خلاقیت در معماری داخلی به کمک رنگ ها

خلاقیت در معماری داخلی بسیار مهم و حائز اهمیت است و در جذاب و چشمگیر شدن معماری داخلی فضاهای اداری، مسکونی، تجاری و… کاملا موثر است. توجه داشته باشید که برای ایجاد نوآوری و خلاقیت در معماری داخلی همواره نیازی به استفاده از طرح های عجیب و غریب وجود ندارد و گاهی گاهی اوقات خلاقیت به آسانی با استفاده از عناصر ساده به وجود می آید. یکی از مواردی که در ایجاد خلاقیت در معماری داخلی بسیار موثر است استفاده درست از رنگ ها می باشد. استفاده از رنگ‌های خاص و غیرمعمول در طراحی داخلی موجب می شود که فضای داخلی تغییرات اساسی کرده و حال و هوای دکوراسیون داخلی کاملا تغییر پیدا نماید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص به کارگیری رنگ در دکوراسیون داخلی برای ایجاد خلاقیت بیشتر صحبت نماییم:

رنگ در طراحی داخلی حمام

انتخاب کاشی‌ها و سرامیک‌های جذاب و متفاوت در زیبایی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی بسیار موثر است. برای به کارگیری خلاقیت در فضای داخلی حمام می توانید از دو تا سه رنگ کاشی استفاده کنید و آن‌ها را در کنار یکدیگر به شیوه‌ای خاص بچینید. در انتخاب رنگ‌ها باید به مناسب بودن ترکیب آن‌ها و همچنین چگونگی همنشینی آن‌ها در کنار یکدیگر توجه زیادی داشته باشید.

رنگ در ورودی منزل

ورودی منزل جزو مهم ترین قسمت ها در طراحی داخلی به حساب می آید چرا که اولین قسمتی که در حین داخل شدن به منزل به چشم می خورد قسمت ورودی آن است. یکی از روش‌های عالی برای به کارگیری خلاقیت و نوآوری آن است که در دکوراسیون ورودی منزلتان از رنگ های شاد استفاده کنیداستفاده از رنگ های شاد در ورودی منزل موجب می شود که ورودی چشمگیر و فوق العاده جذابی داشته باشید. اما در عین حال استفاده از رنگ های روشن در ورودی منزل بر معماری داخلی سایر بخش‌های منزلتان تاثیر نخواهد گذاشت. این روش برای افرادی که قصد ندارند از مقدار زیادی رنگ‌های شاد و روشن در طراحی داخلی و دکوراسیون منزلشان استفاده کنند بسیار مناسب خواهد بود.

استفاده از صندلی‌های رنگارنگ

استفاده از صندلی‌های رنگارنگ در طراحی داخلی فضای آشپزخانه آنجا را به یک محیط فوق العاده جذاب از لحاظ بصری تبدیل کرده است. از طرف دیگر استفاده از صندلی های رنگارنگ سبب می شود که یکنواختی فضا کاملا از بین رفته و رنگ‌های خنثی در کف و دیوارها و میز ناهارخوری تعدیل شوند.

رنگ‌ها در اتاق خواب

همانگونه که می دانید برای تغییر دکوراسیون داخلی همواره نیازی به تغییر وسایل موجود در آن فضا نیست. با رنگ کردن وسایل و لوازم قدیمی به آسانی و بدون صرف هزینه های زیادی می توان شکل و شمایل اتاق خواب را دگرگون ساخت. در طراحی داخلی اتاق خواب با رنگ کردن تخت‌ها و دراور چوبی به رنگ  دلخواه، دکوراسیون اتاق خواب از سادگی و یکنواختی خارج شده و به فضایی زیبا و چشمگیر تبدیل می شود.

استفاده از وسایل و مبلمان چند رنگ

اتاق نشیمن و پذیرایی فضایی است که باید در طراحی آن دقت و توجه بسیاری را به خرج برد چرا که این فضا همواره کانون توجه است. در معماری داخلی اتاق نشیمن نیز می‌توانید با خرید چند رنگ مبل و صندلی که به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند، فضای خاص و منحصر به فردی ایجاد کنید. برای جلوگیری از شلوغ و به هم ریخته به نظر رسیدن فضا بهتر است از دو تا سه رنگ استفاده کنید و تناژهای متفاوتی از آن‌ها را در بخش‌های مختلف به کار گیرید. نکته ی بسیار مهم در خصوص طراحی داخلی فضای نشیمن و پذیرایی آن است که باید تمام رنگ‌ها را به صورت متعادل و در ترکیبی مناسب با یکدیگر استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *