بازسازی

بازسازی آشپزخانه از جمله مهم‌ترین فضاهای دکوراسیون داخلی خانه است و به همین دلیل طراحی مناسب آن اهمیت خاصی دارد. برای طراحی مناسب هر آشپزخانه یک سری مراحل اصولی وجود دارد که می‌بایست گام به گام و مرحله به مرحله انجام بشود. در ادامه مطلب این مراحل را خواهیم آورد:

مراحل بازسازی آشپزخانه

در ابتدا با مشخص کرد چه وسایلی در آشپزخانه جای می‌گیرند و چه کاربردهایی دارد؟ آیا به عنوان فضایی برای غذاخوری نیز استفاده می‌شود و یا خیر؟

در مرحله دوم بررسی سیستم لوله‌کشی و برق‌کشی اهمیت دارد. این کار باعث می‌شود به راحتی بتوان مکان دقیق سینک ظرفشویی، ماشین لباسشویی و … را مشخص کرد و حداکثر استفاده را از فضای موجود داشت.

در مرحله سوم باید سبک طراحی تعیین بشود تا بتوان ویژگی‌های سبک موردنظر را با امکانات موجود تلفیق کرد.

در قدم بعد باید از یک طراح متخصص داخلی کمک گرفت. طراحان متخصص داخلی به راحتی می‌توانند سبک دلخواه شما را با متراژ فضای آشپزخانه تطبیق داده و کاری جذاب و اصولی ارائه بدهند.

در مرحله بعد باید به هزینه طراحی و متراژ آشپزخانه توجه کرد. برای نمونه در آشپزخانه‌های با متراژ کم بهتر است از انواع کابینت مدرن استفاده نمود در حالی که استفاده از کابینت‌های کلاسیک در چنین فضاهایی توصیه نمی‌شود.

نورپردازی از جمله دیگر مسائل مهم در طراحی آشپزخانه است. نورپردازی اصولی به کمک نورهای مصنوعی و یا یک نورگیر طبیعی بسیار اهمیت دارد و هر چه این نورپردازی اصولی‌تر باشد فضایی جذاب‌تر و دلنشین‌تر خواهید داشت.

نکته مهم در بازسازی آشپزخانه

در پایان آخرین نکته‌ای که در طراحی هر آشپزخانه باید به آن توجه داشت ایمنی است. بی‌توجهی به ایمنی ممکن است آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. استفاده از کفپوش‌های ضد لغزش، پوشاندن لبه‌های تیز، استفاده از حفاظ در تراس‌ها و… از جمله موارد ایمنی هستند که در طراحی آشپزخانه باید رعایت بشوند

کابینت ها در بازسازی:کابینت‌ها بخش مهمی از وسایل خانه و آشپزخانه هستند که در طی زمان دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده‌اند. کابینت‌های امروزه علاوه بر این‌که محلی برای نگهداری وسایل هستند در دکوراسیون داخلی کارایی بالایی دارند و به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از این اشکال کابینت مدرن است که در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و کارایی آن خواهیم پرداخت.

انواع کابینت مدرن در بازسازی آشپزخانه

مشخصه اصلی کابینت‌های مدرن سادگی بوده و در بیش‌تر مواقع در منازلی با متراژ کم مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع مختلفی از آن وجود دارد:

1-کابینت هایگلاس

این نوع از کابینت مدرن در طیف وسیعی از رنگ‌ها یافت می‌شود و دارای درخشندگی منحصر به فردی است و برای انواع میز و مبلمان، شلف و باکس‌های دیواری و قفسه کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2-کابینت براق

کابینت‌های براق در آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور استفاده می‌شوند و چون دارای سطح براقی هستند مانند یک منبع نوری کار می‌کنند. خط و خش و کثیفی‌ها را نشان نمی‌دهند و فضای بزرگ‌تر و دلبازتری ایجاد خواهند کرد. با این حال اگر فضای آشپزخانه بزرگ باشد می‌توان از هر سه نوع هایگلاس، براق و مات استفاده کرد.

3-کابینت مات

این نوع از کابینت‌ها در مواردی به کار می‌رود که مخاطب علاقه‌ای به درخشندگی و بازتاب نور در منزل ندارد و دارای طرح‌های چوب هستند. این طرح‌های چوب در ترکیب با انواع هایگلاس در منازلی که متراژ بالایی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورت کاربرد در منازلی با متراژ بالا امکان اجرای وی آی پی نیز وجود دارد. وی آی پی انواعی از کابینت است که در دو رنگ و دو طبقه کار می‌شود و فضای در دسترس را افزایش می‌دهد اما هزینه بیش‌تری نسبت به انواع دیگر درپی خواهد داشت.

 سخن پایانی

کابینت ها در بازسازی: کلام آخر این که انواع مختلفی از کابینت مدرن وجود دارد که برای گزینش هر یک می‌بایست به سلیقه مخاطب، فضای موجود و هزینه در دسترس توجه کرد و معایب و مزایای همه آن‌ها را در نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *