اکسسوری-هلگر

اکسسوری ها در دکوراسیون:
خط بسیار باریکی میان ایجاد ظرافت و زیبایی در یک اتاق و تزئین آن، آن چنان نامطلوب که نگاه کردن به آن هم عذاب آور باشد. وجود دارد اتاقهای نامطلوب هم به اندازه انسانهای نامطلوب رنج آور هستند. اتاق ایده آل اتاقی است که در عین جالب و زیبا بودن ، آرامش بخش و ملایم هم باشد.

چیدمان

مبلمان باید مرتب و راحت باشد. خطوط اطراف آن منحنی و خمیده باشد تا شکل خود را به خوبی حفظ نماید.کوسن ها هم باید فربه و خوش فرم باشند. شایان ذکر است که استفاده از یک پوشش یکسان در این زمینه میتواند بسیار آرامش بخش تر و خوشایندتر جلوه نماید.

توجه به جزئیات

اگر پرده ها  با استفاده از بند ویژه جمع شده اند، باید به خوبی در ارتفاع مناسب قرار بگیرند.

پرده های کرکره ای نیز باید بالا کشیده شوند تا صاف به نظر بیایند. تعجب برانگیز است که در غیر این صورت بسیاری از افراد نکته بین متوجه کج بودن پرده کرکره ها نمی شوند.

فرشها و قالیچه ها

اکسسوری ها در دکوراسیون:تمیزی فرش ها بسیار مهم است.مهره ها بلورها و هر یک از مواد دیگر موجود در این میان هم باید به دور از هرگونه آلودگی و لکه باشند.

گلدانها، بشقابها و یا سایر آثار هنری نیز باید به خوبی بر روی دیوار نصب شوند و از هماهنگی و هارمونی خوبی نیز برخوردار باشند.

گاه پیش میآید که عدم هماهنگی متناسب در دکوراسیون باعث شود که اثرات نامطلوبی از جمله ترس و اضطراب به فرد منتقل شود .خوب است که چهارچوب های مربوط به در نیز همواره تمیز و عاری از هر نوع اثر انگشت در خود باشند تا جلوه ی مطلوبی پیدا کنند.

به طور کلی مطلوب و تمام عیار نبودن در این زمینه نمیتواند نقص عمده ای تلقی شود . گفتنی است که در چنین اتاقی است که افراد میتوانند با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنندو چنین چیزی اصلا بد نیست.

نورپردازی

اگر اتاقی دارای نورپردازی و رنگ آمیزی مناسب و انتخاب مبلمان و روکش آنها نیز مطلوب و تأثیرگذار باشد آنگاه تمامی این موارد میتواند یک اتاق را بسیار راحت و آرامش ،بخش جلوه دهد.
رنگ آمیزی وسایل ،گلدانها گلها و سایر وسایل تزئینی موجود نیز از دیگر عناصری هستند که میتوانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند. برای یک اتاق کاملا ،شخصی تمامی وسایل نیز باید شخصی بوده و به گونه ای انتخاب شوند که فرد مورد نظر از دیدن آنها لذت ببرد این وسایل همچنین باید با تفکر و دقت برای مقصود خاصی در کنار هم قرار بگیرند و تنها به منظور پر کردن فضای اتاق نباشند.

سادگی در مقابل آشفتگی

به طور کلی در این میان دو طرز تفکر متفاوت از حضور و چینش وسایل مختلف در یک اتاق وجود دارد. نظریه ی «سادگی» و نظریه ی «شلوغی وسایل . رویکرد اول مبتنی بر استفاده از یک یا دو قطعه بسیار نفیس و جالب در یک اتاق است. در حالی که رویکرد دوم به انسجام و چینش ماهرانه وسایل و مجموعه های هنری در یک اتاق مربوط میباشد.
مشکل عمده مربوط به رویکرد سادگی اتاق ، آن است که دو ، سه قطعه مورد استفاده در دکوراسیون باید بسیار زیبا و منحصر به فرد باشند و یا حداقل به این صورت به نظر برسند.
مشکل مربوط به نظریه شلوغی وسایل نیز آن است که مجموعه ها و آثار هنری بسیار زیاد و نیازمند یک چیدمان بسیار متناسب و به جا در اتاق هستند در این قسمت همچنین باید دقت زیادی به خرج داده و همانند یک نقاش و یا یک عکاس از خلق آثار هنری بهره جست.
مجموعه های مربوط به وسایل کوچک نیز بسیار تاثیرگذارند ؛ به خصوص هنگامی که این کلکسیونها با یکدیگر مورد استفاده قرارمی گیرند، دارای اثر بخشی مضاعفی خواهند شد.
به عنوان مثال، وسایل بسیار کوچک همچون مهره ها قطعات تهذیبی، سنگهای قیمتی و یا سنگهای موجود در ساحل که در کنار پنجره ها و یا قفسه ها استفاده میشوند از جمله این موارد خواهند بود با این مجسمه ها همیشه به یک اتاق تشخیص و برتری میدهند.

وسایل بزرگ دکوراسیون

اکسسوری ها در دکوراسیون:وجود وسایل بزرگتر نیز خود نیازمند توجه زیادی بوده و به صورت گروهی میتوانند اثرگذار باشند .این وسایل معماری داخلی همچنین باید در ترکیب با سایر وسایل بزرگتر و یا کوچکتر به گونه ای تلفیق شوند .که عامل مشترکی مثل ،رنگ بافت و یا ریشه ملی و محلی داشته باشند تا بتوانند علاقه و تعادل متناسبی ایجاد نمایند.
همچنین میتوان به این قسمت یک گلدان و یا چند شاخه گل خشک شده و حتی یک شکوفه تازه را برای زیبایی به اتاق اضافه کرد فضای بین وسایل تزئینی بر روی میزهای کوتاه را که میتوانند برای کتابها مجله ها لیوانها و مانند آن استفاده شوند.
باید به گونه ای تنظیم کرد که با قراردادن یک سینی، یک نوشیدنی یا یک کتاب ترکیب کلی آن به هم نخورد.
فضای موجود در اتاق باید با استفاده از وسایل تزئیناتی گوناگون پر شود. اگر وسایل تزئینی در این بخش بر روی قفسه و یا میز شیشه ای باشد .
آنگاه نورپردازی مربوط به آنها نیز از دیگر نکات قابل ملاحظه در این میان خواهد بود .اگر نورپردازی سطحی در این زمینه به دلیل غیر شفاف بودن میز و یا قفسه ممکن نیست همواره سعی نمایید تا نورپردازی مناسبی را از بالا به آنها وارد و تعادل فوق العاده ای را در آنها به وجود آورید.

کلکسیونها

اکسسوری ها در دکوراسیون:کلکسیونهای غیر معمول این کلکسیونها به طور عمده بسیار معمولی ولی دربرگیرنده وسایلی غیر منتظره هستند.
اثرات مربوط به این وسایل به صورتی ویژه و مطلوب میتواند بر روی افکار فرد موثر باشد.
به عنوان مثال میتوانیم در این میان با نگاه کردن به چنین وسایل خاطره انگیزی دوران خوش و لذت بخش خود را به خاطر بیاوریم:
آهن جعبه ،کفش بطری های دارو و یا بسته های قرص که دارای رنگ آمیزیهای گوناگونی هستند به وجود آمده باشند. به طور کلی در قروننوزدهم و بیستم میلادی از این تزئینات استفاده میشده است.
کلیدها قفلهای قدیمی طاقچه ها
بطریهای همچنین و شراب جعبه های
،مداد ،کارتها جعبه های کبریت ،
عاج های فیل کلاه ها
و یا سبدهای قدیمی نیز از سایر کلکسیونهای موجود در این زمینه میباشند .البته این کلکسیونها، ممکن است دامنه ای بسیار گسترده تر نیز پیدا کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *