بیان گرافیکی در طراحی:سطح اول محتوای طراحی است .

باید با بعضی از ویژگی های قابل ارتباط و برخی فنون ارزشمند آشنا شوید. هر اسکیس، بیش از یک ویژگی را داراست.
در این مقاله قصد داریم ویژگیهای آنها دسته بندی کنیم:
در این بخش، نگرشها و اولویت بندیهای آشکار در شیوه طراحی معماران و طراحان ارائه میشود.

بدیهی است که با مشاهده آثار ،طراحان معمار تا حدودی میتوان به خصوصیات آنها پی برد دقت در طراحی معمولاً نشان دهندهٔ دقت در اندیشه است. تجربه نشان میدهد کارفرما، مشاورین پیمانکاران و افراد دیگری که معمار با آنها همکاری می کند، از طراحیهایی تأثیر میگیرند که دارای رنگسایه هستند.

طراحی ها شیوه بیان خواست طراح به افراد و راهنمایی کردن آنها در جهت میزان انتظاراتشان از اوست.

هويت

طراحی های سه بعدی  از آنجا که دارای هویت بسیار قوی هستند اهمیت بسیار دارند و ما را بر آن میدارد که زمان بیشتری برای نگاه کردن به آنها صرف کنیم ولی آیا روشی که در اسکیس استفاده شده، پاسخ گوی این کیفیت است؟ البته باید گفت که سبک و شدت تضاد – هر دو – حائز اهمیت است .ولی روان بودن خطوط این اسكيسها، جدیت و اعتماد به نفس معمار را نشان میدهد.

همچنین قدرت حرکت دست معمار بر روی کاغذ را میتوان احساس کرد.

ثبات

بیان گرافیکی در طراحی:كاملاً نظم موجود در طراحی گاهی با طراحیهای سرد و ساده ارتباط دارد .ولی چنانچه مشاهده میکنید این طراحیها معمولاً نیاز به نوعی ثبات درونی است.

این مورد را میتوان با تفاوتهای موجود در طراحی خودروها مقایسه کرد پورشه و لینکلن کانتیننتال دو خودرو متفاوت است.

ولی کیفیت هر دو بالا و کارکرد آنها عالی است. طراحان با ارایه کانسپتهای اولیه هر یک از این دو خودرو، حسی ایجاد کرده اند که فقط منحصر به آن خودرو خاص میباشد.

سبک و انتخاب

معماران اغلب با توسعه موقعیت حرفهای خود، یک ویژگی بارز را در طراحیهای خود شکل میدهند.

سبک اسکیسهای حاصل را می توان بازتاب شخصیت طراح دکوراسیون داخلی دانست. خطوط آزمایشی تمایل طراح برای پذیرش ایده های جدید احتمالی را نشان میدهد .در حالی که ترسیمات سنجیده تر نشانه برتری دادن طراح به آن سنجیدگی و تصمیم قطعی و سریع او در آن مورد است.
انتخاب ثابت معمار از آنچه تمایل دارد در اسکیسهای خود نشان دهد و یا به آنها نپردازد، عامل شکل دهنده سبک کار اوست .

به بیان ،دیگر گزینه های او، معمولاً بازتاب مواردی است که آنها را در طراحی پروژه های خویش، مهم میداند.

توانایی و پویایی

بیان گرافیکی در طراحی:اسکیسهایی مانند تصاویر این صفحه اشتیاق و جدیت عمل گذاشتن تصاویر بر روی کاغذ را به خوبی نشان میدهد .

طراحی و درک یک بنا – به ویژه برای کارفرما – بسیار طاقت فرساست.

در این مورد معمار میتواند با ایجاد اعتماد و حس خوش بینی یاری رسان باشد پویایی اسکیسها در تأثیر بخشی گفته های ما بر کارفرما و دیگر عاملان ،پروژه بسیار مؤثر است.

خلاقیت و نشاط

اگر بپذیریم که معماران در حل مسائل، خلاق بوده و آماده پـ پذیرش راه های تازه نگرش به محیط هستند اهمیت کیفیت خلاقانه در طراحیهای ما روشن خواهد شد.

هر چقدر هم که مردم برای تصمیم گیری بر اساس مبنایی آگاه و مستدل تلاش کنند ولی اطلاعات گاهی ناقص بوده طراحی معمولاً با نوعی خطر مواجه خواهد شد. معمولاً خطر بر پایۀ انتظاراتی که طراح در اجرای اسکیسها از خود دارد صورت میگیرد.

راستا وتمركز

گروهی از افراد خلاقی که بر مشکلی در طراحی کار میکنند باید راستای کلی و مشخصه های تلاش خود را درک کنند .

در حالی که میزان حـ آزادی و انعطاف پذیری آنها به قدری است که کاملاً در موفقیت پروژه سهیم هستند. بعضی از معماران میتوانند در اسکیسهای مفهومی ،ابتدایی به این نیازها پاسخ گویند. تام لارسون موضوع را چنین توضیح میدهد: به گونه ای دانسته این طراحیها هنوز معماری تلقی نمیشوند. من برای درک فضاهای سازمان دهنده پروژه فضاهایی منفی را برای خود به وجود می آورم که در حقیقت همان طراحیهای سریع هستند.

شخصیت و حالت

از دید بسیاری از معماران و طراح دکوراسیون داخلی  یکی از سخت ترین مشکلات طراحی بازارائه و «تسخیر شخصیت مورد نظر یک فضا یا شیء است. در اینجا نیز روش کشیدن اسکیسها میتواند موثر  باشد.

نظم زیبایی شناختی

در طراحی ساختمان و نیز در طراحیها، اکثر ما به نقش ترکیب بندی در دستیابی به حس وحدت یا تلفیق حساس هستیم .

وحدت در محیطهای پیرامونی به دست می آید. از طریق نظم زیبایی شناختی اشکال ویژه الگوها یا جزئیاتی که توسط عناصر تشکیل دهنده این محیطها تقسیم شده اند.

ما از طریق اسکیس آگاهی از نظم زیبایی شناختی را که در طراحی هایمان وجود دارد گسترش میدهیم. به آنها حس مشابهی از نظم ،
می بخشیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *