شرکت-دکوراسیون

رشته معماری داخلی فنی حرفه ای

رشته معماری داخلی فنی حرفه ای، رشته ای است که  اولین بار در سال 95 وارد نظام فنی و حرفه ای کشور شد. این رشته به دلیل برخورداری از جذابیت توانسته متقاضیان بسیاری را به سمت خود جذب کند. معماری داخلی از سویی همانند معماری یا ساختمان است و از سویی دیگر بر طراحی فضاهای داخلی تاکید دارد. عملگرایی و کارآمد بودن در عین زیبایی مهمترین هدف معماری داخلی است.

از آنجایی که اساس این رشته بر مهارت و کاربرد است استفاده از نرم افزارهای طراحی یکی از ابزارهای مهم افراد حرفه ای و مشغول به کار در این حوزه است بنابراین اگر می خواهید در این حوزه به یک فرد متخصص تبدیل شوید و حرفی برای گفتن داشته باشید باید علاوه بر دانش، مهارت کار با نرم افزارهای طراحی را داشته باشید. نرم افزارهایی  همچون Adobe Indesign، Photoshop، SketchUp، Cinema 4D، VectorWorks  و Autocad  جزو نرم افزارهایی هستند که در رشته ی دکوراسیون داخلی به وفور مورد استفاده واقع می شوند و اگر شما به خوبی بر این نرم افزارها تسلط داشته باشید نسبت به بقیه متمایز خواهید بود.

 

معماری داخلي چیست

 

قبل از انتخاب رشته ی معماری و دکوراسيون داخلی بهتر است که بدانیم که دکوراسیون داخلی اصولا به چه معناست و در این معماری داخلی فنی حرفه ای  قرار است که چه کارهایی انجام شود. دکوراسیون و طراحی داخلی، هنر و علم ارتقای فضای داخلی یک ساختمان است تا فضایی سالم‌ تر و زیباتر برای افراد داخل آن ایجاد شود. یک دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی شخصی است که پروژه‌های ارتقای فضای داخلی را برنامه ریزی، هماهنگ و مدیریت می‌ کند.

حرفه ی طراحی دکوراسیون و معماری داخلی هنگامی پدید آمد که در تمام دنیا، جوامع شروع به پیشرفت نمودن کردند و بدین ترتیب معماری پیچیده و فضاهای کاربردی، جای معماری ساده را گرفتند. در آن زمان خانه دیگر فقط مکانی برای  زندگی کردن نبود، بلکه برای خوب زندگی کردن طراحی می ‌شد. دکوراسیون داخلی، حرفه‌ ای کاملا چند وجهی است و می ‌تواند شامل مواردی مثل رشد و توسعه، برنامه ‌ریزی برای فضا، تحقیقات مکانی و ارتباط با سهامداران و صاحبان پروژه باشد.

این روزها و با اهمیت یافتن طراحی و فضای داخلی در حس و حال یک فضا، علاوه بر خانه‌ ها و ویلاهای مسکونی، اماکن زیادی مثل بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکی، آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها و کافه‌ها از خدمات دکوراتورها یا طراحان داخلی بهره می ‌برند. به طور کلی می توان گفت که اگر معماری بیرون فضا را مدیریت می‌ کند، کار طراحی داخلی مدیریت بهینه‌ی داخل فضا است.

 

درآمد رشته معماری داخلی فنی حرفه ای

 

معماری داخلی فنی حرفه ای  در حالت کلی اگر دارای مهارت های کافی باشید یکی از رشته های پردرآمد است و می توانید به کمک مهارت های خود درآمدهای زیادی را داشته باشید. هیچ رشته ‌ای بدون تلاش و پشتکار درآمد زا نخواهد بود. راه اندازی یک کسب و کار در زمینه  معماری داخلی  و دکوراسیون داخلی می ‌تواند ریسک‌ها و سودهای منحصر به فرد خودش را داشته باشد. قبل از هر اقدامی در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی، حتما شرایط روز را مطالعه کرده و از قیمت‌ها آگاه باشید.

امروزه شیوه درآمد و کار شرکت‌های دکوراسیون داخلی در مقایسه با گذشته تغییرات بسیاری نموده است. ابزارهای آنلاین، فناوری طراحی سه بعدی و ارتباطات دیجیتال به طراحان داخلی و دکوراتورها اجازه می ‌دهند که راحت ‌تر از همیشه برای مشتریانشان کار کنند و مهم ‌تر از آن مشتری‌های جدید پیدا کنند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در ابتدای کار طراحی داخلی هستید یا قصد تاسیس یک شرکت را دارید، حتما از پتانسیل ‌های موجود در فضای مجازی استفاده کنید و سطح کارتان را چند برابر کنید. با داشتن یک وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی از دورترین شهرها و حتی کشورهای دیگر، مشتری بالقوه پیدا کنید و نمونه کارها و پروژه های خود را در سطح بین‌المللی به نمایش بگذارید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *