مراحل طراحی داخلی ساختمان در واقع مجموعه فعالیت ها و پروسه هایی است که  فرد طراح به شکل خود آگاه یا ناخود آگاه انجام می دهد تا در نهایت بتواند ایده های ذهنی خود را پیاده سازی نماید. کارهای حرفه ای طراحی داخلی می تواند از فضای آپارتمانی تا فضاهای بسیار بزرگ و گسترده تر مثل هتل و اداره های دولتی و شرکت ها باشد. معماری داخلی روش های طراحی در هر مرحله از طراحی از یک کار به کار دیگر متفاوت بوده و بستگی به اندازه آن دارد اما طرح کلی و اساسی توسط طراحان حرفه ای به صورت روش های معمولی تحت پوشش قرار می گیرد. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص کلیه مراحل طراحی داخلی ساختمان صحبت نماییم: معماری داخلی هلگر

کلیه مراحل طراحی داخلی ساختمان

 

اولین مرحله از مراحل طراحی به تعریف و تشریح کامل موضوع پروژه اختصاص داده می شود. قبل از هر چیزی طراح باید بداند که موضوع طرح و کاربری ساختمانی که قرار است طراحی شود چیست و کارفرما از فضای مورد نظر خود چه توقعات و انتظاراتی دارد. معمار باید بداند که زمین پروژه در کدام یک از مناطق آب و هوایی قرار دارد تا بتواند برحسب شرایط محیطی دست به انتخاب مصالح و طراحی فضاهای ساختمان بزند. شرایط اقلیمی و محیطی هر منطقه تاثیرات مستقیمی بر روی ساخت و سازهای آن قسمت دارد  که قبل از هر چیزی باید باید اینگونه موارد بررسی شوند.هر چقدر که میزان آگاهی اطلاعات طراح بیشتر باشد، پروژه پایانی بهتر و کارآمد تر خواهد بود. معماری داخلی هلگر تجسم خلاق و ترسیم دیاگرام ها را نیز در این مرحله صورت می گیرد. در این مرحله شرایط فرهنگی و اجتماعی استفاده کنندگان و مسائل مالی و اقتصادی نیز به طور مفصل تشریح می شود.

 

تجزیه و تحلیل طراحی

 

در این مرحله کلیه اطلاعات جمع آوری شده طبقه بندی و مرتب می شود. در این مرحله دیاگرام های ترسیم شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و بین داده های فیزیکی پروژه همانند دیوارها، در و پنجره، مبلمان و … رفتارهای انسانی، همچون رفت و آمدها، میدان دید و … و تعداد زیادی از عوامل دیگر به طور کامل بررسی می شوند. شرکت دکوراسیون داخلی

 

شکل گیری کانسپت و ایده های طرح

 

پس از تجزیه و تحلیل ، معماریک کانسپت اولیه از طرح ایجاد می کند و برای اجرایی کردن آن ایده هایی کاربردی را مد نظر قرار می دهد. شرکت دکوراسیون داخلی در صورتی که کاربری فضا از اهمیت ویژه ی فرهنگی، اجتماعی برخوردار باشد کانسپت طرح اهمیت بیشتری خواهد داشت.

 

طراحی فضا و حجم ساختمان

 

برای طراحی فضا و حجم بنا، ترسیمات شماتیک و ابتدایی مفید و کاربردی می باشند. این ترسیمات هم به شکل دو بعدی و هم سه بعدی هستند که به  فرد طراح اجازه می دهند که تصویر ذهنی خود را پیاده کرده و از امکان پذیر بودن اجرای آن تا حدی مطلع شود. با این کار می توان افکار اولیه طرح را در راستای اهداف پروژه گسترش داد. شرکت دکوراسیون داخلی  طراحی حجم، نما و معماری داخلی ساختمان در این مرحله تا حد قابل قبولی پیش خواهد رفت و آماده ترسیمات دقیق خواهد شد.

ترسیم و ارائه مدارک و نقشه ها

 

هر ایده و طرح معماری برای اجرا شدن نیازمند ترسیمات دقیق اجرایی در دو مرحله فاز یک و دو است. نقشه های جزئیات بنا به سازندگان اجازه می دهند تا به طرح ذهنی معمار پروژه، کالبدی فیزیکی ببخشند و به کمک مصالح آن را قابل لمس و قابل سکونت کنند. شرکت معماری داخلی خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود نرم افزارهای متعدد این کار با سرعت و دقت بسیار زیادی انجام می شود. مراحل طراحی داخلی ساختمان پس از جمع آوری اطلاعات روندی موازی به خود می گیرند و گاهی ممکن است با توجه به شرایط کار یکی از دیگری پیشی بگیرد. اما به هر حال انجام همه مراحل الزامی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *