شرکت-کرج-معماری-داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی بسیار حائز اهمیت است چرا که یک طراحی خوب و اصولی نقش بسیار مهمی در موفقیت آن ها ایفا می نماید. طراحی دکوراسیون داخلی شرکت مهندسی اگر طبق اصول انجام شود هم بر روی کارمندان و پرسنل مشغول به کار در شرکت و هم بر روی مخاطبین تاثیرات مثبت بسیاری می گذارد. شرکت معماری داخلی موفق در سال های اخیر پی به ارزش و اهمیت شرکت دکوراسیون داخلی و کاربردی و نقش آن درموفقیت خود برده اند. همین امر باعث شده است تا افراد مختلف با الگوبرداری از شرکت های موفق به فکر ایجاد دکوراسیون مناسب و کاربردی در محیط کار خود شوند. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص یک سری اصول اولیه در طراحی داخلی صحبت نماییم:

اصول اولیه در طراحی دکوراسیون داخلی شرکت معماری داخلی

 

یکی از مهم ترین اصول در حین معماری داخلی هلگر که باید به آن توجه بسیار داشت بحث نور پردازی است. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز جلوه می کند واین در حالیست که نورپردازی نامناسب زیبایی های محیط را آنطور که باید به نمایش نمی گذارد.در کنار ابعاد زیباشناختی دارای بعد عملکردی هم می باشد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند.

 

حجم

 

حجم  یکی دیگر از موارد مهم در معماری داخلی هلگر است. در معماری سنتی ایران، شاهد فضاهای پر و خالی بسیاری هستیم. در این معماری مسائل حجمی اهمیت زیادی دارد. ما فضای داخلی را به واسطه لایه بیرونی بنا درک می کنیم. این لایه بیرونی در حقیقت همان حجم کلی بناست. در معماری مدرن، معمار به انتزاع و جدایی پوسته یا حجم بنا از درون آن می اندیشد و اینجاست که دیوارها و سقف ها، فضایی تاکیدی ایجاد می کنند و خود را از قید و بندهای فضای داخل رها می کنند. این جا طراحی داخلی به مثابه یک سامان یا روش معمارانه مطرح می شود.

شکل

 

شکل، خط بیرونی یک شی را تشکیل می دهد. در علم شرکت معماری داخلی به طور معمول افراد  شکل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شکل یا صورت معادل کلمه Shape انگلیسی است در حالی که فرم املای فارسی همان Form است. شکل ها به سه صورت طبیعی غیر قابل مشاهده و هندسی می باشند. شرکت دکوراسیون داخلی  در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیا عامل تعیین کننده ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.

بافت مشخصه ای از یک شی است که با لمس کردن یا دیدن به چشم می آید. به عنوان مثال طراحی داخلی یک خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما در فضای داخلی یک سینما نباید از چنین سطوحی استفاده نمود.

 

فضا در معماری داخلی

 

در یک معماری داخلی، فضا جزو مهم ترین مواردی است که حتما باید به آن توجه نمود چرا که استفاده ی موثر از فضا و ارتباط آن با محیط مساله ای بسیار حائز اهمیت است. مساله ای که در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویکرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. شرکت دکوراسیون داخلی  در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یکی از فاکتورهای مهم طراحی بدل شده که از آن تحت عنوان ارگونومی یا کار پژوهی در دید کلی و اندام سنجی  در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درست انسان با فضا تعریف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *