روانشناسی-رنگها

اهمیت روانشناسی رنگ ها در معماری بسیار زیاد است.هر پروژه طراحی با یک مفهوم آغاز می شود، مفهومی که اتصال اصلی آن نیاز ها و خواسته های مشتریان ما است، الویت نخست ما گوش فرا دادن به نیاز های مشتریان و سپس اعمال آنها در طراحی خلاقانه محیط و فضا می باشد، در آخر همکاری تیم های اجرایی هلگر با متخصصین مربوط به خود برای طراحی و اجرای نهایی پروژه به بهترین و حرفه ای ترین حالت ممکن و البته اقتصادی ترین حالت برای مشتریان ما.

هلگر تشکیل شده از دهها مجموعه طراحی و اجرایی، از تیم های طراحی تخصصی فضا تا تیم های متعدد اجرایی برای پیاده سازی طرح ها زیر نظر متخصصین مربوط به خود است.ما در روند پروژه ها در بحث رنگ از قواعد زیر استفاده میکنیم:

روانشناسی رنگها

  • قرمز: احساسات پرشور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بسیاری از مخاطبان جذاب است اما بهتر است در حد متعادل از آن استفاده کنید.
  • نارنجی: احساس سرزندگی و نیرو بخشی. اگر چه به اندازه قرمز قوی نیست باز هم از رنگ‌های دیگر متمایز است و نوعی انرژی از خود ساطع می‌کند.
  • زرد: خوشی، درخشش آفتاب‌گونه و صمیمیت. زرد چشم‌ها را خیره می‌کند و حاکی از جوانی و سرزندگی است. برای پیشنهاد‌ِ چیزی با قیمت مناسب عالی است.
  • سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد و بالندگی و شروعی دوباره. سبز ملایم و چشم‌نواز است.
  • آبی: امنیت، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، تازگی، سردی و مردانگی. در بیش از نیمی از لوگوهای شرکت‌ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند. برای دیزاین فضاهای  رسمی عالی است.
  • بنفش: لوکس، سلطنتی، ولخرجی، خِرد، رویایی، زنانگی و خلاقیت. اثری تسکین‌دهنده و آرام‌بخش بر بیننده می‌گذارد.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی معمولا با هر چیز زنانه‌ای در ارتباط است، اما طیف گسترده‌ای از روشنی و لحن را دربرمی‌گیرد.
  • مشکی: انحصار، راز، نوگرایی، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن. این رنگ سنتی استو در دکورسازی باید بسیار محتاتانه و تلفیقی استفاده شود.
  • سفید: خلوص، پاکیزگی، نوگرایی، بی‌حاصلی، سادگی، صداقت و معصومیت. سفید حسی از هوش اقتصادی و جوانی را در بیننده ایجاد می‌کند.
  • قهوهای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و تواضع. قهوه‌ای به رنگ‌های قوی‌تر تعادل می‌بخشد و برای رنگ چوب و اکسسوری های دکوراسیون عالی است.
  • خاکستری: این رنگ خنثی است و نشانه بی‌طرفی و کارآمدی است. از آن می‌توانید به عنوان رنگ دیوارها استفاده کنید تا رنگ‌های دیگر در کنار آن بهتر جلوه نماید.

گروه معماری هلگر

امروز پیش از هر زمانی دیگری مردم به طراحی مناسب فضا و محیط کار و زندگی خود اهمیت میدهند.  مجموعه ها و شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی پیش از زمان های دیگر مورد توجه هستند.

گروه طراحی و معماری داخلی هلگر به عنوان مجموعه ای مستقل زیر نظر صندوق سرمایه گذاری چند ملیتی معماری آلمانی، کانادایی و ایرانی فعالیت خود را در قالب قوانین و استاندارد های جهانی و ایران انجام می دهد.علاوه بر دهها جوایز بین المللی و ایرانی که هلگر آن را دریافت نموده ، هلگر هم اکنون عضو سازمان ها و شرکت های برجسته ی بین المللی نیز می باشد، از جمله عضو سازمان بزرگ و بین المللی Houzz نیز می باشد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *