اموزش-معماری

معرفی رشته کارشناسی ارشد معماری داخلی

 

کارشناسی ارشد معماری داخلی به بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها به منظور انجام    فعالیت های روزانه می پردازد.عملگرایی و کار آمد بودن در عین زیبایی مهمترین هدف معماری داخلی است. حوزه معماری داخلی، شباهت زیادی با دکوراسیون و طراحی داخلی دارد اما تمرکزش به جای وسایل و مبلمان، روی ساخت است.

فرم شرکت در دوره های رایگان

جهت شرکت در دوره های رایگان معماری شماره تماس و ایمیل خود را وارد نمایید تا لینک دوره ها برای شما ارسال گردد

تفاوت معماری داخلی با دکوراسیون و طراحی داخلی

 

معماری داخلی شامل مفهوم سازی و تحقق فضای داخلی یک ساختمان با یکپارچه سازی جنبه معماری داخلی هلگر  با طراحی فضای ساخته شده است. از طرف دیگر طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر مربوط به مدیریت فضا و جذابیت زیبایی فضای داخلی پس از تحقق ساختار است.

معماری داخلی شامل جنبه‌های معماری و فنی فضای داخلی با توجه به ویژگی‌های هنری است. جنبه ‌های فنی شامل مواد لوله کشی تهویه و ارگونومی در میان چیزهای دیگر می‌ شود. در مقابل طراحی دکوراسیون داخلی شامل ارتقای عملکرد فضای داخلی و ایجاد فضای جذاب برای کاربر است که از طریق استفاده ی هوشمندانه از عناصر ساختاری همراه با دکوراسیون و مبلمان نرم به دست می ‌آید.

 

رشته معماری داخلی برای چه کسانی مناسب است

در کنار همه این موارد، نباید نقش دانش فنی را نیز از یاد برد. به طور کلی داشتن خلاقیت و ذوق هنری در کنار آشنایی با روش‌های فنی و اجرایی، به موفقیت هر چه بیشتر معماران داخلی کمک کند. انواع سبک های معماری داخلی هلگر

برخی از گرایش‌های رشته کارشناسی ارشد معماری داخلی

 

مهندسی معماری: این گرایش یکی از پرطرفدارترین گرایش های معماری داخلی در مقطع کارشناسی ارشد است. انواع سبک های معماری داخلی و  گرایش مهندسی معماری بیشتر به طراحی فضاهایی برای انسان و مطالعه روی ارتقای کیفیت معماری‌های در حال انجام می ‌پردازد.

 

مدیریت پروژه و ساخت: گرایش مدیریت پروژه همانگونه که از نامش مشخص است، مرتبط با بحث ‌های مدیریتی پروژه‌ های عمدتا کلان از قبیل برنامه‌ ریزی، هدایت و کنترل است.

 

آینده شغلی معماری داخلی

 

افراد پس از اتمام دوران تحصیلی خود می توانند در آزمون های استخدامی اداره ها و موسسات گوناگون شرکت نمایند و در صورت قبولی مشغول به کار شوند. علاوه بر آن می توانند اقدام به تاسیس یک فتر طراحی شخصی کنند و به شکل مستقیم با کارفرمایان مشغول به همکاری شوند. شرکت معماری داخلی  همچنین می‌توانند با معماران و شرکت ‌های مهندسی مختلف همکاری کنند و فعالیت‌های طراحی و اجرایی انجام دهند. به طور کلی افراد پس از فارغ التحصیلی فعالیت های زیر را می توانند انجام دهند:

 

  1. تاسیس کردن یک دفتر طراحی معماری داخلی به صورت شخصی
  2. همکاری در شرکت های معماری داخلی
  3. طراحی کردن معماری ساختمان های مختلف به صورت پروژه های شخصی
  4. طراحی انواع نماهای ساختمانی
  5. استخدام به عنوان نقشه‌ کش معماری در دفاتر مهندسی مختلف
  6. مدل‌ ساز و طراح سه‌ بعدی پروژه‌ های معماری در شرکت دکوراسیون داخلی 
  7. نظارت بر اجرای پروژه‌های ساختمانی بصورت همکاری با دفاتر مختلف معماری
  8. تدریس دروس تخصصی رشته معماری داخلی در دانشگاه و شرکت دکوراسیون داخلی هلگر 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *