تحولات-معماری

تحولات در معماری داخلی :در جنبه های گوناگونی رخ داده است و تفاوت های بسیاری بین معماری داخلی در گذشته و امروزه ایجاد کرده است .

شرکت دکوراسیون داخلی هلگر سبک دکوراسیون و طراحی داخلی منازل نیز تغییرات بسیاری نموده است. در ادامه ی مطلب قصد داریم سیر تحولات در معماری داخلی گذشته و امروزه را باهم بررسی نماییم:

تقسیم فضا در ساختمان های قدیمی

 

ساخمان های قدیمی دارای مساحت و فضای بیشتری بودند. در ساختمان های قدیمی فضای آشپزخانه که به آن مطبخ می گفتند کاملا خصوصی بوده است. در ساختمان های قدیمی مهم ترین فضای منزل، قسمت نشیمن بود.

ساختمان های قدیمی اکثرا دارای زیرزمین بودند که از آن برای نگهداری وسایل و لوازم اضافی و حتی خوراکی ها و برخی از مواد غذایی استفاده می کرند. در گذشته عمارت ها در اطراف حیاط بوده و یک  شرکت های دکوراسیون داخلی حوض بزرگ در میان حیاط واقع بود. وجود باغچه و انواع و گل و گیاه و درختان در حیاط از دیگر ویژگی های ساختمان های قدیمی محسوب  می شود.

تقسیم فضا در ساختمان های امروزی

ساختمان ها ی  امروزی از یک سالن و بعضا نشیمن، همراه با اتاق خواب ها تشکیل شده اند. بر خلاف ساختمان های قدیمی امروزه آشپزخانه ها یک مکان تقریبا باز هستند. این بدین معنا است که آشپزخانه مانند گذشته یک حریم خصوصی محسوب نمی شود. در   ساختمان های امروزی خبری از زیرزمین نیست. شرکت دکوراسیون داخلی  زیرزمین ها جای خود را به انباری های کوچک داده اند.

تزئینات در ساختمن های قدیمی

 

در گذشته خبری از زرق و برق و تجملات اضافی نبود. ساختمان های قدیمی با این که ساده هستند ولی دارای زیبایی بسیار بالای می باشند. تزیینات در این ساختمان ها به خصوص عمارت ها بر پایه نمادین بوده و جنبه روحانی داشتند. معماری داخلی هلگر  طاق هایی به شکل قوس، مربع، دایره و اشکال دیگربر سر ورودی یا داخل عمارت ها زده می شد که به قدری زیبا بود که انسان را به درون عمارت جذب می نمود.

در ساختمان های قدیمی پنجره ها دارای ارسی بودند و شیشه های رنگی، نور صبح گاه را در رنگ های متفاوت و زیبایی به درون فضای عمارت پخش می کردند. درب های ورودی عمارت ها و ساختمان ها دارای کتیبه، با طرح هایی زیبا از جنس چوب  بودند که بر زیبایی داخل و بیرون ساختمان می افزودند. برای زیبایی سقف ها در گذشته از گچ بری و یا آینه کاری استفاده می کرند.

 

تزئینات در ساختمان های امروزی

 

در حال حاضر در ساختمان های جدید، تزیینات و دیوارپوشهایی که برای برای دیزاین استفاده می شوند،  نقشی با بازدیه بالا را ایفا می کنند. هلگر دارای چندین سال تجربه در امر بازسازی و معماری داخلی داشته است. کف پوش ها در ساختمان های امروزی می توانند از موادی مانند چوب، کاشی یا کف پوش های وینیل انتخاب شوند. مبلمان در عصر حاضر در زیبایی فضای داخل به خصوص قسمت پذیرایی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

معماری داخلی هلگر  روکش مبلمان اغلب به رنگ های سیاه، سفید و یا خنثی است و برای ایجاد جذابیت بیشتر از الیافی طبیعی مانند پشم، پنبه، ابریشم و کتان برای روکش آن ها استفاده می شود.  امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی به جزئیات همچون نورپردازی و سایر عناصر طراحی دقت و توجه بسیاری می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *