.قواعد استفاده از نورها در معماری داخلی : برای طراحی داخلی فاکتورهای بسیاری را باید مورد توجه قرار داد, که مهم ترین آن بحث نورپردازی در فضای درون است.

نورپردازی صحیح،زیبایی طراحی را دو چندان می کند. معماری داخلی هلگر 

فرد طراح که مسئول اجرای نور در پروژه معماری داخلی می باشد باید علاوه بر دارا بودن سلیقه هنری، از دانش مهندسی برق نیز مطلع باشد. با قاطعیت می توان گفت که نوپردازی که از برق و خصوصیات نور آگاهی ندارد نمی ‌تواند با ابزار نور به طراحی مشغول شود. به عبارتی می توان گفت که نورپردازی نما تلفیقی از هنر معماری و مهندسی نوین  است.

در ادامه ی مطلب قصد داریم هر آنچه که لازم است در خصوص قواعد استفاده از نورها در معماری داخلی به شما بگوییم:

 

تقسیم بندی نور

 

به طور کلی از دو نوع نورهای طبیعی و مصنوعی برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. این یک شیوه رایج برای دسته بندی نور است اما نوع دیگر تقسیم‌ بندی نور مربوط به حوزه ی تحت تاثیر شرکت های معماری داخلی  و همچنین میزان تاثیر آن بوده که نور را برطبق این مدل تقسیم بندی به نورهای عمومی، روشنایی مساوی و یکسان در کل فضا، متمرکز، نورهای نقطه‌ ای دارای حوزه ی نفوذ بسیار کم و نورپردازی محدود تقسیم‌ بندی می نمایند.

در طراحی داخلی گام اول این است که مشخص شود از چه منبعی برای روشنایی فضای داخلی استفاده شود . به طور معمول اولویت با منبع طبیعی است و بر همین اساس به ترتیب کیفیت نور جنوب، شرق، غرب و شمال در اولویت استفاده و بهره‌ برداری قرار گرفته می شوند.

البته با توجه به پیشرفت هایی که در خصوص طراحی و تولید انواع لامپ ها صورت گرفته است لامپ های مختلفی تولید شده اند . به دلیل جذابیت و زیبایی بصری توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جذب نموده اند. شرکت دکوراسیون داخلی طراح و متخصص برای نورپردازی باید به خوبی موقعیت سنجی کند تا باتوجه به نیازهای هر فضا موقعیت قرارگیری آن در معرض نور را تعیین کند.

قواعد استفاده از نورها در معماری داخلی فضای نشیمن

 

فضای نشمین جزو بخش های مهم یک منزل محسوب می شود . باید به طراحی و معماری آن و به خصوص بحث نورپردازی و روشنایی این فضا توجه بسیاری کرد.

نورپردازی متمرکز به نورپردازی گفته می شود که تنها بر یک قسمت ویژه متمرکز است و آن قسمت را برجسته تر می کند. نورپردازی در حالت های محدود و نیمه سبب شده است تا  در زمانی که تمام اتاق تاریک است, شرکت دکوراسیون داخلی  بتوانیم تنها یک قسمت خاص را روشن کنیم‌.

با توجه به قواعد استفاده از نورها در معماری داخلی اتاق نشین بهتر است که همزمان از سه نوع نورپردازی در اتاق نشیمن استفاده شود. تا بنا به نیاز از هر یک از آن ها استفاده شود.

 

نورپردازی اتاق غذاخوری

 

اتاق غذاخوری از دیگر فضاهایی است که باید به نور و بحث روشنایی آن توجه ویژه داشت. معماری داخلی برای نورپردازی اتاق غذاخوری باید بدانید که بهترین و در عین حال ایده آل ترین نور ,نور طبیعی می باشد. برای تامین نور به شکل مصنوعی بهتر است که از لوستر استفاده شود. لوستر باید دقیقا بالای میز غذاخوری نصب شود تا بدین ترتیب سطح میز را کاملا روشن نماید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *