سبک-معماری-داخلی

سبک های رایج معماری داخلی روی هماهنگی و توازن اجزای دکوراسیون داخلی تمرکز دارد و باعث ایجاد تعادل و هماهنگی بین فضاهای مختلف می گردد. هر فضایی که طراحی می شود باید به گونه ای باشد که در درجه اول در نظر مخاطب زیبا جلوه کرده و هماهنگی لازم را داشته باشد. در ادامه ی مطلب نکاتی را در خصوص طراحی شرکت دکوراسیون داخلی بر اساس سبک های جدید معماری برای ایجاد هماهنگی و تعادل مطالبی را شرح می دهیم:

نکات حساس در هماهنگی در دکوراسیون داخلی

با توجه به کم بودن مساحت داخلی فضای خانه های مدرنیته نحوه چیدمان منزل از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار بوده و در ایجاد سبک و سیاق باید به نکات مهمی توجه داشت. برخی از سبک های دیزاین داخلی امروزه پرطرفدار می باشد. معماری داخلی هلگر سبک های مدرن بیشتر در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. سبک مدرنیته سبکی است که در آن همه چیز ساده است  ولی از زیبایی خاصی برخوردار است.

در سبک های مدرن از هرگونه شلوغ کاری و استفاده از تجملات اضافی و ایجاد حاشیه جلوگیری می شود. سبک های بسیار گوناگونی برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل وجود داشته که هر کدام در زمان خاصی مد شده اند و پس از گذشت مدتی از مد می افتند.

شاید یکپارچگی موضوع به ظاهر بی اهمیت و پیش و پا افتاده ای در معماری در بین کاربران جا افتاده باشد، این عامل هماهنگی و تعادل نقش تاثیرگذاری در زیبایی دکوراسیون منزل  ایفا می کنند که باید مورد توجه قرار گیرد.

شرکت معماری داخلی  همانطور که قبلا گفته شد، بر روی هماهنگی و یکپارچگی بر روی توازن بین فضاهای تفکیک شده نقش به سزایی دارند. خیلی از افراد تصور کرده اند که دو واژه هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر یکسان تلقی می شوند. اما باید گفت که این دو باهم دارای تفاوت هایی نیز هستند.

هماهنگی دارای تعریف جداگانه و یگپارچگی نیز دارای معنای خاص خود می باشد.  این بدین معناست  که المان هایی که  در دکوراسیون به کار می روند، از نظر رنگ، طرح و جنس با یکدیگر تناسب داشته باشند. یکپارچگی یعنی تکرار ویژگی خاصی از اجزای دکوراسیون و  در منزل مانند تکرار رنگ، اشکال، و حتی جنس خاصی از لوازم .

باید بدانید که با رعایت این اصول پیوستگی در منزل به وجود می آید.

 

سبک های رایج معماری داخلی، مدرن و کلاسیک

 

سبک های رایج در معماری داخلی علاوه بر زیبایی محیط موجب ایجاد حس آرامش در افراد می گردد. معماری داخلی هلگر  علم طراحی گفته می شود که برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی باید از طرح های مشابه و رنگ های متناسب با لوازم داخلی خانه در دکوراسیون منزل استفاده گردد. به عنوان مثال می توانید رنگ کوسن مبل و والان پرده را مشابه انتخاب کنید. به این نوع هماهنگی و تشابه در فضا علاقه ای ندارید، می توانید از روش های مختلفی برای ایجاد هماهنگی استفاده کنید.

می توانید الگوی خاصی از طراحی را روی کوسن های رومبلی به کار ببرید که با فضای داخلی منزل شما متناسب باشد.

توجه کنید که هماهنگی و یکپارچگی جزو اصول مهم در طراحی داخلی معماری داخلی هلگر می باشند. چنانچه بیش از اندازه به آن ها توجه گردد ممکن بوده حالت کسالت آور و تکراری در فضا ایجاد گردد. انرژی لازم در محیط را از بین می برد .

بنابراین بهتر می باشد از این اصل به درستی استفاده گردد. بنابراین باید سعی داشته باشید تنها چند المان و عنصر خاص را در محیط انتخاب کرده و بین آن ها هماهنگی و معماری داخلی  یکپارچگی ایجاد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *