داروخانه-هلگر

معماری داخلی داروخانه : همانطور که می دانید داروخانه ها از مکان های عمومی محسوب می شوند که روزانه افراد بسیاری به آنجا سر می زنند. از آنجایی که ممکن است خیلی از مراجعه کنندگان به داروخانه دچار استرس، اضطراب و نگرانی هایی باشند بهتر است با یک معماری و دکوراسیون داخلی زیبا و  حرفه ای اندکی از میزان استرس آن ها کم نمود. در ادامه ی مطلب می خواهیم در مورد معماری داخلی داروخانه نکاتی مهم را بیان کنیم:

 

زیبایی فضای داخلی داروخانه

 

فضای داخلی داروخانه باید در بهترین شکل ممکن دیزاین شود. فضای داروخانه باید فضایی گرم و دلنشین باشد. از آنجایی که ممکن است در بعضی از ساعات داروخانه شلوغ باشد و مراجعه کنندگان برای دریافت دارو دقایقی را معطل بمانند بهتر است صندلی و مبلمانی مناسب و راحت و  انعطاف پذیر را در بخش هایی از داورخانه قرار دهند.  معماری داخلی هلگر علاوه بر این موارد که همگی مربوط به بحث زیبایی شناسی است مواردی دیگر همچون تهویه مناسب و نوردازی هم باید موردتوجه قرار گیرند چرا که بر روی راندمان و کارایی پرسنل مشغول به کار تاثیرگذارند.

 

 محل قرارگیری قفسه های دارو

 

توجه به محل قرارگیری قفسه های دارویی بسیار حائز اهمیت است .چراکه برخی از داروها به هیچ عنوان نباید در معرض مستقیم تابش نورآفتاب قرار گیرند. تابش مستقیم آفتاب موجب افزایش دما و گاهی تغییرات شیمیایی در داروها می شود.

هنگامی که افراد به داروخانه مراجعه می کنند با بخش های مختلفی رو به رو می شوند که یکی از بخش های اصلی آن قسمت پیشخوان است.

پیشخوان در داروخانه کاربرد بسیاری دارد و به همین علت در حین طراحی آن باید دقت و توجه بسیاری داشت. پیشخوان باید به نحوی طراحی شود که تمامی بخش ها را از همدیگر تفکیک نماید .

زمانی که فرد مراجعه کننده در پشت آن می ایستد بتواند حس بسیار خوبی را از فرد خدمات دهنده دریافت نماید.

 

کانتر داروخانه

کانتر داروخانه از دیگر بخش هایی است که باید در حین طراحی به آن توجه داشت .زیرا فقط پزشک داروخانه و تکنسین ها به این قسمت دسترسی دارند . باید به گونه ای طراحی شوند که این افراد به راحتی و بدون مشکلی بتوانند به داروها دسترسی داشته باشند. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که کانتر باید دور از دسترس مراجعه کنندگان باشد.

طراحی معماری داخلی داروخانه و کلینیک

 

برای افزایش راندمان و کارایی پرسنل مشغول به کار در داروخانه نیاز است که به دیزاین داروخانه توجه شود.

برای طراحی داخلی و ریدیزاین می توانید از شرکت های معماری داخلی متخصص و حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. تجربه و میزان مهارت شرکت معماری داخلی بسیار پر اهمیت است.  به همین علت پیشنهاد می کنیم که قبل از سپردن کار طراحی به آن ها حتما پروژه هایی که شرکت در گذشته آن ها را به انجام رسانده بررسی نمایید.

تا با یک دید باز تصمیم نهایی خود را بگیرید.

نکته ی دیگر آنکه قبل از انجام هر کاری در خصوص طراحی مشاوره بگیرید و این مشاوره باید در مورد همه چیز از مرحله صفر تا تحویل نهایی و اجرای تاسیسات و جزییات اجرایی باشد. همچنین باید از لحاظ مالی هزینه های احتمالی مشخص شود و به نوعی شفاف سازی مالی صورت گیرد. به خاطر داشته باشید که می‌ توان با قیمت های کمتر نیز یک دکوراسیون و طراحی زیبایی را انجام داد و همه چیز بستگی به اصول و استانداردها و نیاز مردم می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *