تاکید-در-معماری-داخلی

تاکید در معماری داخلی بیشتر بر روی هماهنگی یکپارچگی و تعادل اجزای دکوراسیون است. طراحی هر فضایی باید به نحوی باشد که در درجه اول در نظر مخاطب متعادل جلوه کند. در ادامه ی مطلب قصد داریم نکاتی را در خصوص طراحی کوراسیون داخلی برای ایجاد هماهنگی و تعادل بگوییم:

نکات دکوراسیون داخلی برای ایجاد هماهنگی

 

همانطور که می دانید درحال حاضر با گسترش شهرسازی، آپارتمان های بسیاری به وجود آمده اند. آپارتمان ها در مقایسه با منازل ویلایی شکل از فضا و مساحت کمتری برخوردار هستند .به طور کلی با توجه به کوچک بودن فضای خانه های امروزی دکوراسیون و نحوه چیدمان منزل از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است. سبکی که این روزها بسیار پرطرفدار است و از سمت معماری داخلی  برای دکورراسیون بیشتر به کار گرفته می شود سبک مدرن است. سبک مدرن سبکی است که در آن همه چیز ساده و زیبا باست. در سبک مدرن هرگونه شلوغ کاری و استفاده از تجملات اضافی و حاشیه سازی ممنوع است.

سبک ها

سبک های بسیار متنوعی برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل وجود دارد . هر کدام در زمان خاصی مد می شوند و پس از گذشت مدتی از مد می افتند و محبوبیت خود را از دست می دهند. اما مهم تر از همه چیز نکات و اصول اساسی طراحی دکوراسیون است که موجب هماهنگی و یکپارچگی می شود.  هماهنگی و یکپارچگی موضوع تاثیرگذاری در زیبایی دکوراسیون منزل است. اگر هماهنگی و یکپارگی در طراحی رعایت شود یک شرکت دکوراسیون داخلی  بی عیب و نقص حاصل می شود.

همانطور که گفتیم تاکید در معماری داخلی بر روی هماهنگی و یکپارچگی است. خیلی از افراد تصور می کنند که دو واژه هماهنگی و یکپارچگی با یکدیگر مشابه و یکسان هستند اما باید گفت که این دو باهم متفاوت می باشند. هماهنگی به این معنا است که المان های به کار رفته در دکوراسیون از نظر رنگ، طرح و جنس با یکدیگر تناسب داشته باشند اما یکپارچگی یعنی تکرار ویژگی خاصی از اجزای دکوراسیون در منزل مانند تکرار رنگ، اشکال، و حتی جنس خاصی از لوازم و وسایل و موارد دیگر و باید بدانید که با رعایت این اصول پیوستگی در منزل به وجود می آید، پیوستگی از تغییر ماهیت فضا جلوگیری می کند و احساس خوشایندی در منزل به ارمغان می آورد.

 

چگونه یکپارچگی و هماهنگی در منزل ایجاد کنیم

 

یکپارچگی و هماهنگی علاوه بر زیبایی محیط موجب ایجاد حس آرامش در افراد می شود.  شرکت معماری داخلی علم طراحی می گوید که برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی باید از طرح و رنگ های مشابه در دکوراسیون منزل استفاده شود. به عنوان مثال می توانید رنگ کوسن مبل و والان پرده را مشابه انتخاب کنید. رنگ کاغذ دیواری را با رنگ کفپوش ست کنید.

چنانچه به این نوع هماهنگی و تشابه در فضا علاقه ای ندارید، می توانید از روش دیگری برای ایجاد هماهنگی استفاده کنید. مثلا می توانید الگوی خاصی از طراحی را روی کوسن های رومبلی به کار ببرید و بر همین اساس باقی آیتم های دکوراتیو را انتخاب نمود تا هماهنگی و یکپارچگی را به جزئیات کوچک دکوراسیون بدون همشکل شدن نقاط مختلف محیط وارد کنید.

توجه داشته باشید که هماهنگی و یکپارچگی جزو اصول مهم در طراحی داخلی هستند. اما چنانچه بیش از اندازه به آن ها توجه شود ممکن است حالت کسالت آور و تکراری در فضا ایجاد شود و انرژی لازم در محیط را از بین ببرد بنابراین بهتر است از این اصل به درستی استفاده شود. بنابراین باید سعی سعی کنید تنها چند المان و عنصر خاص را در محیط انتخاب کنید و بین آن ها هماهنگی و یکپارچگی ایجاد نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *