اهمیت محوطه‌سازی ویلا : محوطه و چشم‌انداز هر ویلا یکی از مسائل مهمی است که هم در مورد ویلاهای شخصی و هم در مورد ویلاهایی که برای فروش ساخته می‌شوند، اهمیت دارد. در واقع فضای بیرونی از فاکتورهای مهم فروش بوده و آنچه در نگاه اول سبب جذب یا عدم جذب مشتری می‌شود همین مسئله است.

هر چه فضای موردنظر بزرگ‌تر باشد وقت، انرژی و هزینه بیش‌تری لازم دارد. بنابراین اگر می‌خواهید ویلایی زیبا با فضای بیرونی دلنشین و جذاب داشته باشیدکار را به متخصصین این زمینه واگذار کنید.

از شرکت‌های معماری حرفه‌ای مشاوره بگیرید.

با این حال در ادامه مطلب نکاتی را که باید در هنگام محوطه‌سازی در نظر داشت بیان می‌کنیم:

نکات مهم

اهمیت محوطه‌سازی ویلا: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در هنگام محوطه‌سازی باید در نظر داشت توجه به مسیر ورودی و فاصله میان درب حیاط تا ساختمان ویلا است. این قسمت از کار هر چه خلاقانه‌تر باشد بهتر است. استفاده از انواع پل، سنگ فرش و … در این زمینه مرسوم است.

نورپردازی محیط بیرونی ویلا بسیار اهمیت دارد و فضای شب را کاملاً دلنشین و آرام جلوه خواهد داد. بنابراین می‌بایست به این بخش از کار نیز دقت کرد و از انواع سبک‌های نورپردازی مطابق با فضای درونی ویلا استفاده کرد.

ریز فضاها در محوطه

اهمیت محوطه‌سازی ویلا: علاوه بر موارد بالا وجود یک آلاچیق در محوطه ویلا در طرح و رنگی زیبا ساختاری سنتی به کار داده و سبب جذب مشتریان خاص به خود می‌شود.

برای زیبایی هرچه بیش‌تر، بهتر است از انواع گل و گیاه و چمن‌های ماندگار استفاده کرد.البته در این مورد باید هزینه‌های نگهداری و رسیدگی را هم در نظر داشت و از انواع گیاهان سازگار با محیط استفاده نمود.

ساخت یک استخر و در انواع ویلاهای با متراژ کم که محوطه کوچکی دارند .استفاده از یک حوضچه قطعاً محیطی زیباتر به شما می‌دهد. در روزهای گرم تابستان سبب تعدیل هوا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *