عایق صدا در فضاهای معماری داخلی:در دنیای معماری داخلی و پر از آشفتگی و هرج و مرج امروزی استفاده از عایق صدا در فضاهای داخلی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

عایق‌های صوتی انواع مختلف دارند و با توجه به فضایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند گزینش می‌شوند.

عایق صوتی دیوار انواعی از عایق‌های صوتی هستند که برای جدا کردن دیوارهای ساختمان استفاده می‌شوند و حتی در استودیوها و اتاق‌های ضبط صدا هم کاربرد دارند. این عایق‌ها در برابر صداهای موجود و نیز صدای ناشی از ضربات مقاومت دارند و از جنس پشم سنگ هستند.

پشم سنگ:

در انتخاب پشم سنگ که بیشتر برای دیواره ها و سقف به کار میرود انتخاب دانسیته ی آن بسیار مهم است زیرا مرغوبیت پشم سنگ ازین جهت که میزان الودگی صوتی را کاهش میدهد بسیار مهم است.

برای مثال در اجرای معماری داخلی در سرویس های بعداشتی  استفاده از ان پیشنهاد میشود

وقتی که از طبقاب بالا صدای عبور اب از لوله ها و سیفون شنیده میشود بهترین و اصولی ترین راه اجرای یک لایه پشم سنگ و کناف فلت است که پس از آن کناف باکس و اسمان مجازی یا پنل اجرا میگردد..

عایق‌های صوتی که برای کف استفاده می‌شوند دارای دو نوع روکار و توکار هستند. انواع توکار برای فضاهای در حال ساخت استفاده می‌شود و انواع روکار که مقاومت بالایی هم دارند پس از اتمام ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معماری داخلی هلگر در اجرای اینگونه فضاهای دکوراسیون معماری داخلی در خدمت شماست.

جنس عایق‌های صوتی :

با هم متفاوت بوده و شامل انواع پشم سنگ، پلی یورتان، پشم شیشه، فوم ایکس‌پی‌اس و … می‌باشد.

پشم سنگ‌ها نوعی عایق صوتی، حرارتی و ضدحریق هستند. علاوه بر این نارسانا بوده و هدایت الکتریکی صفر دارند. وزن پایین دارند و به همین دلیل بار اضافه بر ساختمان وارد نمی‌کنند. دوام و طول عمر بالایی دارند و از بهترین عایق‌های صوتی می‌باشند.

پلی یورتان:

عایقی صوتی حرارتی است و از انتقال صدا به فضای داخلی ساختمان جلوگیری می‌کند.

پشم شیشه نیز که قدمتی بسیار دارد نوعی عایق صوتی است و از شیشه مذاب به دست می‌آید. پشم شیشه علاوه بر این که نوعی عایق صوتی است از هدررفت انرژی نیز جلوگیری می‌کند و برای عایق‌بندی لوله‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود.

فوم ایکس‌پی‌اس نوعی عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی است و برخلاف ضخامت کم استحکام زیادی دارد. از طرفی قابل شست‌وشو و قابل بازیافت نیز می‌باشد.

با توجه به اینکه شرکت معماری هلگر در سایت  houzz عضو میباشد نمونه های بیشتر طراحی را در این سایت نیز مطالعه بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *