اداری

چیدمان فضای اداری:طراحی دکوراسیون فضاهای اداری اهمیت بسیاری دارد و یکی از عوامل موثر بر موفقیت و جذب مشتری می‌باشد و در هر فضایی با متراژ معین و هدف معین به شکلی متفاوت انجام می‌شود. برای نمونه طراحی دکوراسیون در فضاهای اداری کوچک کاملاً متفاوت از انواع فضاهای بزرگ است. در این فضاها نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی با محدودیت‌های خاصی همراه خواهد بود. در ادامه مطلب به بررسی نحوه چیدمان فضاهای اداری بزگ و کوچک خواهیم پرداخت:

برای تعیین چیدمان یک فضای اداری کوچک قبل از هر چیز باید سبک مورد نظر را تعیین کرد. بهترین سبک در مورد اتاق‌های کاری کوچک سبک‌های مینیمال و مدرن هستند. در این سبک‌ها با استفاده از انواع رنگ روشن و وسایل ساده بهترین فضا ارائه می‌شود.

نورپردازی مناسب و استفاده از پنجره‌های بزرگ با پرده نازک سبب می‌شود فضا هر چه بزرگ‌تر دیده شود . در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی نباشد می‌بایست از انواع وسایل نورپردازی مصنوعی برای جبران کمبود نور استفاده کرد.

 جداکننده ها

استفاده از پارتیشن بندی یکی دیگر از روش‌های افزایش بهره‌وری و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف در فضاهای اداری کوچک است.

جنس پارتیشن‌ها متفاوت است.برای اطلاع از انواع پارتیشن ها به مقاله ی توضیحات آن مراجعه کنید.

نظم دهنده ها

در چیدمان فضای اداری استفاده از نظم دهنده‌ها  اشتفاده میکنند.مانند :

کمدها، شلف‌ها و …برای نظم دادن به انواع فایل‌ها، پرونده‌ها و … موجب کارایی بیش‌تر فضا میشود.و مبلمان کم‌جا فضایی بیش‌تر در دسترس‌ قرار خواهد داد.

در مقابل در فضاهای اداری بزرگ محدودیتی برای چیدمان داخلی نداریم و بهترین نوع چیدمان، چیدمان تلفیقی است. البته یکی از مواردی که در گزینش نوع چیدمان موثر است نحوه انجام کارها به شکل فردی یا گروه می‌باشد. چیدمان تلفیقی دکوراسیونی جذاب و پویا را به نمایش میگذارد.

در این نوع از چیدمان استفاده از رنگ‌های ثابت مدنظر است.و کنترل میزان استفاده از انواع رنگ خنثی سبب ایجاد تعادل میشود .و از آشفتگی و هرج و مرج جلوگیری می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *