دیزاین-داخلی

رشته دیزاین داخلی جزو  رشته هایی می باشد که هر ساله افراد بسیاری برای ادامه تحصیل، آن را انتخاب می‌ کنند. این رشته در حال حاضر هم در هنرستان و هم در دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. رشته معماری داخلی یا همان دکوراسیون داخلی رشته ای بسیار پردرآمد و جذاب است . افراد پس از فارغ التحصیلی می توانند با انواع شرکت های معماری داخلی همکاری کنند. در ادامه ی مطلب در خصوص آینده و بازار کار و همچنین درآمد فارغ التحصیلان این رشته بیشتر صحبت خواهیم کرد:

 بازار کار طراحی داخلی

 

افراد پس از گذراندن دروس و فارغ ‌التحصیل شدن در این رشته قادر هستند تا در حوزه های گوناگون بسیاری فعالیت نمایند. به عنوان مثال می توانند طراحی داخلی فروشگاه ها و انواع خرده فروشی ها، کافه ها، سینما، مراکز خرید و… را انجام دهند.  شرکت دکوراسیون داخلی فارغ التحصیلان این رشته در بخش طراحی دکوراسیون اختصاصی، دفاتر و دکوراسیون محیط های اداری همانند بانک‌ها و مراکز اداری را ساماندهی می ‌کنند.

طراحی و اجرای شرکت دکوراسیون داخلی  فضاهای خاص مانند شرکت ‌های برندینگ از جمله فعالیت‌های اصلی در رابطه با طرح های تجاری برای آن‌ها محسوب می ‌شود. در حوزه درمانی,طراحی و اجرای اماکنی همچون  بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی و … را بر عهده می ‌گیرند.

با توجه به رونقو رشد اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی، یکی دیگر از فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته فعالیت در اینترنت است. ارائه خدمات مشاوره ‌ای آنلاین، طراحی و … باعث می‌ شود تا شغلی ایده آل از هر نظر برای شما آماده شده باشد.

آینده شغلی طراحی داخلی

در مورد آینده شغلی این رشته نیز باید بدانید که جمعیت روز به روز در حال افزایش است و با رشد جمعیت نیازهای جمعیتی و درخواست های شغلی در این بخش افزایش پیدا می کند و در نتیجه رقابت در حوزه ی طراحی داخلی بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد اما از آنجایی که این رشته معماری داخلی هلگر  و طراحی دکوراسیون داخلی  به گونه ای می باشد که امکان خود اشتغالی را دارا است دغدغه ‌های اولیه‌ ای برای شما باقی نمی گذارد. به این صورت که با افتتاح دفتر شخصی خود و تبلیغات برای مشتریان هدف  معماری داخلی هلگر می‌ توانید کسب و کار مستقلی برای خود ایجاد کنید.

چنانچه سرمایه ی اولیه ای برای افتتاح دفتر شخصی ندارید می توانید در ابتدای کار پروژه های مختلفی را با همکاری شرکت های معماری داخلی  به انجام برسانید تا بتوانید به درآمد رسیده و پس از آن کسب و کار شخصی خود را داشته باشید. توجه داشته باشید که با افزایش تقاضا برای به کارگیری از علم در بستر خانه‌ها, شما نیز باید مطابق با نیازهای جامعه حرکت کنید.

درآمد فارغ التحصیلان رشته طراحی داخلی

میزان حقوق و درآمد این رشته نیز همانند سایر رشته‌ های دانشگاهی دیگربه موارد زیادی وابسته است. به عنوان مثال مواردی همچون میزان سابقه کار، محل کار، دفتر اختصاصی یا کارمند دفتری بودن، نمونه کارهای قبلی، محدوده شهری انجام فعالیت یا استقرار دفتر و … همگی جزو عواملی هستند که در میزان درآمد فرد تاثیر می گذارند. با این حال به طور کلی این رشته جزو مشاغل پر درآمد در ایران به حساب می ‌آید . هر چه میزان توانایی‌ها و موارد ذکر شده در فرد افزایش یابد به نسبت بر درآمد وی نیز اثرگذار خواهد 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *