رنگ و تناسب در دکوراسیون:

انتخاب رنگ  و تناسب در دکوراسیون داخلی به عنوان وسیله ی افزایش فضا و اندازه ی اتاق معمولا در طراحی دکور مطرح میشود.

قوانین استفاده از رنگ ها

با وجود آنکه قوانین خاصی در مورد ویژگی های برخی رنگ ها وجود دارد اما طراحان حرفه ای دکوراسیون داخلی این قوانین را نقضمیکنند،محدودیت های تئوری را کنار میزنند و راه حل های کاربردی ارائه می دهند.

پیش از طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق،درباره ی مشخصات آن و معماری اش فکر کنید.ببینید بر چه عناصری میخواهید تاکید کنید و چهعناصری را میخواهید مخفی کنید،سپس انتخاب رنگ ها را حول این خصوصیات مثبت قرار دهید.

تاثیر در ارتفاع

مثلا میتوانید به سقف بلند،نور طبیعی زیاد،مشخصه های غیرمعمول معماری،اسباب بزرگ و رنگ شده،کف یا فضای باز اتاق توجه کنید.

رنگ ها را در دکوراسیون داخلی همچنان میتوان برای تبدیل اتاق های ناهنجار به اتاق های راحت تر به کار برد.مثلا شما میتوانید از رنگ برایپوشاندن محدودیت های اتاق های کوچک،فضاهای بسته،سقف های کوتاه و فضاهای تیره استفاده کنید.

مثلا یک رنگ تیره مثل قرمز سیر روی دیوار موجب محدود شدن فضا میشود و اتاق را کوچک تر نشان میدهد اما در عین حال،آن را راحتتر وصمیمی تر میکند.

حتی در اتاقی که تز نور طبیعی و درخشان محروم است،قرمز میتواند حس راحتی و امنیت ایجاد کند.سایر رنگ های مشابه که میتوان از آناستفاده کرد؛نارنجی،قهوه ای و زرد روشن هستند.

بزرگ یا کوچک بودن فضا

چنین رنگ هایی در دکوراسیون داخلی وقتی به تنهایی روی سقف به کار میروند موجب میشوند یک اتاق دراز،پهن تر به نظر برسد و سقفش همکوتاه تر جلوه کند بخصوص اگر کف اتاق هم پوشش تیره ای داشته باشد.

هر رنگ تیره ای را نیز میتوان برای کاهش بصری ابعاد اتاق به کار برد و یک راهنمایی دیگر در خصوص رنگ ها در دکوراسیون داخلی آنکه،رنگهای ساده همیشه بیشتر از مایه های نقش دار،باعث باز شدن فضا میشوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *