سبک-مینیمال

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی:در این سبک تاکید بر ضرورت و کارایی وسایل است و شکل و ظاهر ساده آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. فضایی ساده و بدون هیچ‌گونه آشفتگی و به هم‌ریختگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک از دکوراسیون و معماری داخلی است. به همین دلیل در این سبک، فضای خالی در منزل بسیار خواهد بود .

اصولا سبک مینیمال در معماری داخلی خانه‌هایی با مساحت پایین بیش‌تر استفاده می‌شود. استفاده از اشکال هندسی مانند مربع، مستطیل و … در طراحی وسایل داخلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و خطوط موجود در این نوع از طراحی می‌بایست ساده بوده و زوایا و انحنای زیادی نداشته باشند.

سبکی گران یا ارزان در معماری داخلی:

به تازگی در سال 2020 این موضوع مطرح است که سبک معماری مینیمال اتفاقا سبک دکوراسیون کم هزینه ای نیست و بسیاری ار سلبریتی های معروف دنیا به آن روی اورده اند از آن جهت که وسایل و لوازم دکوری این سبک بسیار خاص هستند و معمولا از برندهای مطرح دنیا خریداری میشوند و بسیار گران نیز هستند.یکی از نکاتی که باید بدانید این است که این روزها افراد بیش از گذشته به زیبایی فضای درونی ای که در آن زندگی و یا کار می کنند اهمیت می دهند.

رنگ های مهم در سبک مینیمال:

در  سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم بیش از هر رنگ دیگری مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل اهمیت نور خورشید از انواع پنجره بزرگ که پرده نازک داشته و موجب ورود کامل نور می‌شود استفاده می‌گردد.

سطوح ترجیحاً باید مسطح باشند و به همین دلیل از انواع دستگیره‌های توکار و کمددیواری‌های ریلی استفاده می‌شود.

این نوع از دکوراسیون امروزه طرفداران خاص به خود را دارد و در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دکوراسیون داخلی تجاری رنگ های روشن و ترکیب یک طیف خنثی برای کل فضا باعث بزرگ تر نشان دادن فضا و بهره وری بیشتر از فضا میگردد.

به خصوص اگر ارتفاع نیز کوتاه باشد این رنگ های سفسد و خنثی بسیار کاربردی تر نیز میشود.

دکوراسیون داخلی فضاهای تجاری:

 در مغازه‌ها استفاده از سبک معماری مینیمال با هدف کارایی بالاتر و استفاده از حداکثر فضای موردنظر صورت می‌گیرد. زیبایی و سادگی یک ویترین تجاری یا یک فروشگاه لباس به مخاطب احساس راحتی بیشتری را انتقال میدهد . باعث اعتماد بیشتر مشتری به شما میشود.

از طرفی سادگی یک ریتم منظم و هماهنگ را در فضای شما ایجاد کند. به منظور جذب مخاطب می‌توان سبک مینیمال را با هنر ایرانی تلفیق کرده و زیبایی دوچندانی به دکوراسیون بخشید.

با توجه به این‌که فضای رستوران‌ها در عین زیبایی و جذابیت باید آرام بوده و تداعی‌گر اطمینان و امنیت باشد استفاده از سبک مینیمال در این مورد نیز بسیار شایع است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *