املاک-دکوراسیون

درآمد رشته معماری داخلی برای آن دسته از افرادی که در این حوزه فعالیت می نمایند بسیار حائز اهمیت است.  میزان درآمد فردی که به طراحی داخلی مشغول است به تخصص، مهارت و تجربه او وابسته است. طراحانی که در شرکت های خصوصی استخدام شده اند، درآمدهای متفاوتی دارند. طبیعتا هر چقدر فرد از تجربه دانش و تخصص بیشتری برخوردار باشد میزان درآمدی که می تواند کسب نماید افزایش می یابد اما به طور کلی این رشته جزو رشته های پردرآمد محسوب می شود. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص رشته معماری داخلی بیشتر صحبت کرده و توضیحاتی را ارائه دهیم:

رشته ی معماری داخلی برای چه افرادی مناسب است

رشته معماری داخلی مانند رشته مهندسی معماری، دارای دو جنبه هنری و فنی می باشد. در واقع در رشته های مرتبط با معماری، تلفیق هنر و فن همواره سبب می شود که بهترین نتیجه حاصل شود و تسلط فارغ التحصیلان و افراد مشغول به کار در این رشته به هر دو جنبه هنر و فن می‌تواند بازدهی بیشتری در بازار کار برای درآمد زایی برایشان به همراه داشته باشد.

رشته معماری داخلی برای آن دسته از افرادی مناسب می باشد که دارای  خلاقیت ذوق هنری و قوه ی تخیل بالایی باشند و توان ایده پردازی نیز داشته باشند. برخورداری از قدرت ایده پردازی بالا و خلاقیت برای طراحی فضاهای داخلی بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این افرادی که به جزئیات توجه می‌کنند و در حل مسائل به صورت خلاقانه عمل می نمایند می‌توانند در این رشته تحصیلی موفق‌ تر از سایرین ظاهر شده و فعالیت نمایند. شرکت دکوراسیون داخلی

 

فارغ التحصیلان رشته معماری داخلی

به طور کلی کسانی که در رشته های مرتبط با معماری فارغ التحصیل می‌شوند، قادر هستند در آزمون‌های استخدامی ادارات و موسسات مختلف شرکت کرده و در صورت گذراندن آن ها در موسسات مشغول به کار شوند. شرکت دکوراسیون داخلی  علاوه بر این می توانند در بازار کار آزاد فعالیت کنند. فارغ التحصیلان رشته معماری داخلی می توانند دفتر طراحی شخصی تاسیس کرده و به شکل مستقیم با کارفرمایان مشغول به همکاری شوند. در ادامه به شرح مختصری از فعالیت‌های مرتبط با شغل معماری داخلی می پردازیم:

  1. تاسیس نمودن شرکت‌های فنی و مهندسی در حوزه ی طراحی معماری داخلی
  2. نظارت بر نحوه ی اجرای پروژه‌های ساختمانی بصورت همکاری با دفاتر مختلف معماری شرکت معماری داخلی
  3. همکاری به عنوان طراح معمار داخلی در شرکت‌ معماری داخلی
  4. دریافت پروژه های شخصی از افراد با تبلیغات
  5. طراحی معماری ساختمان‌های مختلف بصورت پروژه‌های شخصی شرکت معماری داخلی هلگر
  6. تدریس دروس تخصصی معماری در دانشگاه ها و موسسات آزاد

 درآمد رشته معماری داخلی به چه صورت است

نکته ی حائز اهمیت این است که یک معمار موفق با درآمد بالا الزاما دارای تحصیلات آکادمیک بالایی نیست زیرا تجربه و مهارت اهمیت بسیار بالاتری از مدرک دانشگاهی دارا می باشد. بازار کار برای رشته معماری داخلی متنوع و گسترده است و فارغ التحصیلان دارای مهارت و توانایی می‌توانند شرکت دکوراسیون داخلی به خوبی در بازار کار شاغل شوند. کسانی که در این رشته مشغول به تحصیل هستند می توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود اقدام به دریافت پروژه های گوناگون نمایند که هر پروژه بسته به نوع طرح و نیاز کارفرما دارای حق الزحمه‌های متفاوتی خواهد بود. طبیعتا هر چقدر پروژه گسترده تر باشد و زمان طولانی تری برای انجام دادن آن لازم باشد قیمت بالاتری دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که اکثر فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار خارج از چارچوب اداری مشغول به فعالیت هستند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کنار دریافت پروژه های شخصی و درآمد زایی پروانه اشتغال به کار مهندسی را نیز دریافت نمایند تا بعدها بتوانند در حوزه های دیگر نیز قادر به فعالیت باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *