از بین گزینه های موجود برای انتخاب متریال سطح رویه ی کابینت ها به بررسی سه مورد پرکاربردتر میپردازیم. این سه مورد مواردی هستند که بیشترین کاربرد را دارند. محبوب هستند و میتوانند انتخاب مناسبی باشند.

انواع رویه ی کابینت از نظر جنس :

1.سنگ طبیعی:

در حال حاضر عده ی کمی از شرکت ها از متریال سنگ برای سطح کار کابینتها استفاده میکنند ولیکن متریال سنگ علاوه بر زیبایی و تنوع طرح دارای هزینه ی مناسب تری به نسبت کورین میباشد و انتخاب خوبی برای سطح کار کابینت هاست.

مهمترین نکته در انتخاب سنگ این میباشد که حداکثر عرض قابل استفاده در سنگ 60سانت میباشد و بالاتر از آن نیازمند تهیه یک اسلپ سنگ است.و طرح سنگ طرح های زنده تر و دارای رگه های طبیعی سنگ میباشد که در انتخاب رویه ی کابینت باید متناسب با طرح و رنگ کابینت اقدام نمود.

رویه ی کابینت

2.سنگ مصنوعی یا کورین:

کورین ها در طرح متنوع و دارای رنگ های مختلفی هستند و یک امکان بیشتری به نسبت سنگ دارا هستند و آن هم اینکه دارای عرض بیشتر از 60سانتی متر هم قابل سفارش میباشد.

سنگ کورین یک متریال مناسب برای مکان هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، آزمایشگاه، مراکز درمانی، مطب و … است که رعایت بهداشت در آنها ضروری است.

از نظر هزینه بسته به اینکه خارجی یا ایرانی باشند از متری 1میلیون تومان به بالا هستند. کهکیتواند برای رویه ی کابینت استفاده شود.

از نظر کیفیت برخی از انواع آن ضدخش هستند و کیفیت بالاتری نسبت به نوع ایرانی خود دارند.

مزایای استفاده از کورین :

از مزایای استفاده از سنگ کورین یا سنگ طبیعی امکان ساخت قرنیز دورتادور کابینت از سنگ میباشد که ضد آب است و دارای عمر طولانی تری میباشد.

دیگر مزایای کورین ضد لک-ضد آب -ضد زنگ و ضد جرم و آنتی باکتریال بودن آن و قابلیت طراحی و فرم پذیری آن میباشد.

حقیقتا از تمام انواع سنگ در جهان، سنگ کورین به راحتی می تواند به غیر از خط مستقیم، به صورت اشکال زاویه ای فرم بگیرد. با این سنگ مصنوعی می توانید طراحی معماری را در جهت های جدیدی پیش ببرید، که بسیاری از این طرح ها منحنی ها را شامل می شوند و این قابلیت را سنگ طبیعی دارا نیست.

کورین مانند دیکر متریال باید به صورت قطعه قطعه  نصب شود بنابراین به طور مثال صفحه رویه ی کابینت شما دارای درز هایی خواهد بود اما برای اتصال از متریال و دستگاه هایی استفاده می شود که سطح کاملا یکپارچه و بدون درز ایجاد می شود.

 

 

سمپل-کورین-9

3.اچ پی ال و سی پی ال: پرکاربردترین مواد

 

پرمصرفترین و رایج ترین نوع روکش  ها برای صفحه کابینت MDF است.

ضد آب بودن، مقاومت بالا در مقابل حرارت، مقاومت در  مقابل اسیدهای خانگی و … باعث شده HPL یکی از مقاوم ترین روکش های دکوراتیو بازار میباشد.

HPL از چندین لایه کاغذ کرافت به همراه یک لایه کاغذ دکوراتیو در بالای آنها ساخته شده که تحت دما و فشار بسیار زیاد و در ترکیب با رزین های ملامینه و فنولیک پرس میشوند.

کاغذ دکوراتیو میتواند هر طرح و رنگی را شامل شود لذا تنوع رنگ و طرح در HPL نامحدود است و حتی برخی از شرکت ها در صورت داشتن شرایط حداقل سفارشی، HPL با طرح دلخواه شما تولید میکنند.

CPL دقیقا از نظر کاربری و مزایا مشابه HPL است با این تفاوت که در پروسه تولید از فشار کمتری برای پرس آن استفاده میشود و از طرفی محصول نهایی ضخامت کمتری نسبت به HPL دارد.

sc2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *