املاک-دکوراسیون

;,vhsd,kشرکت معماری و طراحی داخلی ، شرکتی است که به شکل کاملا تخصصی در حوزه ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در پروژه های مسکونی، اداری و تجاری فعالیت می کند. شرکت معماری و طراحی داخلی برای ایجاد فضای داخلی استاندارد در ابتدا مراحل اصلی پروژه را مشخص می نماید و با برنامه‌ ریزی درست برای انجام پروژه گام برمی دارد.

کارشناسان و طراحان داخلی برای ایجاد یک فضای داخلی با اصول پیش می‌ روند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص گام های اولیه و اصولی یک طراحی داخلی صحبت نماییم:

تهیه ی نقشه ی معماری

تهیه ی نقشه  معماری فضا اولین گام در یک پروژه ی طراحی داخلی است. با تهیه ی نقشه ی معماری ابعاد و شکل کلی فضای مورد نظر مشخص می‌ شود و می ‌توان ابعاد وسایل، گردش جمعیت، چیدمان، نورپردازی و… را با تکیه به پلان اولیه مشخص کرد.پس از ارزیابی و انتخاب طرح نهایی توسط کارفرما، طرح جهت اجرای واقعی آماده است.

 دکوراسیون و اندازه ‌گیری وسایل جدید

 

اگر برای فضای مد نظر مبلمان جدیدی انتخاب شده است .کافیست طرح شماتیک آن ها  با ابعاد حدودی و متناسب به صورت شماتیک با فرم های مربع و دایره روی کاغذ رسم شود و بعد اضلاع آن ها اندازه گیری شده . سپس در چیدمان های مختلف سنجیده شوند تا در نهایت بهترین و ایده آل ترین چیدمان به دست آورده شود. متخصصان شرکت معماری و طراحی داخلی این کار را با دقت و حوصله ی بسیاری انجام می دهند.

نحوه چیدمان وسایل در محیط

بعد از اینکه پلان برداری به پایان رسید نوبت به چیدمان وسایل در محیط می رسد. قبل از انجام این کار، نقشه فضا با دقت بررسی شده و سعی می شود نقاط مناسب برای چیدمان وسایل انتخاب شود. در این مرحله سلیقه ی افرادی که قصد استفاده از فضا را دارند نیز در نظر گرفته می شود. پس از آنکه طراحان و کارفرما به یک توافق در خصوص چیدمان وسایل رسیدند، هر چیدمان روی یک نقشه مجزا پیاده می شود. تیم طراحی شرکت معماری داخلی  و طراحی داخلی که شامل افراد متخصص می باشد.

پس از این مرحله وارد مرحله سه بعدی سازی فضا به کمک نرم افزارهای طراحی همچون اتو کد، تری دی مکس، راینو و… می شود. در این مرحله چیدمان مختلفی از فضا به صورت سه بعدی و رنگی از فضا به دست می آید .

نگاهی به سیرکولاسیون در محیط

زمانی که تیم طراحی، سیرکولاسیون در محیط را بررسی می کند، در واقع می خواهد مسیرهای رفت و برگشت را مورد بررسی قرار دهد. به عنوان مثال در نظر گرفته می شود که برای رسیدن به هر یک از وسایل مانند تلوزیون، یخچال، تخت خواب، و …چه مسافتی را از محل ورود به فضا به سمت هر یک از لوازم باید طی شود. همچنین مسیر بازگشت و خروج از محیط نیز بررسی می شود.

پس از آنکه سیرکولاسیون وسایل به صورت مجزا بررسی شد، نوبت به بررسی سیرکولاسیون ترکیبی می شود. مثلا در نقشه مشخص می شود که اگر فرد بخواهد از درب ورودی به سمت میز مطالعه برود و سپس از میز مطالعه به سمت کمد و تخت خواب، چه مسیری را می بایست طی کند. شرکت دکوراسیون داخلی در این مرحله مشخص می شود که آیا فضای کافی برای عبور و دسترسی به یک وسیله به خوبی در نظر گرفته شده است و یا خیر؟

توجه به نیازهای نوری در محیط

همانطور که می دانید فضاهای مختلف نیازهای نوری متفاوتی دارند. معماری داخلی هلگر  برای مثال در نظر گرفته می شود که چه قسمتی فضا باید دارای نور بیشتری باشد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *