نمای-لوکس

طراحی نمای داخلی خانه دوبلکس

 

نمای داخلی خانه لوکس : در زمان های گذشته اکثر خانه ها در متراژهای بزرگ و به شکل نیمه دوبلکس و یا دوبلکس ساخته می شدند ولی امروزه با توجه به افزایش هزینه های ساختمان سازی و رشد بالای جمعیت خانه ها در متراژهای کوچکتری ساخته می شوند، اما هنوز هم کسانی هستند که در خانه هایی زندگی می کنند که بزگ و دوبلکس می باشند. طراحی معماری داخلی برای خانه های دوبلکس از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه ی مطلب قصد داریم به نکاتی در خصوص طراحی داخلی خانه های دوبلکس اشاره نماییم:

نکات مهم طراحی نمای داخلی خانه دوبلکس

 

یکی از شاخصه های اصلی خانه های دوبلکس راه پله ها هستند. راه پله بین دو طبقه ارتباط  فیزیکی و دیداری ایجاد می نماید. اینکه راه پله ی خانه ی شما به شکل ساده طراحی شود و یا مارپیچ و منحنی بستگی به سلیقه ی شما دارد. می توان از طرح ها و مواد مختلف برای پله ها استفاده کرد، به عنوان مثال اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید می توانید از راه پله ی چوبی استفاده نمایید. شرکت دکوراسیون داخلی  توجه داشته باشید که راه پله باید طوری طراحی شود که چشم گیر باشد و توجه همگان را به خود جلب کند. نور راه پله ها را می توانید با لامپ ها آویزی، لوستر، چراغ های بازتابنده و یا لوستر های آبشاری تامین کنید.

 

 

اتاق نشیمن

 

در خانه های لوکس مرکز توجه افراد می باشد و باید روی طراحی آن دقت بسیاری داشت. اتاق نشمین باید بزرگ باشد چرا که اتاق نشیمن بزرگ در منازل دوبلکس سبب می شود خانه خیلی لوکس به نظر آید.دیوارهای وسیع اتاق نشیمن را می توانید با استفاده از کاشی های طرح دار و رنگی، دیوار پوش، رنگ یا کاغذ دیواری تبدیل به دیوار شاخص کنید که توجه همگان را جلب کند. همچنین می توانید از این دیوار وسیع برای نصب کردن تابلوهای نقاشی، قاب عکس ها، لوازم تزئینی و یا یک اثر هنری جذاب، استفاده کنید .می توانید با اضافه کردن عناصر چوبی، فرش و رنگ های گرم، فضای اتاق نشیمن را دنج و دلپذیرتر کنید. استفاده از لوسترهای آبشاری و لامپ های شکلی سقفی، زرق و برق خاصی به این محیط  می بخشد.

نقشه ای با طراحی پلان باز

 

در فضاهایی با طراحی پلان باز درها و دیوارها حذف می شوند و با ترکیب تمامی فضاهای عمومی، محیط یک پارچه و بزرگ تری را ایجاد می کنند. با این کار شما فضای باز بیشتری دارید و در چیدمان منزل دست تان باز تر است.

تفکیک فضا های مختلف از هم

 

در طراحی پلان باز باید محدوده مشخصی برای فضاهای مختلف مثل فضای کار، فضای تفریح و سرگرمی، انباری و سرویس حمام و توالت، تعریف کرد. معماری داخلی هلگر نمای داخلی خانه لوکس – طراحی منحصر به فرد – تفکیک فضاها از هم – هلگر با سابقه درخشان در این سبک از طراحی، فضا ها به بخش های کوچک تری مانند فضاهای رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند. منظور از فضاهای غیر رسمی اتاق نشیمن، اتاق مراقبه و نیایش و حتی فضایی برای تاب بستن است.

 

 

ایجاد ارتباط بین داخل و خارج

 

با استفاده از پنجره های قدی، پنجره های کنجی و شیشه های براق می توانید فضای داخلی را با محیط خارجی پیوند دهید. تا فضای داخلی بزرگتر و دلباز تر از آنچه که در واقعیت است به نظر آید. شرکت معماری داخلی هلگر  از  پنجره های قدی در پاگرد پله ها استفاده کنید تا در طول روز راه پله با نور طبیعی روشن بماند.

توجه کنید که اگر خانه دوبلکس متعلق به خودتان می باشد و در مرحله طراحی هستید. فضای داخلی خانه را مشرف به حیاط خلوت یا حیاط اصلی طراحی کنید . از نور گیرهای سقفی هم غافل نشوید. در این نوع طراحی نور طبیعی بیشتری وارد فضای داخلی منزلتان خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *