مقررات-دکوراسیون

مقررات معماری داخلی جزو مواردی است که هر فردی که در حوزه ی طراحی داخلی فعالیت می نماید باید از آن ها مطلع باشد تا یک خانه ای بی عیب و بی نقص طراحی نماید. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص برخی از مقررات مهم در معماری داخلی هلگر صحبت نماییم:

قوانین و مقررات معماری داخلی

 

بسته به شرایط و متراژ زمین، در بیشتر مواقع فضای نشیمن و پذیرایی منازل مسکونی امروزی با هم مشترک هستند. معماری داخلی هلگر  اما به صورت کلی و در وضعیت ایده آل برای معماری داخلی فضاهای مسکونی، این دو فضا از همدیگر تفکیک شده می باشند. به صورت ساده تفاوت بین اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن به این صورت است که اتاق پذیرایی فضایی عمومی و اتاق نشیمن فضایی نیمه خصوصی در خانه محسوب می شود.

اتاق پذیرایی بزرگ ترین بخش خانه است که به طور معمول کم ترین استفاده از آن صورت می گیرد. طراحان و معماران داخلی باید بهترین نور را برای این قسمت از خانه در نظر بگیرند که معمولا این نور در ایران نور جنوب و جنوب شرقی است. شرکت دکوراسیون داخلی در صورت امکان با وجود بازشوها و پنجره ها بهترین دید از فضای باز و حیاط خانه را برای این فضا تعیین می کنند. شومینه را در این بخش از خانه قرارداده و در صورت نیاز در ویلاها ارتباط مستقیم آن را به حیاط فراهم می کنند.

همانطور که گفتیم اتاق نشیمن فضایی نیمه خصوصی در منزل است و به همین علت کنترل دید در آن اهمیت بسیاری دارد. در صورت مجزا بودن این بخش از فضای پذیرایی تلاش می شود که مهمان خانه به نشیمن دید نداشته باشد. اتاق نشیمن در مقایسه با اتاق پذیرایی کوچکتر است  و معمولا تلویزیون در دکوراسیون این بخش از خانه قرار داده می شود. نکته ی بسیار مهم آن است که فضای نشیمن نیازمند دسترسی مستقیم به آشپزخانه است و بنابراین اپن آشپزخانه باید رو به آن طراحی شود. اتاق نشیمن فضای دجی برای آرامش اعضای خانواده است که می تواند مانند پذیرایی، دیدی مناسب به حیاط داشته باشد.

اصول طراحی داخلی آشپزخانه

 

آشپزخانه جزو یکی از بخش‌های مهم در فضای مسکونی است که طراحی داخلی آن اهمیت زیادی دارد. با توجه به کاربردی بودن این فضا و کارها و فعالیت هایی که در آن انجام می شود انتظار می رود که این فضا از مساحت قابل قبولی برخوردار باشد. شرکت معماری داخلی طراحی مثلث کار درآشپرخانه و رعایت فاصله ها بین اجزای اصلی آن که شامل سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال می باشد موجب می شود تا روند کار در آن راحت تر و سریع تر به نتیجه برسد. فضای غذاخوری بدون هیچ اختلاف سطحی در مجاورت آشپزخانه قرار می گیرد. بهتر است که طراحی به گونه ای باشد که مادران در هنگام کار دید کافی به فضای بازی کودکان داشته باشند.

معماری داخلی اتاق غذاخوری

 

ابعاد فضای اتاق غذاخوری باید به نحوی باشد که بتوان یک ست صندلی و میز غذاخوری را در آن جای داد. شرکت های دکوراسیون داخلی علاوه بر ارتباط با آشپزخانه، فضای غذاخوری باید با اتاق پذیرایی منزل نیز در ارتباط باشد. معماری داخلی هلگر  در این صورت مهمانان بدون دیدن بخش های خصوصی خانه بدون هیچ فضای واسطی وارد غذاخوری خواهند شد. در طراحی فضاهای امروزی محدوده غذاخوری تنها با مبلمان آن قابل تشخیص بوده و حد و مرزی مانند دیوار ندارد.

طراحی داخلی اتاق خواب

 

بزرگترین اتاق خواب در منزل تحت عنوان اتاق خواب اصلی، اتاق خواب والدین و یا اتاق خواب مستر شناخته می شود.  شرکت دکوراسیون داخلی کمد لباس ها باید در اتاق بزرگتر قرار گرفته شود. اتاق بزرگتر در صورت امکان باید دارای سرویس بهداشتی مجزا باشد. نور شرق و شمال گزینه های خوبی برای اتاق خواب ها هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *