اصول مهم در طراحی ، اجرا و بازسازی ویلا

اهمیت نمای ساختمان در معماری داخلی

 

نمای ساختمان در معماری داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نمای یک ساختمان می تواند معرف فضای داخلی آن محیط نیز باشد و در مجموع در ظاهر هر ساختمانی تاثیر زیادی داشته باشد. اگر نمای خارجی یک ساختمان نمای دیگر ساختمان‌های خیابان و شهر طراحی شود، هماهنگی نمای شهری به هم می ریزد. در فرهنگ واژه ها نما به معنای صورت ظاهری هر چیزی و هر آنچه که در معرض دید و در برابر چشمان ما قرار می گیرد تعریف شده است.

انتخاب نمای ساختمان مناسب به دست ساختمان ‌سازان و معماران، علاوه بر بحث زیبایی ساختمان، تاثیر بسزایی در محافظت از لایه‌ بیرونی آن نیز دارد، بنابراین انتخاب درست مصالح مورد نیاز برای ساخت نمای ساختمان باید با توجه به عوامل مختلفی همچون موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه ی ساخت و ساز و همچنین تعداد طبقات، سلیقه و بودجه سازنده ساختمان صورت گیرد. شرکت معماری داخلی در ادامه ی مطلب قصد داریم معرفی برخی از نماهای ساختمانی و مصالح بپردازیم:

نمای سنگ در دکوراسیون

 

نمای سنگ جزو لوکس ترین نماهای ساختمانی می باشد. شرکت معماری داخلی هلگر  سنگ جزو گران قیمت ترین مصالح به شمار می رود.

 

نمای رومی

جزو معروف ترین انواع نماهای سنگی می باشد. نمای رومی با استفاده از سنگ تراورتن، سنگ مرمر و سنگ گرانیت طراحی شده است.جذابیت و زیبایی فوق العاده ای به ساختمان می دهد.  شرکت دکوراسیون داخلی لازم به ذکر است که انتخاب سنگی بادوام و باکیفیت، از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در صورت ترک ‌خوردن نما بر اثر انقباض و انبساط‌، صاحبان ساختمان ‌ها مجبور به پرداخت هزینه ‌های زیادی جهت ترمیم یا عوض‌ کردن سنگ‌ نماها می‌ شوند بنابراین بهتر است برای طراحی نمای ساختمان در معماری داخلی هزینه‌ ی بیشتری را برای خرید مصالح صرف کنید تا مجبور نشوید بعدها چندین بار هزینه ترمیم را بپردازید.

نمای آجری در دکوراسیون

 

نمای آجری جزو قدیمی ترین نماهای ساختمانی می باشد. از آجر هم در طراحی نمای خارجی و هم طراحی نمای داخلی ساختمان‌ ها استفاده می‌ شود. به علت استقبال زیاد افراد از نمای آجری در طول سال‌ های طولانی، در حال حاضر می‌ توان انواع آجر‌ها، از جمله آجرنما طرح چوب، آجرنما زرد، آجرنما نسوز سفید، شرکت دکوراسیون داخلی  آجرنما قرمز، آجرنما نسوز انگلیسی، آجرنما پلاک، لعابدار حصیری، آجر دکوراسیون داخلی، آجرنما سفید، کف فرش، شاموتی، آجرنما نسوز قرمز، آجرنما نسوز، قزاقی، رستیک، دکوراتیو، کارتنی و … را در فروشگاه ‌های مصالح ساختمانی پیدا کرد.

نمای شیشه ‌ای در دکوراسیون

 

نمای شیشه ای جزو پرطرفدارترین نماهای ساختمانی می باشد. شرکت دکوراسیون داخلی  این نوع نما، علاوه بر جذابیت‌ های ظاهری که به سبب بازتاب نور خورشید به ساختمان می ‌بخشد، می ‌تواند در تامین گرما و نور داخل ساختمان نیز موثر باشد. این نما برای آن دسته از افرادی که به سبک مدرن علاقه مندند مناسب می باشد

نمای بایرامیکس در معماری داخلی هلگر

 

این نما جزو نماهای ارزان قیمت اما مقاوم محسوب می شود. نمای بایرامیکس برخلاف نمای سمانی از جلوه و زیبایی بسیار منحصربه فردی برخوردار می باشد و جزو نماهای دکوراتیو است که نتیجه‌ ی ترکیب سنگدانه‌ ها، رنگ، رزین‌ های طبیعی و مصنوعی و افزودنی‌ های دیگر است. بایرامیکس در برابر شرایط نامساعد جوی، مقاوم است و با آب،‌ به سادگی قابل شست و شو است. معماری داخلی  پیاده‌ سازی نمای بایرامیکس، به نسبت کار ساده ‌ای است و بر انواع سطوح سیمانی، چوبی، فلزی و آجری قرار می ‌گیرد. بایرامیکس در انواع رنگ‌ ها در داخل کشور تولید می ‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *