آشنایی مختصر با کمد دیواری

طراحی داخلی کمد دیواری ، برای بسیاری از خانم ها، مساله ای مهم و حیاتی است. معماری داخلی و از دست ندادن کوچکترین فضاها مهم ترین عاملی است که باعث افزایش کارایی یک کمد دیواری خواهد شد. امروزه به این موضوع از منظر های متفاوتی نگاه می شود. وقتی شما درب کمد دیواری را باز می کنید توقع دارید کمدی با فضای زیاد و زیبا در برابر چشمان شما خود نمایی کند. قبلا کمدها تنها نقش نگهدارنده وسایل مختلف را بر عهده داشتند اما معماری داخلی مدرن سعی دارد یک کمد دیواری با بیشترین فضای قابل استفاده و با جلوه بصری جذاب و دوست داشتنی در اختیار شما قرار دهد.

معماری داخلی کمد دیواری، باعث می شود شما بتوانید به نحو احسن از وجود این شیء در خانه خود استفاده کرده و نگران کمبود فضا برای قرار دادن وسایل خود نباشید. این کمد ها به عنوان یکی از عناصر زیبایی در منازل مطرح شده و می توانند تاثیر بسیار خوبی در افزایش زیبایی دیزاین داخلی از خود نشان دهند.

انواع متفاوتی از کمدهای دیواری در بازار موجود بوده و شما می توانید با در نظر گرفتن فاکتورهایی که برایتان اهمیت دارد یکی از آنها را انتخاب کنید. از جمله این کمد ها می توان به کمد دیواری ریلی شیشه ای، ریلی آیینه ای، چوبی و غیره اشاره کرد.

نکات مهم در طراحی داخلی کمد دیواری

معمولا بعد از ساخت کمد دیواری امکان آنکه اتاق به حالت قبل برگردد وجود ندارد. شرکت دکوراسیون داخلی پس به هنگام انجام مراحل ابتدایی، توجه داشته باشید که مقدار مناسبی از فضا را در اختیار کمدهای دیواری قرار دهید تا بعدها با کمبود جا در اتاق هایتان مواجه نشوید.

نکته دیگری که در انتخاب کمد دیواری باید به آن دقت کنید ارتفاع است. عددی که ارتفاع یک کمد دیواری به خود اختصاص می دهد باید کاملا بهینه و مناسب باشد. اگر ارتفاع، بیش از حد استاندارد باشد عملا برخی فضاهای موجود در بالای آن بلا استفاده خواهد بود و یا به سختی می توان وسیله ای در آن قسمت گذاشت. شرکت دکوراسیون داخلی اگر ارتفاع کم باشد نیز، با نداشتن فضای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف در آن رو به رو خواهید بود.

نکته دیگری که از جمله موارد مهم در طراحی داخلی کمد دیواری محسوب می شود، جنسی است که کمد از آن ساخته می شود. نئوپان ها برای ساخت بدنه داخلی مناسب نیستند؛ زیرا دچار استهلاک و خم شدگی می شوند و مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهند. معمولا برای ساخت کمدهای دیواری مستحکم از ام دی اف استفاده می شود.

افزایش جلوه ظاهری کمد دیواری

همان طوری که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، معماری داخلی کمد دیواری هم بر روی بهینه سازی فضای موجود کمک فراوانی می کند و هم قادر است خود را به عنوان جزئی زیبا از دکوراسیون اتاق خواب مطرح کند. بنابراین علاوه بر آنکه باید معماری داخلی کمد به نحوی مناسب و مطلوب انجام شود، محوطه خارجی کمد نیز باید جلوه زیبایی داشته باشد. برای آنکه کمد دیواری خود را صاحب این امتیاز نیز کنید، شرکت دکوراسیون داخلی می توانید از روکش های جذاب و زیبایی که در محیط وجود دارد استفاده کنید. این روکش ها قدرت بسیار زیادی در افزایش جلوه بیرونی کمدهای شما خواهند داشت.

برای زیباتر شدن درب های کمد می توانید از متریال های مختلف مانند شیشه، آیینه، لمینت، یو وی و غیره استفاده کرده شرکت معماری داخلی و جذابیت کمد را دو چندان کنید. در بین موارد ذکر شده، لمینت از بقیه دوام بیشتر و قیمت بالاتری داشته و جلوه ای خاص و منحصر به فرد به اتاق خواب شما خواهد بخشید. این ماده می تواند در لوکس به نظر آمدن اتاق خواب تاثیر زیادی از خود نشان دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *