تفاوت دیزاینر و مهندس معمار : همه ما انسان‌ها برای ادامه زندگی به یک سرپناه نیاز داریم، سرپناهی که محلی امن و پر از آرامش و اطمینان باشد.

در ادامه مطلب به بررسی تفاوت‌های یک دیزاینر و مهندس معمار خواهیم پرداخت:


مهندسی

مهندسی معماری روش طراحی و شیوه ساخت انواع ساختمان‌ها بوده و به عبارتی اجتماعی‌ترین تعامل هنر انسان با محیط اطراف او محسوب می‌شود.
وظیفه مهندس معمار اخذ مجوزهای لازم از شهرداری، نظارت بر مراحل ساخت ساختمان، تعیین محل قرارگیری درب و پنجره‌ها، دیوارها، ستون‌ها، تاسیسات و برق‌کشی، و … است.
به عبارتی مسئولیت ساختار و شکل کلی ساختمان و استحکام و مقاومت آن را مهندس معمار بر عهده دارد.

همچنین ارتباط ساختمان با محیط پیرامون، مسیرهای رفت و آمد، فضای سبز، محل پارکینگ و طراحی فضاهای باز و بسته همه و همه بر عهده معمار است.در طی پروسه ساخت ساختمان اگر امضا و اجازه معمار نباشد نمی‌توان کار ساخت‌وساز را ادامه داد.

دیزاینر

تفاوت دیزاینر و مهندس معمار: اما کاری که یک دیزاینر انجام می‌دهد بسیار متفاوت بوده و معطوف به فضای داخلی ساختمان است.
تعیین نوع کفپوش، دیوارپوش‌ها و این‌که با رنگ انجام بشود . یا کاغذ دیواری و یا …، طراحی سقف، استفاده از انواع کابینت‌های مدرن و یا کلاسیک، چیدمان مبلمان، کمدهای دیواری، قفسه‌ها، فرش‌ها و پرده‌ها، نورپردازی و تمام صفات دکوراتیو بر عهده دیزاینر است.
در حقیقت زیبایی شناختی و کاربردی بودن فضا از جمله مسائلی است که یک دیزاینر باید به آن توجه داشته باشد.
در چیدمانی که یک دیزاینر ارائه می‌دهد وسایل دکوراتیو یک فضا بررسی میشوند و تناسب خاصی بین بافت و رنگ مصالح و وسایل مورد استفاده وجود دارد.یک طراح بهتر است برای حرفه ای شدن دانش معماری نیز داشته باشد.

مهم ترین تفاوت

مهم ترین تفاوت دیزاینر و مهندس معمار در این موضوع است.مهندس معمار دارای دانش طراحی فنی و مهندسی یک فضاست و یک دیزاینر به طراحی داخلی یک فضا میپردازد.مواردی که دیزاینر باید بداند چیدمان و رنگ و نور و متریال فضاست.

مهندس معمار طراحی دو بعدی اولیه یک فضا را برعهده دارد . دیزاینر طراحی داخلی را.در بهترین حالت مهندس معمار اگر از دانش دکوراسیون داخلی آگاه باشد خود به دیزاین فضای داخلی میپردازد.

اگر صرفا رشته ی مهندسی معماری را بخوانید ،در ادامه میتوانید با شرکت در دوره های دکوراسیون داخلی تبدیل به یک دیزاینر  هم بشوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *