A young couple stand in the empty living room of their new home and imagine the room decor and furniture placement.


مدل معماری داخلی خانه های دوبلکس

 

مدل معماری داخلی خانه : خانه های دوبلکس به آن دسته از خانه هایی گفته می شود که یک طبقه هستند اما فضای داخلی آن ها از دو طبقه تشکیل شده است. در خانه های دوبلکس طبقه اول اتاق نشیمن و پذیرایی است و اتاق خواب ها نیز در طبقه بالا قرار می گیرند. وجود راه پله ای در قسمت پذیرایی خانه امکان دسترسی به طبقات بالا را فراهم کرده است. راه پله را در واقع می توان وجه تمایز خانه های دوبلکس دانست چرا که جذاب ترین بخش خانه های دوبلکس به حساب می آیند. بسیاری از افراد فقط به خاطر راه پله های زیبا، طرفدار و جذب خانه های دوبلکس شده اند.

در مدل معماری داخلی خانه های دوبلکس برای زیباسازی هر چه بیشتر دکوراسیون از راه پله های گوناگونی استفاده می نمایند. استفاده از راه پله های به شکلل مارپیچ و از جنس شیشه  یکی از انتخاب های رسیدن به طبقه بالا در خانه های دوبلکس است. راه پله های چوبی گزینه دیگر در ساخت راه پله های گرد مخصوص خانه های دوبلکس هستند. اینکه راه پله دوبلکس فرم گرد ، نیم دایره ، سه طرفه و … داشته باشد بستگی به فرم و مساحت زمین دارد . استفاده از راه پله های گرد در بیشتر مواقع بیشترین جذابیت را به خانه های دوبلکس می بخشند اما در بسیاری از موارد باعث ایجاد فضاهای پرتی نیز می شوند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید آن است که برای چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس اولین گزینه سلیقه و هدف شماست که تعیین کننده سبک دکوراسیون خانه دوبلکس خواهد بود. دو نوع سبک مدرن و کلاسیک رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی هستند. شرکت دکوراسیون داخلی هنگامی که سبک مورد نظر خود را انتخاب نمودید در وهله ی بعدی لوازم و وسایل را باید متناسب با سبک انتخابی خریداری نمایید زیرا همان سبکی که برای نمای ساختمان و قسمت‌ های مختلف ساختمان پیاده می‌شود برای خرید وسایل و چیدمان شرکت دکوراسیون داخلی هم در نظر گرفته می شود و باید هماهنگی و تعادل رعایت شود. به عنوان مثال در خانه دوبلکسی که نما و طراحی و معماری کلاسیک دارد، استفاده از سبک مدرن برای خرید و چیدمان وسایل کار درستی نیست و باید از یک سبک مشخص پیروی کنید تا تعادل زیبایی مطلوب را به ارمغان آورد

طراحی داخلی خانه های دوبلکس کوچک

 

در طراحی داخلی خانه های دوبلکس باید توجه بیشتری داشت چون چیزی که در مدل معماری داخلی  خانه های دوبلکس کوچک بیش از هر چیزی دارای اهمیت می باشد استفاده ی درست و بهینه از فضا است. در واقع باید به طرز هوشمندانه ای از فضا استفاده کرد. به طور معمول برای طراحی داخلی خانه های کوچک دوبلکس از سبک مدرن بهره می گیرند. در طراحی دکوراسیون مدرن معمولا به‌ سادگی و کاربردی بودن طراحی تاکید می شود و نیازی به عناصر دکوراتیو پر هزینه در این سبک وجود ندارد.

در دنیای طراحی دکوراسیون قانونی در مورد استفاده از طراحی مدرن در خانه ‌های دوبلکس کوچک یا استفاده از طراحی مجلل در خانه ‌های دوبلکس بزرگ وجود ندارد و انتخاب بین این دو سبک تنها به بودجه مورد نظر و سلیقه شما بستگی دارد اما در مجموع در خانه ‌های دوبلکس با متراژ پایین بهتر است از سبک طراحی مدرن استفاده کنید. این توصیه با در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز و کاربردی بودن فضای خانه در سبک طراحی مدرن ارائه می ‌شود.

 

 

انتخاب رنگ در مدل معماری خانه های دوبلکس

 

بهترین پالت های رنگی برای طراحی خانه های دوبلکس به سبک مدرن، رنگ های روشن است. شرکت معماری داخلی در واقع دو نکته موجب می شود که رنگ های روشن انتخاب مناسب تر و بهتری برای منازل دوبلکس مدرن محسوب شوند. نکته اول در نظر گرفتن این موضوع است که این سبک طراحی بیشتر در خانه ‌های دوبلکس با متراژ کمتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. رنگ‌های روشن سبب بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه می شوند. نکته دوم موضوع نور خانه است. نور در خانه‌ های دوبلکس حرف اول را می ‌زند و رنگ‌ های روشن برای نورگیر بودن خانه مناسب ترند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *