شرکت-هلگر-دکور

معرفی رشته معماری داخلی کاردانش

معماری داخلی کاردانش :  جزو آن دسته از رشته هایی است که بسیار جذاب بوده زمینه ی فعالیت بسیار گسترده ای دارد. شرکت دکوراسیون داخلی در واقع علمی است که به کمک آن می توان تغییرات چشمگیری را در یک فضای داخلی ایجاد نمود. رشته ی معماری داخلی جزو یکی از رشته های پرطرفدار هنرستان و زیر مجموعه گروه هنر است که در دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش است. این رشته برای اولین بار در سال تحصیلی 96-95 وارد سیستم آموزشی کشور شد. در ادامه قصد داریم در خصوص این رشته بیشتر صحبت نماییم:

فرم شرکت در دوره های رایگان

جهت شرکت در دوره های رایگان معماری شماره تماس و ایمیل خود را وارد نمایید تا لینک دوره ها برای شما ارسال گردد

فارغ التحصیلان رشته معماری داخلی کاردانش

 

پس از کسب دیپلم هنرستان در رشته معماری داخلی افراد می توانند خود را برای آمادگی در کنکور آماده کنند تا این رشته را در مقطع بالاتری ادامه دهند. تحصیل در هنرستان مزیت بسیار بزرگی را برای افراد به دنبال دارد آن هم این است که دانشجویانی که از زیرشاخه فنی و حرفه‌ ای و همچنین کار و دانش وارد دانشگاه می‌ شوند اغلب در مقطع هنرستان با دروس اولیه معماری داخلی آشناییت نسبی پیدا کرده اند و ورود به دانشگاه و رشته معماری داخلی برای آنها تازگی آنچنانی نخواهد داشت ولی برای دانشجویانی که از رشته ریاضی و فیزیک وارد رشته معماری داخلی شوند، مباحث دارای تازگی و جنبه‌های تازه‌ ای خواهد بود و این یعنی آنکه افراد هنرستانی در مقایسه با افراد سایر رشته ها چند قدم جلوترند. شرح مختصری از فعالیت های فارغ التحصیلان این رشته به شرح ذیل است:

  1. تاسیس نمودن دفتر شخصی طراحی معماری داخلی و دکوراسیون
  2. تاسیس شرکت ‌های مختلف مهندسی در زمینه طراحی معماری داخلی
  3. اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی از وزارت راه، مسکن و شهرسازی
  4. همکاری به عنوان طراح معمار داخلی در شرکت‌های خصوصی
  5. طراحی معماری ساختمان ‌های مختلف به صورت پروژه‌ های شخصی
  6. طراحی داخلی ساختمان های مختلف از قبیل مسکونی، اداری، تجاری و …
  7. طراحی نمای ساختمان‌های مختلف از قبیل مسکونی، اداری، تجاری و …
  8. نظارت بر اجرای پروژه‌های ساختمانی به صورت همکاری با دفاتر مختلف شرکت معماری داخلی
  9. نظارت بر اجرای پروژه‌های شخصی

بازار کار رشته معماری داخلی

 

رشته ی معماری داخلی در حال حاضر جزو رشته های فوق العاده پردرآمد است. نکته ی قابل توجه آنکه برای کسب درآمد در این حوزه همواره نیازی به داشتن مدارک آکادمیک و دانشگاهی نیست زیرا چیزی که در این رشته بسیار حائز اهمیت است داشتن مهارت و تجربه ی کافی و همچنین آشنایی با فنون مختلف طراحی داخلی و سبک های طراحی است. به طور کلی می توان گفت که اگر فارغ التحصیلان دارای مهارت و توانمندی های لازم باشند می توانند درآمدهای خوبی را در این رشته به جیب بزنند. به همین علت برای موفقیت در بازار کار و درآمدزایی مربوط به این رشته توصیه  می ‌شود که دانشجویان علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، به طور همزمان یا بعد از اتمام تحصیلات، به یادگیری در زمینه ‌های مختلف از جمله بحث‌ های نرم‌ افزاری و هنرهای دیجیتال بپردازند و دانش خود را در این زمینه افزایش و ارتقاء دهند چرا که این مهارت‌ها برای اشتغال به کار در اکثر زمینه های موجود در بازار کار جزو الزامات محسوب می شود. نکهآنکه

 

برای فارغ التحصیلان معماری داخلی می‌توان بازار کار را در بازه‌ ای به وسعت اشتغال در یک دفتر فنی و مهندسی تا تاسیس شرکت‌های طراحی داخلی تعریف کرد. همچنین، دانش‌آموختگان این رشته می توانند در آزمون های استخدامی سازمان‌های مختلف شرکت کنند و در کنار آن، پروانه اشتغال به کار مهندسی را نیز کسب کنند. ولی تجربه نشان داده است که اکثر فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار خارج از چارچوب اداری مشغول به فعالیت هستند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *