سبک-مینیمال

معماری داخلی خانه مدرن به دور از تجملات و زرق و برق اضافی است. از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است. تا در عین آرامش بخش بودن فضا و زیباتر شدن وسایل، فضایی که در اختیار قرار دارد عملکرد گرایی بیشتری داشته باشد. شرکت های دکوراسیون داخلی نکته ی قابل توجه آنکه از آنجایی که در این سبک از وسایل تزئینی و مجلل و تجملاتی استفاده نمی شود هزینه های طراحی به شدت کاهش پیدا می کند و مقرن به صرفه تر خواهد شد. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص ویژگی های معماری داخلی خانه مدرن بیشتر صحبت نماییم:

 

ویژگی های معماری داخلی خانه مدرن

 

 اشکال

 

اشکال جزو مهم ترین عناصر در طراحی به سبک مدرن می باشد. به طور معمول در طراحی به سبک مدرن از اشکال هندسی ساده مانند مربع و یا مستطیل استفاده می کنند شرکت دکوراسیون داخلی و اگر هم قرار به استفاده از  منحنی ها باشد، از منحنی های نرم و خطوط صاف و مستقیم و صفحات شبکه‌ ای در طراحی داخلی مدرن استفاده می شود.

مصالح و متریال

 

برای معماری داخلی خانه مدرن منازل از مصالح و متریال های گوناگونی استفاده می شود که رایج ترین آن ها چوب و پلاستیک است. معمولا طراحان روی چوب های طبیعی از پوشش مات رنگی استفاده می‌ کنند تا رگه هایی که در روی چوب وجود دارند محو شوند.

البته برخی دیگر از طراحان داخلی اعتقاد دارند که باید از چوب های طبیعی به شکل دست نخورده استفاده شود .تا به عنوان یک عنصر ارگانیک در فضا جلوه خاصی به آن ببخشد. انواع سبک های معماری داخلی از دیگر متریالی که در فضاهای داخلی مدرن از آن استفاده می کنند فلزات براقی مانند استیل می باشد و معمولا در آشپزخانه هایی با سبک مدرن بیشتر لوازم استیل هستند. حتی برای اکسسوری های دکوراسیون مثل بدنه لوستر یا آباژور یا صندلی و میز هم از فلزات براقی مانند استیل استفاده می شود.

 

کف پوش

 

در سبک مدرن برای کف پوش ساختمان از پارکت سرامیک و یا سنگ استفاده می کنند. اگر فردی تمایل داشته باشد که در قسمت های مختلف فضای دکوراسیون داخلی منزل از فرش ها استفاده کند، بهتر است به جای انتخاب فرش های پر نقش و نگار موجود در بازار که از تنوع رنگ زیادی برخوردار هستند، انواع سبک های معماری داخلی  از فرش های ساده تر و تک رنگ استفاده نماید که با اشکال هندسی ساده طراحی شده باشند.

نورپردازی

 

نورپردازی همواره مهم ترین بخش در طراحی محسوب می شود.  شرکت های معماری داخلی در سک مدرن می توان از یک نوپردازی پراکنده و یا در اصطلاح نورپردازی به صورت اسپات‌ لایت استفاده کرد یا برای کاهش کنتراست نور در خانه و دلنشین تر شدن فضا می توان از لامپ های هالوژنی استفاده کرد. معماری داخلی هلگر  اگر فردی تمایل دارد که در قسمتی از خانه نور به شکل متمرکز وجود داشته باشد طراح می تواند از آباژورها استفاده نماید که البته در این هنگام طراح باید دقت کافی داشته باشد سبک آباژوری که خریداری می کند باید با سبک مدرن تناسب و همخواهنی کامل را داشته باشد.

چیدمان شرکت دکوراسیون داخلی مدرن

 

در سبک مدرن برای چیدمان لوازم و سایل طراحان داخلی اغلب از فرم های ال شکل یا دایره و یا نیم دایره استفاده می کنند. لازم به ذکر است که در سبک مدرن نیازی نیست که حتما تقارن در قسمت های مختلف خانه رعایت شود. رعایت کردن تقارن مختص سبک کلاسیک است. اگر برای تکمیل فضا قرار است که از پرده ها استفاده شود، شرکت معماری داخلی باید حتما از پرده های ساده تک رنگ یا با رنگ های ملایم استفاده شود معماری داخلی هلگر  که از نظر دوخت و طراحی هم ظاهر ساده ای داشته باشند و درخور سبک مدرن باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *