معماری-روز-دنیا

برای طراحی دکوراسیون داخلی ناچارا باید از اصول و کلیات یک سبک تبعیت نماییم. سبک های متفاوتی در این خصوص وجود دارد که متدوال ترین آن ها سبک های مدرن و کلاسیک هستند اما نکته ای که در این باره وجود دارد این است که افراد بسیاری هستند که سبکی مابین مدرن و کلاسیک را می پسندند. به سبکی که مابین کلاسیک و مدرن باشد، نئوکلاسیک گفته می شود. سبک نئوکلاسیک در معماری داخلی  تعبیری مدرن از سبک دکوراسیون کلاسیک است. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص سبک نئوکلاسیک در معماری داخلی بیشتر صحبت نماییم:

 

ویژگی های سبک نئوکلاسیک در معماری داخلی

 

در سبک نئوکلاسیک اغلب از متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ استفاده می شود که ترکیب ‌شان با فلز یک ترکیب ساده اما بسیار شیک را پدید می آورد.یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم و حائزاهمیتی که در دکوراسیون داخلی مطرح می شود، شرکت دکوراسیون داخلی  طرح و رنگ دیوار اتاق نشیمن می باشد. دیوارها معمولا در فضای داخلی سبک نئوکلاسیک با قالب و تابلوهایی با اشکال و خطوط ساده تزئین می‌شوند و می‌توان به عنوان جایگزین از کاغذ دیواری هایی با رنگ های خنثی ، ساده و یا با نقوش گل نیز استفاده کرد.

 

مبلمان نئوکلاسیک در نشیمن و پذیرایی

مبلمانی که در سبک نئوکلاسیک استفاده می شود، به اندازه مبلمان کلاسیک پرکار و باجزییات زیاد نبوده و دارای  فریم چوبی ظریف و ساده ای می باشد که در کنار پارچه های تک رنگ و بدون طرح و نقش تکمیل می شوند.

 

کف پوش مناسب سبک نئوکلاسیک

برای کف پوش می توان از کف پوش سنتی یا پارکت استفاده نمود زیرا به شکل مستقیم از سبک کلاسیک آمده است اما می توانید آن را با یک لمینت عملی تر و بی تکلف تر جایگزین کنید که از پوشش هندی تقلید می‌کند. برای اتاق هایی که در معرض رفت و آمد هستند سنگ، کاشی و سرامیک گزینه ی مناسبی است. شرکت معماری داخلی

 

پالت رنگی در معماری داخلی هلگر

معمولا رنگ هایی که در سبک نئوکلاسیک به کار برده می شوند در دسته رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، معماری داخلی نسکافه ای و سفید قرار دارند. نکته ی قابل توجه آنکه سبک نئوکلاسیک دست شما را کاملا باز گذاشته و شما قادر هستید در کنار همان پالت رنگی، رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را نیز استفاده نمایید.

 

فرش در معماری داخلی هلگر

برای انتخاب فرش بهتر است به جای فرش های کلاسیک پرنقش و نگار از فرش های مدرن با طرحی ساده تر استفاده کنید. فرش هایی که طرح و نقشی کاملا خلوت دارند و معمولا  با یک یا دورنگ بافته     می شوند برای استفاده در این سبک کاملا مناسب هستند.

 

پرده نئوکلاسیک

پرده اتاق نشیمن به سبک نئولاسیک باید کاملا ساده، شیک و در عین حال بلند باشد. اگر تمایل داشتید که فضا لوکس تر به نظر برسد می توانید پرده های مخمل را انتحاب نمایید. توجه داشته باشید که پرده ها نیز باید در نهایت سادگی در طرح و نقش باشند.

 

نورپردازی در سبک نئوکلاسیک

معماری داخلی، در سبک نئوکلاسیک فضای داخلی باید کاملا روشن باشد، بنابراین مبحث نورپردازی بسیار حائزاهمیت است. در سبک نئوکلاسیک شما به یک لوستر، لامپ های بلند روی زمین ، گلدان های تزئینی ، لامپ های کوتاه رومیزی و آباژور احتیاج خواهید داشت. معماری داخلی در سبک نئوکلاسیک می‌توانید از نورپردازی های تزئینی جهت زیبا سازی فضا استفاده کنید. به طور مثال می توانید از عناصری مانند آویز و المان های کریستالی برای تزئین لوستر خود استفاده نمایید.

 

جمع بندی

در این مطلب  ویژگی ها و کلیات یکی از سبک های دکوراسیون جدید و مدرن به نام سبک دکوراسیون نئو کلاسیک را شرح دادیم. معماری داخلی نئوکلاسیک جزو یکی از سبک های پر طرفدار در اروپا و همچنین آمریکای لاتین می باشد که در سالیان  اخیر مورد توجه طراحان داخلی ایرانی قرار گرفته و از آن به وفور استفاده می شود. این سبک ویژگی های منحصر به فردی دارا می باشد که سبب شده نسبت به سایر سبک ها کاملا متمایز جلوه کرده و طرفداران بسیاری را داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *