بازسازی

برآورد هزینه بازسازی:برای هر فضا و هر پروژه ای این براورد قطعا تفاوت دارد و به همین دلیل نمی‌توان هزینه ها را به صورتی معین برای هر مترمربع بیان کرد و از آنجا که عوامل مختلفی مانند قسمت‌هایی که نیاز به تغییر دارد، نوع متریال مصرفی برای پروژه، هدف از بازسازی و … در این مسئله دخیل است برآورده مالی کار چندان ساده‌ای نیست. اما با رعایت یک سری نکات و اصول می‌توان تا حدودی به هزینه لازم برای این امر اشراف پیدا کرد.

فاکتورهای مهم در براورد هزینه بازسازی:

ابتدا باید بدانیم کدام قسمت از فضا نیاز به بازسازی دارد؟ کاربری فضایی که بازسازی می‌کنیم چیست؟ بازسازی بر اساس چه سبکی انجام می‌شود؟ لوازم باید به شکل مدرن باشند و یا کلاسیک؟ استفاده از چه نوع مصالحی را ترجیح می‌دهیم؟ و …

در مرحله بعد باید اولویت‌بندی انجام شود.

به این معنا که بازسازی از کدام قسمت شروع شود و در قدم بعدی برای قیمت‌گذاری هر قسمتی را که نیاز به بازسازی دارد به چند بخش تقسیم می‌کنیم. مثلاً در مورد آشپزخانه متریال مورد استفاده می‌تواند استاندارد، درجه یک و عالی باشد و قیمت هر کدام از متریال‌های فوق با دیگری متفاوت است.

در مرحله ی اغازین حتما هزینه ای را برای یک طراحی حرفه ای درنظر بگیرید.

نکته ی بسیار مهم:

برآورد هزینه بازسازی هر فضا با فضای دیگر متفاوت است داشتن طراحی سه بعدی یعنی داشتن نقشه ی راه.

طرحی جامع در یک اجرای اصولی و اقتصادی به شما کمک خواهد کرد.در مرحله ی بعد نوشتن برنامه ی اجرا کمک کننده است.

اگر برای بازسازی با یک شرکت معماری داخلی قرارداد ببندید به شما در این خصوص کمک میکنند و طبق آن برنامه و زمان بندی دقیق تری پروژه ی شما را اجرا خواهند کرد.

نظارت بر اجرا:

برآورد هزینه بازسازی:اگر خود قصد اجرا دارید باید بدانید نظارت هرروزه ی عملیات اجرایی امری واجب در بازسازی ست.و از خطاهای احتمالی و ضررهای مالی پروژه ی شما را مصون مینماید.

در پایان برای هر قسمت با توجه به بودجه‌ای که از قبل درنظر گرفته‌ایم طرح و نوع متریال مورد استفاده را تعیین می‌کنیم. البته باید هزینه‌های جانبی مثل هزینه حمل مصالح، تخریب و خروج نخاله‌ها، دستمزد نصب و اجرا و نیز دستمزد مهندسان اجرایی و کارگران را نیز در نظر داشت.

مواردی که باید در برآورد هزینه بازسازی در نظر داشتند عبارتند از:

تغییر کفپوش، تغییر دیوار پوش‌ها، نورپردازی، رنگ‌آمیزی، تعویض درب و پنجره، تعویض کابینت‌ها، تعویض سینک و روشویی، تعویض شیرآلات، تعمیر و بازسازی تاسیسات داخلی مانند سیستم لوله‌کشی و …

کاهش هزینه ها:

در برآورد هزینه بازسازی هر فضاک اکثرا به اشتباه بر این باورند که با پایین اوردن کیفیت متریال ها هزینه کاهش میبابد.ولی در اصل با مدیریت صحیح اینکه چه متریال هایی باید با چه اولویت کیفی خریداری شود نکته ی اصلی است.

با شناخت انواع مواد و مصالح مرغوب موجود در بازار تا حدی می‌توان هزینه بازسازی را کاهش داد.

برآورد هزینه بازسازی: یک شرکت معماری حرفه ای میتواند به شما کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *