلیل بسیار مهم است که عایق ‌سازی زیرین به درستی و کامل انجام شود.

آجر عایق حرارتی نیست

 

باید توجه داشته باشید که آجر عایق حرارتی نیست. اگر کل ویلا یا آپارتمان دیوار آجری و بدون پوشش داشته باشد، شما برای ایجاد و حفظ دمای مناسب در فضای داخلی با مشکل مواجهه خواهید شد. دیوار آجری در تابستان گرما را به داخل خانه منتقل می ‌کند و در زمستان گرمای داخل را به بیرون هدایت می ‌کند. شرکت معماری داخلی  برای جلوگیر از اینگونه مشکلات توصیه می ‌شود از دیوار آجری در ابعاد گسترده استفاده نکنید.

پوسته پوسته شدن رنگ و ساییدگی

 

خود آجر با توجه به املاح و موادی که در ساخت آن به کار رفته است می‌ تواند در رنگ ‌های مختلفی موجود باشد، شرکت دکوراسیون داخلی  اما با  رنگ کردن دیوار آجری می توانید جلوه ی بصری بسیار زیبایی به فضا و محیط بدهید. نکته ای که باید بدانید آن است که اگر رطوبت هوا بالا باشد یا دیوار در برابر شوک‌های دمایی قرار بگیرد، رنگ ممکن است پوسته پوسته شود و بریزد. البته جنس رنگ و آجر هم روی شدت و ضعف این مشکل تاثیرگذار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *