رنگ-هلگر

 

شناخت متریال در معماری داخلی : در راه اندازی فضای دکوراسیون از مهم ترین ارکان اصلی معماری می باشد. نوع مواد و مصالح تا حد زیادی به نوع بنا بستگی دارد. البته مهارت معمار نیز در این رابطه دخیل است. اگر طراح دارای تجربه بالایی باید با استفاده از متریال ها می تواند جان بزرگی به دکوراسیون ببخشد. این نوع طراحی او باعث می شود تا اثری ماندگار از خود باقی گذارد. امروزه بیشتر از انواع سنگ های قیمتی، آجز و انواع سرامیک ها، انواع شیشه های دوجداره و چند جداره، و فلزات مقاوم به عنوان متریال لازم برای ساخت دکوراسیون استفاده می کنند. یکی از طرح هایی که بر روی دیوارها می تواند طراحی کرد، ایجاد نقش هایی برجسته با استفاده از پتینه کاری است. تکنیک های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. می توانید از آموزش های تیم معماری هلگر در این راستا کمک بگیرید.  شرکت معماری داخلی هلگر دارای سالها تجربه در حوزه دکوراسیون داخلی بوده که می تواند به شما کمک شایانی داشته باشد. ایجاد نماهای مختلف با استفاده از این مطالحی که بیان شد، از دیگر هنرهای تیم هلگر بوده که با روش های مختلفی پیاده سازی می کند.

ترکیب رنگ ها در معماری داخلی

رنگ ها کاربردهای فراوانی در حوزه دکوراسیون داخلی دارند. به همین دلیل یکی از عناصر اصلی نیز محسوب شده و به خصوص در دکوراسیون های مدرن امروزی از ترکیب انواع رنگ ها بههر می برند. برای مثال ترکیب رنگ مشکی در کنار رنگ های روشن باعث جذابیت بیشتر معماری داخلی خانه می گردد. استفاده از رنگ ها در حوزه روانشناختی نیز از مسائل مهم به شمار می رود. یکی از اهداف اساسی در معماری داخلی فضا، رسیدن به هارمونی مناسب، کارکرد بالا و ایجاد تناسب بین عتاصر مختلف آن است.  اگر این سه مورد که از خواسته های اصلی مشتری می باشد، براورده گردد، بین تمامی عناصر معنا ومفهوم تازه ای شکل می گیرد که به دنبال آن تاثیرات مثبت روانی نیز خواهد داشت.

نوع چیدمان در فضا همراه با بحث نورها در معماری داخلی از موضوعات حساس است. نورها، هم می توانند از منبع طبیعی دریافت شوند و هم از طریق منابع مصنوعی تغذیه شوند. استفاده از ترکیب نور با رنگ ها در فضای دکوراسیون ذوق و سلیقه طراح را شکوفا می کند. زیرا تغییر این دو در فضاهای مدرنیته مقدار درخشندگی و زیبایی فضا را دو چندان می کند. استفاده از رنگ های مکمل نیز در دکوراسیون های امروزی به زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع الگوهای کنتراست نیز در سبک شناسی به معماران کمک می کند تا بنا را به بهترین شکل بازسازی کنند.

فراگیری سبک های مختلف در طراحی هلگر

 

سبک هایی که در معماری داخلی استفاده می شوند، دارای تفاوت هایی اساسی با یکدیگر هستند. هدف از اجرای این سبک ها ایجاد فضایی مدرنیته و کلاسیک بر اساس بهترین متدهای روز دنیا است. سبک های معماری و طراحی داخلی هلگر شامل موارد زیر هستند:

  1. سبک های مدرن و کلاسیک
  2. سبک های مینیمال
  3. سبک هایی صنعتی
  4. سبک های سنتی شرق
  5. سبک های دوره باستان
  6. سبک های غربی

 طراحی مبلمان در دیزاین داخلی

در هر قسمتی از بنای یک خانه باید برخی از موارد مهیا باشد. برای مثال در آشپرخانه، میز و صندلی ناهارخوری و کابینت به همراه قفسه ها از واجبات است و یا در سالن پذیرایی وجود مبلمان به همراه میز ناهارخوری نیز از فاکتورهای مهم محسوب می شود. استفاده از مبلمان مدرن و کلاسیک هر دو تاثیر زیادی در زیباکردن فضای داخلی خانه دارند. به نوعی استفاده از مبلمان به فضای داخلی هویت می بخشد. بنابراین مبلمان یکی از محورهای اصلی فضای نشیمن به حساب می آید. نوع طرحی که برای مبلمان در نظر می گیرد، بسیار حساس و ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *