جایگاه گیاهان در دکوراسیون داخلی :بهترین گزینه های مکانی برای قرارگیری گیاهان در دکوراسیون داخلی:

*در صورتیکه فضای کافی در قسمتی از منزل موجود باشد. ترجیحا یک فضای جداگانه به نگهداری گیاهان اختصاص داده شود ولی در صورتیکه محدودیت فضا وجود داشته باشد موارد زیر توصیه میشود:

1.دیواره ی سبز:

اختصاص یک دیواره ی خاص به دیواره ی سبز مانند دیواره ی ناهارخوری در دکوراسیون داخلی:

1.1.از تاثیرات داشتن دیواره ی سبز میتوان به حل کردن محدودیت کمبود فضا و تغییر در حال و هوای محیط و افزودن رنگ به محیط و ایجاد حس ارامش اشاره کرد.

1.2.دیواره ی سبز در استفاده ی بهینه از فضا موثر است و فقط سیستم ابیاری آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

2.قفسه های عمودی نگهداری گیاهان در دکوراسیون داخلی:

همان طور که میدانید در قرن جدید جایگاه گیاهان در دکوراسیون داخلی بسیار مرد بحث است:این قفسه ها هم میتواند کنار یک ردیف از آشپزخانه قرار بگیرد و هم در ادامه ی دکور قسمتی از پذیرایی و جایگاه مناسبی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی ست و مزیت آن این است که با توجه به فضا و جای خالی قابل طراحی و اجراست.در ساخت از ام دی اف های پی وی سی یا از ترموود باید استفاده شود.زیرا به مرور زمان ممکن است به علت رطوبت خاک خراب و غیرقابل استفاده گردد.

3.گلدان های آویز در دکوراسیون داخلی:

این گلدان ها هم قابلیت اویز بصورت دکوری و هم ترکیب با نورپردازی را دارند.بسته به اینکه در چه محیطی نصب میشوند میتوان در این باره تصمیم گیری نمود.

توجه داشته باشید که محل نصب گلدان ها از نظر ارتفاعی باید حدود 50-60 سانت بالاتر از 150 قد یک فرد معمولی نصب گردد.

4.تراس یا بالکن:

اگر فضای اختصاصی مثل تراس یا بالکن جداگانه در منزل یا فضای اختصاصی خود دارید برای جانمایی گلدان ها استفاده نمایید.و در صورت امکان از دیواردر های جداکننده برای تبادل حرارتی و کنترل آن استفاده نمایید.امروزه استفاده از شیشه های جمع شونده بذای محصور کردن بالکن ها بسیار مورد استفاده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *