اصطلاحات-معماری

اصطلاحات معماری داخلی : یکی از موضوعاتی که در معماری داخلی از اهمیت بالا و کاربردهای گسترده ای برخوردار است، بحث پلان ساختمان یا پلان طبقات آن است. معماری داخلی هلگر طراحی پلان ها در واقع همان اسکچ های اولیه از قسمت های مختلف یک ساختمان هم از نمای داخلی و هم خارجی است. در واقع یک معمار داخلی برای آگاهی از همگی اطلاعات نقشه پلان تمامی طبقات را آنالیز می کند.

استراکچر چیست

علاوه بر پلان یکی دیگر از موضوعات مهم مربوط به استراکچر بنا است. وظیفه یک معمار است تا تمامی استراکچر های یک بنا را  با استفاده از روش های اصولی طراحی کند. دیزاین استراکچر ها کاملا به تخصص معمار بستگی دارد. این هنر یکی از موضوعات مهم در مهندسی معماری داخلی محسوب شده است. البته باید گفت علاوه بر مهارت باید تجربه بالایی برای طراحی استراکچر ها به کار رود. تحمل بارهای ایجاد شده بر روی طبقات مختلف، همچنین فشارهای جانبی توسط این استراکچرها مهار می شوند. همچنین این فشارهای وارد شده را به صورت متوازن بین مصالح پخش می کند.

دیزاین از دیگر اصطلاحات معماری داخلی

دیزاین داخلی از کلماتی است که در علم معماری داخلی ساختمان بسیار استفاده می شود. معماران داخلی با استفاده از دانش تخصصی این حوزه به طراحی و دیزاین نمای داخلی بنای یک ساختمان می پردازند، این طراحان همچنین با الهام از متدهای روز دنیا این طراحی فوق العاده را با عواطف و احساست آدمی آمیخته می کنند.

یکی از فاکتورهای اساسی در هماهنگی ایجاد تناسب و توازن بین عناصری است که برای راه اندازی بهترین سبک ها مورد استفاده قرار می گیرند.  شرکت های معماری داخلی طراحی نمای داخلی مکان های مختلف با کاربری های گوناگون باید به گونه ای نشان دهنده هویت آن مکان باید باشد و تمامی نیاز ها و خواسته های کاربران را پوشش دهد. دیزاین داخلی بین علم معماری داخلی و طراحی داخلی قرار داشته است. بین این دو حوزه یک حلقه ارتباطی ایجاد می کند. این ارتباط منجر به هماهنگی بین عناصر و اجزاهای مختلف آن بنا می شود. دیزاین داخلی بیشتر به طراحی نماهای داخلی تمرکز دارد، برای مثال طراحی سقف های شیبدار یکی از آن ها می باشد.

فرآیند طراحی

فرایند معماری داخلی باید بر اساس بهترین متدهای روز دنیا انجام می شود. در این فرایند بین اکشن هایی چون فکر کردن بین افراد، هماهنگی بین عناصر، طراحی و اسکچ اولیه که دارای نظم خاصی بوده و باید ابتدای پروژه زمان این فرایند مشخص شود. این دستورالعمل ها باید بر اساس کاربری افراد و متناسب با روحیه آن ها برنامه ریزی شود.

فرایند معماری داخلی مجموعه ای از اقدامات مختلف در دسته بندی های مختلفی است.

یکی از فرایندهایی که گه گشای شما در حل مشکلات معماری می شود، آشنایی با اصطلاحات معماری می باشد. البته باید مشکلات را به صورت دقیق عیب یابی کرد. همچنین ارزیابی این مسائل باید توسط کارشناسان متخصص انجام  شود. شرکت معماری داخلی هلگر  ریدیزاین خانه، استراکچر، نمای خارجی، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی همگی اصطلاحات مهمی است که تا اینجا مطرح شد. در مقالات بعدی به مطالب تخصصی در هریک از این مفاهیم خواهیم پرداخت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *