معماری-شرکت

بازار کار معماری داخلی در واقع همان هنر طراحی فضا و چیدمان وسایل داخل ساختمان می باشد که هدف آن پرداختن به جنبه ی زیبایی محیط است. این رشته در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 میلادی به وجود آمد و اکنون تبدیل به یک رشته ی دانشگاهی شده است که در بسیاری از دانشگاه های سطح کشور این رشته ارائه می شود. معماری داخلی خلاقیت تخیل و ذوق هنری بسیاری را می طلبد و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه قصد داریم در خصوص معماری داخلی و بازار کار آن توضیحات بیشتری را ارائه نماییم:

 

وظایف طراح معماری داخلی چیست

 

  • ملاقات با مشتریان برای آگاهی و اطلاع پیدا نمودن از نیازها نظرات و سلایق آن ها
  • ایجاد طرح هایی مطابق با نیاز میزان بودجه و نوع ساختمان
  • تهیه ی طرح ابتدایی و اولیه برای نشان دادن به مشتریان
  • مشاوره دادن به مشتریان و راهنمایی آن ها در خصوص رنگ ها، پارچه ها،  کلیه لوازم و مبلمان
  • ایجاد طرح نهایی به کمک  نرم افزارهای کامپیوتری مربوطه
  • مشخص نمودن زمان بندی و تخمین هزینه های کلی پروژه
  • تهیه مبلمان، پارچه ها، کف پوش ها و پوشش دیوارها در صورت لزوم
  • نظارت بر کلیه امور نصب و اجرای پروژ
  • بازدید از پروژه برای اطمینان پیدا نمودن از رضایت مشتریان

 

طراح معماری داخلی چه توانایی هایی باید داشته باشد

یکی از مهم ترین  موارد موثردر یک طراحی داخلی خلاقیت است. فردی که به طراحی معماری داخلی می پردازد باید دارای خلایت خوبی باشد و از خلاقیت خود برای طراحی یک فضای زیبا و مطابق با نیاز مشتری استفاده نماید. فرد طراح معماری داخلی باید این توانایی را داشته باشد که کلیه کارها را در چهارچوب بودجه ی مشتری انجام ذهد و از آن فراتر نرود.در طراحی معماری داخلی عوامل زیادی دخیل هستند که بسیار حائز اهمیت می باشند و باید به آن ها توجه بسیاری نمود، شرکت دکوراسیون داخلی  تا کار به خوبی و درستی انجام شود. به عنوان مثال فرد طراح معماری داخلی باید با سازنده کف پوش ها، نقاش ، پرده دوز و بسیاری افراد دیگر ارتباط برقرار کرده و کارهای آنها را مطابق با طرح خود برنامه ریزی و سازماندهی نماید.

 

مهارت مدیریت پروژه

دارا بودن مهارت مدیریت پروژه برای کنترل و مدیریت عوامل مختلف از جمله دوزنده و نصاب پرده ها، شرکت معماری داخلی نصاب کف پوش، نصاب در و پنجره و… بسیار حائز اهمیت است.از آنجایی که کلیه کارهای مربوط به رسم طرح نهایی و مدل سازی در کامپیوتر و به وسیله ی نرم افزارهی کامپیوتری انجام می شود نیاز است فرد طراح معماری داخلی مهارت خوبی در این حوزه داشته باشد. برای جلوگیری نمودن از بروز هرگونه مشکل آگاهی از کلیه مقررات ایمنی و ساختمان الزامی می باشد.

 

بازار کار معماری داخلی باید چگونه باشد

بازار کار معماری داخلی تقریبا نامحدود می باشد به این دلیل که در هر فضایی نیاز به این رشته احساس می‌شود. کلیه افرادی که در این رشته مشغول به تحصیل می باشند می‌توانند به صورت فریلنسری کار کرده و درآمد بسیار خوبی از این رشته داشته باشند. با توجه به بازار کار فوق العاده‌ای که این رشته دارد، شرکت دکوراسیون داخلی  می توان با داشتن چندین مهارت جانبی دیگر در این رشته بسیار موفق بود و درآمد زایی کرد.طراح معماری داخلی می تواند در بخش های متنوعی همچون محیط های اداری، رستوران ها، کافی شاپ، مطب های پزشکی، فروشگاه ها و… فعالیت نماید و فضای این محیط ها را به بهترین نحو طراحی نماید. علاوه بر آن با طراحی یک سایت و یک شبکه ی اجتماعی می تواند کلیه پروژه ها و نمونه کارهای خود را در آن ها به اشتراک بگذارد و بدین صورت مشتریان بسیاری را کسب نماید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *