پروژه طراحی داخلی گالری

 

طراحی داخلی گالری  را می توان به عنوان یکی از جذاب ترین پروژه ها برای معماران و طراحان داخلی به حساب آورد. شرکت دکوراسیون داخلی این طراحی داخلی چالش های بسیاری را همراه خود دارد و بیشتر از سایر پروژه ها باید بر روی آن زمان گذاشت شرکت دکوراسیون داخلی  چرا که یک گالری مرکز توجه است و بیشتر از سایر محیط ها در معرض دید واقع می شود. نحوه طراحی داخلی یک گالری هنری نه تنها بر نحوه دریافت و درک بصری و همچنین پیمایش فضایی تاثیر مستقیم می گذارد، حتی ممکن است که بر کسب و کار و به طور کلی موفقیت اقتصادی نیز موثر باشد، بنابراین باید دقت و توجه بسیاری را صرف جنبه های مختلف این طراحی نمود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص طراحی داخلی گالری بیشتر صحبت کرده و جنبه هایی که در این طراحی باید مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار دهیم:

 

نحوه ی طراحی داخلی گالری

 

گالری و نمایشگاه پدیده ای برآمده از دوران مدرن می باشد. امروزه افراد بسیاری هستند که از گالری ها و نمایشگاه ها برای عرضه ی محصولات و کارهای هنری خود استفاده می نمایند و به همین علت طراحی داخلی یکی از مواردی است که در خصوص گالری ها و نمایشگاه ها اهمیت ویژه ای دارد. شرکت معماری داخلی  در طراحی داخلی یک گالری موارد بسیاری باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آن ها نور است.  به عنوان مثال اگر بخشی از یک گالری هنری کم نور باشد و یا در انتهای راهرویی قرار گرفته باشد که کاملا در دید نباشد، ممکن است که افراد از آن بخش ها بازدید نکرده و در نتیجه می تواند تاثیر عمیقی روی کاهش فروش داشته باشد. شرکت معماری داخلی بنابراین بحث نوردهی مناسب یکی از مواردی است که طراحان داخلی باید حتما به آن توجه داشته باشند.

برای داشتن گالری ایده آل، حرکت و دسترسی های داخلی اولین گام مهم برای سازمان دهی فضای داخلی محسوب می شود. در طراحی گالری نباید هیچ فضایی در منطقه نمایش اشیاء منحصرا به رفت و آمد اختصاص داشته باشد و هیچ راهرو و راه پله ای نباید حرکت سیال در منطقه را محدود کند. پس در طراحی داخلی گالری قرار دادن این آیتم ها باید به صورتی انجام پذیرد که مراجعه کنندگان به آرامی و بدون وجود اخلال در این مسیرها قدم بگذارند.

مسئله تهویه مطبوع در معماری داخلی 

تهویه مطبوع و شرایط محیطی مناسب از دیگر مواردی است که در معماری داخلی باید مورد توجه قرار گیرد. اگر تهویه به شکل مطلوبی انجام شود بساط آرامش افراد بازدید کننده از گالری فراهم می شود و ممکن است افراد زمان بیشتری را در گالری بگذارنند و این در حالیست که اگر تهویه به خوبی انجام نشود افراد سریعا از محیط خارج می شوند. استفاده از سیستم چیلر به عنوان بهترین گزینه برای تهویه گالری به حساب می آید. نکته ی دیگر آنکه در طراحی سالن ها اعم از نمایشگاه، گالری و سالن بزرگ دیگری، شلوغی جزئی جدا نشدنی از آن می باشد و برای کنترل سرو صدا و ازدحام در این فضا باید دیوارها را عایقی مناسب پوشاند.

در طراحی داخلی گالری ، سقف فضاهای عمومی تنها یک عنصر پوششی محسوب نمی شود و برای طراحی گالری ها و به نمایش گذاشتن آثار هنری باید هم موارد حفاظتی مانند مقابله با حریق در آنها در نظر گرفته شود و هم عامل زیبایی رعایت شود. در طراحی سقف گالری نکته ای که باید مد نظر قرار داد استفاده از مصالح مقاوم و غیر قابل اشتعال برای تزیین و پوشاندن فضا است، که این مساله خود نیاز به بررسی متریال های جدید با این قابلیت در هنگام طراحی آن است. برای معماری داخلی سقف برای آنکه لطافت و زیبایی بیشتری در محیط ایجاد شود باید از بهترین متریال ها برای سقف استفاده شود تا بدین شکل به زیبایی بیشتر محیط کمک نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *