معرفی معماری داخلی و طراحی داخلی

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی ، هنوز بر برخی افراد واضح نبوده و به همین علت گاهی این دو عبارت را به اشتباه به جای یکدیگر به کار می برند. اما معماری داخلی با طراحی داخلی تفاوت هایی دارد و بهتر است اگر شما در این حیطه به کار مشغولید با این موارد آشنا باشید تا بتوانید هر یک از آنها را در جای خود به کار ببرید.

این دو عبارت از نظر کاربرد و کارایی که در محیط برایشان تعریف می شود شباهت هایی دارند و گاهی این شباهت ها باعث می شود که افراد تصور کنند اجرای معماری داخلی به یک نتیجه منجر می شود که در واقع این تصور کاملا اشتباه است.ما در ادامه متن قصد داریم به توضیح این دو هنر پرداخته و در مورد تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی با شما صحبت کنیم تا از این به بعد این دو را در جای خود به کار ببرید و دچار اشتباه نشوید.

معماری داخلی چیست

برای آنکه بتوانیم از معماری داخلی تعریفی ساده و مختصر به شما ارائه دهیم، با یک مثال آن را توضیح خواهیم داد. فرض کنید که یک بنای در حال ساخت وجود دارد که در نقشه این ساختمان تمامی اتاق ها و فضاهایی که در یک منزل وجود دارد اعم از آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق پذیرایی و غیره به خوبی مشخص شده اند. در اینجا برای آنکه بتوان در این فضاها طراحی را انجام داد باید از حضور یک معمار استفاده کرده که تخصصش معماری داخلی است.

بنابراین معماری داخلی به طراحی فضاها و به کار گفتن عنصر های فیزیکی، منبع های در دسترس و غیره می پردازد. معمار داخلی جنبه های موجود در زندگی افراد را نیز در کار خود لحاظ می کند تا معماری داخلی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

طراحی داخلی چیست

فردی که به عنوان طراح داخلی در حال فعالیت است و طراحی داخلی یک فضا را انجام می دهد در واقع فضا و محوطه ای که در اختیار دارد را بر اساس خواسته و نیازهای کارفرما طراحی می کند و در واقع سعی دارد فضایی را در اختیار ساکنین یک بنا قرار دهد که در آن احساس آرامش زیادی را تجربه کنند. شرکت دکوراسیون داخلی 

از جمله مسئولیت های یک طراح داخلی انتخاب وسائلی است که قرار است در یک محیط قرار گیرند اشاره کرد. این وسائل باید از نظر فاکتورهایی مانند رنگ و بافت و غیره با یکدیگر تشابه زیادی داشته باشند.

تفاوت های معماری داخلی و طراحی داخلی

از جمله مواردی که می توان در مورد تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی به آن اشاره کرد، وظایفی است که هر یک از این دو بر عهده دارند. وقتی یک ساختمان در حال ساخت است تقسیم بندی فضاهای داخلی به محوطه های کوچکتر مانند آشپزخانه و اتاق خواب و غیره بر عهده معمار داخلی است. کارهایی که در ادامه انجام می شود مانند کف سازی و لوله کشی و بقیه موارد مشابه نیز به عهده یک معمار داخلی است. فعالیت طراح داخلی بعد از فعالیت های معمار داخلی شروع می شود. به عنوان مثال بعد از آنکه کف سازی به اتمام رسید انتخاب نوع متریال برای کف پوش بر عهده طراح داخلی است.

از دیگر موارد مطرح شده در مورد تفاوت شرکت معماری داخلی و طراحی داخلی، اموری است که طراح داخلی و شرکت معماری داخلی باید به آن تسلط داشته باشند. یک معمار داخلی باید به مصالح و متریال هایی که قرار است مورد استفاده قرار دهد به خوبی  اشراف داشته باشد.

اما یک طراح داخلی باید بتواند هم از نظر زیبایی شناسی یک فضا را مورد بررسی قرار دهد و ضمنا قادر باشد مقررات و اصول ساخت را نیز در کار خود رعایت کند. شرکت دکوراسیون داخلی 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *