الگوها-در-معماری-داخلی

انواع الگوها در معماری داخلی : هر فردی که به کار دکوراسیون داخلی مشغول است قبل از هر چیز باید با انواع الگوها در دکوراسیون داخلی آشنا باشد. الگوهای مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و چیدمان به اندازه ی کافی متنوع هستند .

به همین علت هر فردی می تواند نمونه ی دلخواه خود را از میان آن ها پیدا کند. معماری داخلی در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص انواع الگوها در معماری داخلی صحبت نماییم:

 

الگوی حصیری

 

الگوی حصیری را متخصصین این حرفه به زیبایی هرچه تمام تر طراحی کرده اند.

این الگو بسیار شبیه به الگوی شطرنجی است . نام خود را از شکل فرم سبدهای حصیری گرفته است. معماری داخلی الگوی حصیری می تواند با روبان یا تکه های پارچه بافته و اجرا شود یا به شکل چاپی روی پارچه یا متریال مورد نظر اجرا شود. لازم به ذکر است که الگوی حصیری جزو الگوهای کلاسیک می باشد و در حال حاضر هم در انواع رنگ بندی ها و اشکال گوناگونی وجود دارد.

الگوی ایکات

 

الگوی ایکات از دیگر الگوها در معماری داخلی محسوب می شود. این الگو دارای ظاهری هندسی است و فرم اشکال آن متنوع است. نقش های موجود در الگوی ایکات از یک اصول و قاعده ی خاصی پیروی می نمایند و آن تکرار هر نقش در فواصل معین است. طراحان ممولا الگوی ایکات را با دکوراسیون کلاسیک یا مدرن ست می کنند که جلوه ی بصری بسیار زیبایی ایجاد می شود.

 

الگوی پلنگی

 

الگوی پلنگی جزو الگوهای بسیار جذاب و زیبا می باشد. طراحان از این الگو به وفور استفاده می کنند. معماری داخلی هلگر  این الگو همانطور که از اسمش مشخص است مانند پوست پلنگ است. الگوی پلنگی فاقد فرم و طرح های هندسی می باشد. طراحان این الگو را در کنار طرح های ساده و بی نقش و نگار استفاده می کنند و با استفاده از آن جذابیت خاصی به معماری داخلی می دهند.

الگوی شطرنجی

 

الگوی شطرنجی نیز درست همانگونه از اسمش مشخص است مشابه شکل یک صفحه ی شطرنج است.  معماری داخلی هلگر معمولا در الگوی شطرنجی، رنگ نیمی از خانه ها سفید است، اما مواردی نیز دیده می شود که با رنگ های متفاوت اجرا می شوند. الگوی شطرنجی جزو آن دسته از الگوهایی است که طراحان می توانند آن را با هر سبک  ست کنند. استفاده از این الگو در ترکیب با الگوی کانتری بسیار جالب بوده و جلوه ی بصری بسیار زیبایی را به وجود می آورد.

 

الگوی چهارخانه

 

در الگوی چهارخانه سه طیف رنگی دیده می شود.

در واقع، ترکیبی از آن دوست. الگوی چهارخانه نیز همانند الگوی شطرنجی برای ست شدن با سبک کانتری مناسب است. الگوی شورون جزو آن دسته از الگوهایی است که در حال حاضر محبوبیت بسیاری پیدا نموده . طراحان معمولا از این الگو در دیزاین داخلی استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *