معماری-ضوابط

ظوابط طراحی فضاهای آموزشی :در دوران نوجوانی و جوانی، محیط های مختلف می تواند در شکل گیری شخصیت افرد تاثیرات زیادی داشته باشد. شرکت دکوراسیون داخلی هلگر  افراد در مدرسه و محیط های آموزشی بیشتر دوران کودکی و نوجوانی خود سپری می کنند .

به همین دلیل بررسی معماری داخلی هلگر با سال ها تجربه محیط آموزشی و  مدرسه مساله ای واجب بوده و دارای اصول و استانداردهای لازم خود است.  به معماری داخلی محیط های آموزشی باید توجه ویژه ای داشت. در ادامه ی مطلب قصد داشته ای در خصوص برخی از اصول طراحی و بازسازی ساختمان محیط های آموزشی صحبت کنیم:

 

بررسی رنگ ها  در ریدیزاین محیط های آموزشی

 

استفاده از رنگ ها در ریدیزاین محیط آموزشی بسیار حیاتی می باشد و باعث تاثیرات زیادی بر روس عواطف و احساسات افراد می شود. دوران کودکی و نوجوانی، دورانی سرشار از خیال پردازی خلاقیت بالا و کنجکاوی می باشد. لازم به ذکر می باشد که کودکان با توجه به رنگ اجسام اکشن های مختلفی را نسبت به آن ها داشته اند.  به همین علت طراحان داخلی  در هنگام راه اندازی فضای داخلی مدارس و محیط های آموزشی برای کودکان و نوجوانان باید به اصول و قواعد مهم روانشاناسانه  رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشند. تنوع این رنگ ها بالا و هر کدام را می تواند برای قسمتی ار دکوراسیون استفاده کرد.

طراحی داخلی کلاس های درس  در موسسات آموزشی باید به نحوی اجرا شود که بتواند در دانش آموزان احساس خوبی ایجاد کند.  این ریدیزاین باید به گونه ای است  که  آن ها را تشویق کرده  تا با شور و اشتیاق و انگیزه بیشتری در آن فضا به سرکنند.

اگر در دیوار کلاس های موسسات آموزشی از  رنگ های جذاب مطابق با روحیات کودکان استفاده شده باشد، آن ها رغبت و میل بیشتری به حضور در کلاس پیدا می کنند.علاوه بر آن حتی بازدهی ذهنشان نیز افزایش خواهد یافت. بحث رنگ ها در معماری داخلی فقط مختص به کلاس درس موسسات آموزشی نیست و باید در مکان های دیگر حتی نمای خارجی ساختمان یک مدرسه و محیط آموزشی نیز مورد توجه قرار داده شده است.

رنگ

در نمای خارجی  مدرسه باید طوری باشد که حس دعوت  را برای افرادی که جوینده علم هستند، را به وجود بیاورد. رنگ نمای ساختمان های آموزشی باید نشان دهنده هویت فضای داخلی آن باشد.  کاملا واضح می باشد که فضایی که برای دانش آموزان کم سن و سال رده ابتدایی  طراحی شده است با فضای مورد نیاز دانش آموزان رده دبیرستان کاملا متفاوت می باشد.

نحوه ی چیدمان میز و صندلی ها مورد دیگری می باشد که باید در حین طراحی به آن توجه کرد. این مدل چیدمان میز و صندلی برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بچه ها کار گروهی انجام داده اند بسیار مناسب می باشد، ظوابط طراحی فضاهای آموزشی  چرا که آن ها به راحتی می توانند شرکت معماری داخلی هلگر  با هم در ارتباط است و علاوه بر آن با استفاده از چیدمان گرد معلم تسلط بیشتری بر فضا و فعالیت های دانش آموزان خواهد داشت. ارتباط بصری و رو در روی افراد حس فعالیت های جمعی را در آنها تقویت کرده است.

 نور عاملی مهم در طراحی داخلی

 

ظوابط طراحی فضاهای آموزشی  : در یک کلاس درس نور و روشنایی یا باید از طریق منبع طبیعی تامین شود . یا با استفاده از تجهیزات الکترونیکی به طور مصنوعی تامین شود. اما نور طبیعی به مراتب بهتر می باشد چرا که موجب ارتقاء کیفیت یادگیری دانش آموزان خواهد شد. شرکت های دکوراسیون داخلی تامین  نور در کلاسهای درس از مهم ترین عوامل می باشد.

نمونه های موفق دیگر را در سایت houzz.com.au/ میتوانید مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *